Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

lillronya skrev 2010-06-07 14:12:02 följande:
    VAd fint du kan sjunga!! Vad fint att kunna sjunga så på sina barns dop!!
    Ögonen är helt fulla med tårar här.
    Har en dålig dag så tårarna har hängt där flera gånger redan och så det här fina....
    åh men gumman, varför en dålig dag? Hjärta
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2010-06-07 14:15:13 följande:
    usch vad hemskt stackars din morbror förstår att det var känslomässigt
    lillronya skrev 2010-06-07 14:12:02 följande:
    VAd fint du kan sjunga!! Vad fint att kunna sjunga så på sina barns dop!!
    Ögonen är helt fulla med tårar här.
    Har en dålig dag så tårarna har hängt där flera gånger redan och så det här fina....
    har du en dålig dag vännen? *kramar*
    ja han är ju ett vandrande skelett nu Gråter
    hoppas hoppas av hela mitt hjärta att han lever tills han blir farfar i Augusti...så han iaf får uppleva den glädjen Hjärta

mamma gömde sig i köket hela kalaset sen...
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2010-06-07 14:24:14 följande:
    Ja du....
    Du vet ju historien om M och hennes skola och "kompisar"...
    Hade en diskussion med hennes klassföreståndare idag ang detta och blev då mycket bekymrad över vad det är för folk som formar våra barn i skolan. Fick nóg höra de flesta fördommar ang unga föräldrar och annat pack som inte kan ta hand om sina barn. Fast i förklädda fina ord...
    Det var alltså vi som inte kunde hjälpa M på rätt sätt. Inget fel på de andra barnen....
    Många tårar av ilska och frustration är det idag...
    Och min fina tös håller huvudet högt men längtar väldigt mycket till sommarlovet.
    Men vad fan så arg jag blir!!! Skrikandes det har ABSOLUT INGENTING med unga föräldrar o göra, snarare tvärtom!! Du är så ung så du har färskt minne om hur det kan vara. Min mamma var 34 när hon fick mig o hon gjorde INGA RÄTT när jag blev mobbad o utfryst!! Inte förränns hon efter MYCKET tjat och många tårar gick med på att låta mig byta skola.
    Så ta absolut inte åt dig, den människan vet inte vad hon pratar om!!
    Gammal kärring är hon eller??
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2010-06-07 14:31:51 följande:
    Japp gammal kärring är hon...

Tar åt mej för jag tycker hon har så fel. Vi lägger ju all vår tid på våra barn och värderar de högst av allt.
    Du är en underbar mamma HjärtaHjärta låt inte henne trycka ner dig!! Tycker du ska gå vidare med hennes beteende...jag hade inte accepterat att bli behandlad på det viset, rena diskrimineringen.
    Din dotter bbehöver hjälp, det är inte ni som misslyckats med uppfostringen utan snarare de andra barnens föräldrar...
    O så anser jag faktiskt att denna klassföreståndare precis sysslade med vuxenmobbning mot dig...så kanske en del i problemet ligger hos henne?
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2010-06-07 14:45:22 följande:
    Det är vidare. Förmodligen därför hon hugger så. Hon känner sej nog trängd.
    Min mamma driver det. Jag orkar inte...
    Även beteendet idag mot mej och även en piskussion hon haft med M idag är också vidare.
    M slutar nian på fredag och längtar dit. Så striden för henne i den skolan är över. Men den där läraren ska nog få dina fiskar värmda iaf.
    Det gör ju intesaken bättre att de haft 7 klassförestånader på tre år...
    ja om inte för Ms skull så för de kommande barnen (och deras föräldrar) som hon ska ha hand om så behöver den kvinnan få sina fiskar varma och ändra sitt beteende...

Roligt att hon nu ska börja gymnasiet, vad har hon valt för linje? Vart ska hon börja gymnasiet? Hoppas hon får många nya kompisar där.
    På gymnasiet märkte jag direkt att många hade mognat...där förekom absolut inte mobbning i den utsträckningen. Snackade någon skit så tyckte man snarare illa om denne...
    Jag trivdes jättebra i gymnasiet med många vänner, jag flyttade 13 mil bort från barndomshelvetet och bodde med en klasskompis. Är kvar i samma stad idag...
  • Zvartaliljan
    ängeln83 skrev 2010-06-07 14:54:56 följande:

liljan o loppan

Åh herregud så fint du sjungerHjärta, sitter här med tårar i ögonen, helt underbart.
    Skaffar vi fler barn så måste du komma hit och sjunga på dopet

O vilken tårta sen då, herregud, helt makalöst, du har talanger du

Åh tack Skäms jag sjunger inte så ofta för folk så...har lite scenskräck Tyst men försöker arbeta bort den. Sjunger mest bara på dop/bröllop/begravningar inom familjen. Sjunger dock ofta för barnen och Maia verkar ha ärvt sångintresset för hon sjunger med mig hela tiden nu när jag sjunger godnattvisa för Mateo, hon är så gullig Hjärta

Sjöng för första gången som betald solist för en månad sen på ett dop, fy så nervös jag var!! Dopbarnet verkade inte nöjd alls med sången, hon gallskrek sig igenom den o tystnade när jag slutade sjunga

Tårtan tog lååång tid...flera som kommenterade att jag borde bli konditor men näää...tror man tröttnar på det då Obestämd tycker det är roligt som hobby någon gång ibland o göra fina bakverk...men inte dag ut o dag in som jobb...
    Som Felipe brukar säga...i silversmedens hem är alla knivar gjorda i trä...

Fick en underbar doptavla av min syster som är scrapping-drottningen i familjen, ska ta bild sen o visa i bt. Älskar den Hjärta
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2010-06-07 15:06:17 följande:
    Nu kom hon hem alldeles för tidigt. Måste kolla läget....
    hoppas det inte hänt något...
    kramar till finaste sötaste tjejen! Så go o fin tjej ska inte behöva ha det så tufft Hjärta
  • Zvartaliljan
    ängeln83 skrev 2010-06-07 15:07:07 följande:
    Det där med scenskräck vet jag precis hur det är, jag tycker att det räcker med att stå tyst framför folk jag, skulle jag sjunga...vilket jag absolut inte kan så skulle det nog vara jobbigt i början inför folk.
    Men du sjunger verkligen helt underbart, det är så rörande när föräldrarna sjunger för sina barn på dop.
    Var ju på dop för ett tag sen då min kusin och hennes man sjöng en sång dom skrivit ihop till sin dotter, sååå himlans fint.

Kan tänka mej att det tog tid med tårtan, måste vara hur mycket jobb som helst, och jag tror nog också det räcker att ha som hobby, men jag förstår ändå inte hur du lyckas, jag kan knappt lägga på jordgubbar på en tårta
    Det är lättare än det ser ut, har man bara rätt verktyg så (har köpt en hel del på e-bay som förennklar allt) blommorna, humlorna och fjärilarna förberrede jag några dagar innan. Alla tog väl totalt 1 timma att göra. Jätteroligt o pyssla med det tillsammans med Maia
  • Zvartaliljan

jag har fortfarande inte fått mitt paket från spojl Rynkar på näsan
    den 20 skriver hon att hon skulle skicka dagen efter...
    den 1 skriver hon att det är skickat den 30...

fortfarande inget paket o luktar bara skumt för mig...vill ju ha den där dräkten!!!

• Zvartaliljan

åh nu fick jag lite bilder från dopet från en kompis så nu har jag en bra bild på fina suiten, dock är everlonn med men det får hon stå ut med o hamna i bt Skrattande

och nu förstår jag mer vad som hände där i kyrkan när jag ser bilderna...allt blev ju lite panikartat där ett tag så jag hängde inte med

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17