Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Tic å Backi: (kan inte citera från mob) De nya Småfolkströjorna är i regel lite större (bredare) än de av äldre modell. Min tjej har 86/92 i de nya (hon är nu ca 92) och de sitter ok, nästan lite stora. De gamla är för små i samma stl. I t-shirt löpte jag 92/98 till nästa sommar.

Storasyster 0710 & lillebror 0912
  • Stormis

Flikar in i matdebatten Att man blir bättre i en mage vid byte från fullkorn till majs behöver inte ha något med fibrerna att göra. Det kan också ha med gluten att göra då majsvälling är glutenfri. Och det måste man absolut kolla upp.

• Stormis

Vilken????

• Stormis

Goddag . Nu har vi nedräkning. Imorgon åker vi hem efter 6 v semester. Skönt och sorg på samma gång. Ska bli mycket spännande att se vad maken säger om de ca 15 paket som kommit under tiden och ligger hemma och väntar...

• Stormis

Smilla: De flesta har tyckt att den är liten. H80 köpte väl senast och la in en 92 på 88cm flicka. Hon tyckte väl inte att den va sååå liten dock. Jag har den inte så jag kan inte säga nåt själv.

• Stormis

Butte: Guld, tusen tack. Hoppas att du inte tycker att jag krånglar med dig för mkt . Smilla: Ingen aning om den modellen tyvärr .

• Stormis

Lite nytt på FB Drömmer
    Smakprov:

• Stormis
    THEA och Grodan skrev 2010-10-03 22:26:32 följande:
    Har dock hur mycket som helst till som skall ut. Alex har vuxit ur alla sina Molotröjor i stl 92 baby och alla andra tröjor i 92 samt så skall alla typ 35 suitsen i 92 ut inom kort för dom vill han inte ha på sig längre Måste bara orka få ut allt, men det kan inte ligga här längre behöver ju plats för annat
    Känner igen det där... Har såå mkt nu, missade ju två månadsavslut iom vår semester så nu jäklars får jag ligga i
  • Stormis
    solouniko skrev 2010-10-03 22:29:32 följande:
    Bra jobbat! Jag har börjat lägga ut lite på FB och redan sålt alla mina babyklänningar i stl 74 Har några kvar i 80 men de kommer nog vara för små till nästa sommar.. Och jag känner mig gaaanska så säker på att det blir en lillbror här så jag kanske ska ids spara de häller. Lika och sälja då fast det sviiider i hjärtat, får trösta mig med nya på salgen istället Men det är svår separationsångest!
    Buttelina skrev 2010-10-03 22:24:05 följande:
    verkligen dumt och inget aquaflower  det var ju ännu dummare hoppas du hittar massor på salgen

himla kul
    Ja, väldigt dumt! När Milla var bebis så ville jag bara ha pärlplattor och cups, det var mina bästa Sen när jag började gilla sländor och aquaflower var det ju slut överallt  Fast har köpt slädor på T men inte hittat så mkt aquaflower, håller tummarna för en knappis i 92 Hade varit looovely!
    Knappis i 98 Drömmer ny... skiljer ca 2 cm på längden och 1 på bredden så det är inte så stor skillnad.
  • Stormis
    solouniko skrev 2010-10-03 22:38:22 följande:
    Sluta frestas Tyst Ska ju sälja, inte köpa Förrän på salgen då Pris? Drömmer
    He he, men jag har letat denna på två salger och inte hittat så att du vet . Jag köpte denna för 250 pp så det är det minsta den får flytta för. Karla vägrar den .

Butte: såg att det var ny 98/104på väg till mig (bildis ). och TACK för fiinaste med Småfolksleveransen
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17