Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Busbellan skrev 2010-06-16 22:37:41 följande:
    hmm, undra bara hur jag ska försvara den födelsedagspresenten för sambon, han har inte förstått det fina med springcyklar och tycker att hon har ju en cykel
    Äh skit i sambon Springcykel är toppen för balanssinnet och gör att när man väl börjar cykla så behövs inga stödhjul
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • Smultronhjärta
    Busbellan skrev 2010-06-16 22:43:12 följande:
    vad är det för däck på den cykeln från biltema, är det vanliga cykeldäck typ?
    Har sett flera billigare modeller nämligen som haft nästan som plasthjul, eller möjligtvis lite mjukare, men de känns inte alls bra
    Har idag sett PUKYn live och det övertygade mig så pass att jag gjorde slag i saken.
    Bra,rejäl och himla fin

NU ropar kudden högt efter mig-go natt
  • Smultronhjärta
    SmillaMilla skrev 2010-06-17 11:29:59 följande:
    Åhhhh vilken dag!

Sambon fyller 30 år i dag.

Och en liten kattunge har flyttat in hit. Dock inte en födelsedagspresnt.

Så nu letar vi kattnamn. Tips?

Våra förslag är nu Rosa, Doris, Majken och Greta.
    Jag röstar på Garbo
  • Smultronhjärta
    1 och 1 är 3 skrev 2010-06-17 20:22:59 följande:
    E de beach 2010 dom gäller nu!? Har aldrig varit där men mor min säjer att de e fint!  Vad blir de för bil förresten!?
    Jag vet inte vad vi ska ha för bil...orkar inte lägga mig i det där så det får maken sköta Jag har en bit kvar dock...
    Grekland är himlans trevligt- har varit där flera gånger..
    Behöver just nu övertyga mig själv om att det faktiskt kan vara trevligt med två ungar i släptåg också
    MammaT skrev 2010-06-17 20:23:11 följande:
    japp vi ska dit nästa månad
  • Smultronhjärta
    Stormis skrev 2010-06-17 20:36:19 följande:
    Klart att ni ska dit!

Å du - ska Karla ha 1-3 år el 4-8 år på KikKid-kepa? Gick upp i stl förrförra våren då jag inte tyckte att det gör nåt om den går ner lite över öronen.
    Ner över öronen sitter 4-8an på Max så jag tror att Karlas lilla huvud nog lär ha gott om plats isf-jag hade tagit 1-3an
    1 och 1 är 3 skrev 2010-06-17 20:36:57 följande:
    Jaså det är där du är.... Vi bestämde oss för att åka utomlands när T va liten blev nog jobbigt Så vi byggde hus istället och tänkte vi sparar dom resorna till senare. Vs tålamod hade nog aldrig hållt i sol och värme om T sätter sin sämre sida till
    Vi var på Kreta när Max var 6 månader men då åkte vi med sällskap dvs jag och Stoff kunde snorkla och greja...Nu med galen Max och krypande Lova undrar jag om det kan kallas semesterDrömmer
    etindris skrev 2010-06-17 20:38:50 följande:
    Köpte denna dyra fina röda/rosa Katvig klänning idag.

www.babyshop.se/system/search/product.asp?id=...

Någon som har något matchningstips till hösten? Har lite svårt att veta vad jag skall ha till

Tacksam för svar
    Har inte tänkt på det..Jag köpte detta underbara stycke på Katvigsalgen-sååå fin!
    Meddela gärna om du hittar något klockrent
  • Smultronhjärta
    Buttelina skrev 2010-06-18 11:18:34 följande:
    nuuuu vill jag ha lite ot förslag. jag ska göra om barnens rum här i stugan. så det ska vara ett unisexrum... lila/grönt/orang/gul osv går fint, men inte en massa blått eller rosa...

nån som har förslag på fina lakan, gardiner (till litet fönster) ev tapet, eller kanske färger kanske med målade prickar eller annat motiv? ge mig inspiration vill gärna hitta nån fiin matta med, men ingen i plats

det är en begränsad plats. vi har en sän med utdragbar undersäng så golvplatsen att sätta "möbler" på ör tyy 30cm*1.5m
    Om det är ett så pass litet rum så kostar det ju inte skjortan att tapetsera..Isf måste jag tipsa om Sandbergs fina "Nova" tapet med orange stjärnorSolig
    www.sandbergab.se/sv/produkter/kollektioner/Emma%20o%20Milton%20book

Annars finns det ju mängder med färgglada tyger till gardiner etc
    shops.fabfab.net/images/popup/12_2491_402.jpg
    shops.fabfab.net/images/popup/12_2490_600.jpg

Jag hade tapetserat och sen plockat ut en färg för att låta gå igen i textilierna eller flera färger om det ska bli riktigt färgglatt
  • Smultronhjärta
    Buttelina skrev 2010-06-18 12:53:21 följande:
    åh vilken fin tapet! funderar lite på om vi ska tapetsera eller måla och ha typ wallies eller prickar..

beställde spisen igår från o-rasa och tänkte utgå från den.. och sen vill jag gärna ha tag i nån fin brödrost eller liknande i typ limegrönt eller orange eller liknande.. där är 4 gaderober i samma rum.. så jag tänkte om man målar gaderoberna hmm kanske orange och väggarna limegröna och sen sätter nån deco på väggen eller gaderoberna och sen ntt ovanför sängen. gahh svårt.. vill nog ha lite prickigt tror jag..

denna spisen kommer inredningen utgå från:

www.o-rasa.se/Shop/Image/Article/H13015.jpg
    Om jag skulle utgå från spisen så hade jag köpt prickwallies,finns ju på samma sida..Sen hade jag målat vitt överallt för att variera med textilier som går i samma färger som spisen.
    Ja, jag gillar vitt just därför att kan variera med sakerna runtomkring istället
  • Smultronhjärta
    ChokladMoshin skrev 2010-06-18 13:35:26 följande:
    Fick inte mitt paket från B.shop idag

Butte:
    Jag skulle måla rummet randigt i div. olika färgglada färger.
    Och sen kanske nån prick på det
    Jaa- randigt på längsta väggen, enfärgat på resten och prickwallies på garderoberna
  • Smultronhjärta
    Buttelina skrev 2010-06-18 13:56:18 följande:
    hahah galet
    Smultronhjärta skrev 2010-06-18 13:37:30 följande:
    Om jag skulle utgå från spisen så hade jag köpt prickwallies,finns ju på samma sida..Sen hade jag målat vitt överallt för att variera med textilier som går i samma färger som spisen.
    Ja, jag gillar vitt just därför att kan variera med sakerna runtomkring istället
    jaa men vitt hmm nä vitt är ju inte min grej i barnens rum hellre typ ljusgröna väggar eller nått tror jag prickwallies såg jag inte. måste kolla igen ohh kul det lät har du sett nån fin randig tapet?
    Jag tror att du får bästa färgbomben genom att måla den randiga väggen själv!
    Men annars så har väl Sandberg en "Milton"..Även deras "Lisa" borde annars funka med färgskalan fast då funkar ju inga prickar
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17