Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis
    stökmamma skrev 2010-08-17 21:35:49 följande:
    eller vilka 80 är som en 86a?? men det känns ju knepigt
    Det är väl de gamla, typ från 07-08 som är stora i stl tror jag. De från förra vintern räknas som "normala" iaf.
    Storasyster 0710 & lillebror 0912
  • Stormis

Wihi! Så var mina 3 gratisannonser på T sålda . Så nu står lillebror utan vinteroverall. Stackars mig som måste köpa ny .

• Stormis
    stökmamma skrev 2010-08-17 21:42:44 följande:
    men det är ju de att jag har NOLL koll Obestämd på säsongerna
    Jag med, men som sagt, de flesta som ligger ute är ju nyare. Så om det är en udda färg/nyans kan den ju vara gammal kanske?
  • Stormis
    movie skrev 2010-08-17 21:54:56 följande:
    Men den är ju helt underbar. Måste inte Iris ha en sån?
    Jo !
    Zvartaliljan skrev 2010-08-17 21:55:29 följande:
    mn regnbåge är från 09, så den är inte stor i storlek som de gamla.

Vad tycker ni om Maias nya frisyr? Hon klippte sig så uppe på skalpen har hon bara 3-4cm kvar, så jag fick klippa upp det så här o sätta på ett hårband. Ser väl rätt ok ut? Ser lite rörigt ut bakifrån förstås, får väl be en frisör fixa till det kanske.
    Syns inte på fotot tycker jag
  • Stormis
    Zvartaliljan skrev 2010-08-17 22:55:03 följande:
    inte alls, sitter helt underbart på Maia tycker jag Vill ha en sån rosa i 110
    Har du bild på den med MaiaDrömmer. Har fått för mig att den är väldigt vid nedtill? Liksom att det åker in kall luft?
  • Stormis
    Julia1234 skrev 2010-08-18 18:45:11 följande:
    Hoppas någon kan svara mig Molos vinteroveraller: Dottern kommer vara 75-80 cm i vinter, räcker det med strl 80?
    Japp, det räcker. Hade en i 80 som jag idag provade på min 71 cm son och den var låååång. Han ska vara 74-80 cm han med i vinter enl kurvan. Är inte orolig över att behöva större. Nästan snarare mindre så att han kan röra sig (om det är så att han lär siig gå mitt i vintern). Fast mindre blir nog för kort i ärmen...
  • Stormis
    Greksmurfen skrev 2010-08-18 20:34:56 följande:
    stormis: vilken stl ska du ha på karla i vinter? ngn molooverall? hur lång e hon?
    beställde rainbow i 98 med dubbeldragkedjan till maxen nu, å sen då såfolks overall till lillan å maxen =)...

just ja fört över t dej för plastisockSkämspåminde dej å sen glömde ja bort det själv...SORRYSkäms

dags å posta fb auktioner imorn med.... måste nog införskaffa mailingbags snart=P.... vart gör man det billigast=P??
    Jag hade en 98 som jag nu sålde eftersom jag nog vill ha en rååååsa. Den kommer sitta bra . Hoppas jag iaf. Blir den stl att chansa på iaf. Hon är 91 cm nu. Har MAT i 92 och 98 hemma med, där ser det ut som att 92 kommer att räcka dock.

Ha, ha, de pengarna hade jag glömt Tyst. Men hjärtligt välkommet tillskott inför semestern .
  • Stormis
    Lalalong skrev 2010-08-18 22:29:15 följande:
    Har dryftat detta med overall till en liten ettåring som ska gå på förskola, och därmed behöver något vettigt och mer riktig overall än bara en lurv. Har fått bra tips också, det tackar jag för!

Men alltså, vad tror ni? Den kommer inte behövas förrän i slutet av januari. Vågar man vänta? Jag tvekar inte på strl längre, det lär vara 74 om det är normala storlekar. Så för den sakens skull skulle jag ju kunna köpa en nu. Men det lockar så klart att vänta till REA, eftersom jag faktiskt inte behöver den riktigt ännu. Men tänk om allt är slut! Vad tusan gör man då??
    Tror ni man i så fall kan ta en skaloverall (ska köpas i höst), och ha underställ och lurvfleece under? Räcker det en vanlig vinterdag, rent temperaturmässigt menar jag då?
    Fanns "massor" av stl 80 i vintras på halva priset om man inte är jättenoga med just en enstaka färg. Så de små stl tycker jag absolut du kan vänta med.
  • Stormis

Hoppar bara in och säger sawadeekaa från Thailand. Pöss på er Cool. Händer det nåt spännande räknar jag med mail (känn pressen Smultron ).

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17