Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Duntoffla skrev 2011-02-17 20:44:52 följande:
    God kväll!

Vad händer här?

Gokväll!
    Duntoffla skrev 2011-02-17 20:57:18 följande:
    Skrämde jag iväg alla?

Jaja, kollar väl på TV då  
    Jag är inte så lättskrämd.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-02-17 22:00:44 följande:
    Nu ska jag sitta här en stund.
    har precis panikskrivit färdigt en uppgift tills imorgon, blir ju inte mycket gjort när man är hemma och vabbar
    Jag tog ledigt på onsdag så ni får gärna komma tidigare.
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-02-17 22:03:47 följande:
    Men vad roligt! Då kommer vi nån gång under dagen, vi kan ju planera mer i början på nästa vecka
    Ja det gör vi.
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-02-18 22:26:54 följande:
    Ronya är du här nånstans?

Såg alla fina NS kläder du shoppat, underbart!!
    Har nyss för skojs skull suttit och fyllt korgen med NS kläder och oj vad dyrt det blir

Var klänningarna så långa alltså?
    Jag är här nu!

Lämnat och hämtat ungar hela kvällen. Men nu är skocken hemma igen.

Tack!
    Japp dyyyrt blir det!

Ja klänningarna var toklånga.
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-02-18 22:49:46 följande:
    Hur var hoodklänningen? Ungefär samma modell som den lila/röda?
    Den hade hon inte tagit hem.
    Jag har ju specialbeställt den så den ommer nästa vecka.
  • lillronya
    Lalalong skrev 2011-02-18 23:58:05 följande:
    Vi fick antibiotika till Alva för ÖI för två veckor sen... Men hon är ju bara ett år... Jag har också hört att dom inte ger antibiotika för det längre, så jag blev ganska förvånad. Men som sagt, kan ju vara olika för olika åldrar!
    Jag hade ringt 1177 och frågat ändå tror jag...  
    De sista åren har de nog inte gett antibiotika till barn över två år för öi.
    Ja jag får se hur jag  gör. Just nu sover hon iaf.
  • lillronya
    ChokladMoshin skrev 2011-02-19 00:00:37 följande:
    Barn För barn i åldern ett till tolv år med konstaterad öroninflammation rekommenderar man att avvakta två till tre dagar och bara dämpa symtomen genom att ge smärtstillande läkemedel och eventuellt näsdroppar/nässpray. Öroninflammation läker i de flesta fall av sig själv på ett par dygn utan antibiotika. Från vårdguiden.
    Ja det är bra att de har den rekomendationen nu.

När mina stora barn var små skulle man köra till akuten om det så var mitt i natten...
    Buttelina skrev 2011-02-19 00:00:49 följande:
    lite olika. alexander sov inte alls när han hade öroninflammation för han hade så fruktansvärt ont. han hade i båda öronen samtidigt.. så han fick antibiotika.
    Det absolut bästa är att klara utan antibiotika. Ha huvudet högt på natten, ge alvedon regelbundet och ge gärna neseril eller liknande med.
    Stackaren!
    ChokladMoshin skrev 2011-02-19 00:02:06 följande:
    Han posta innan jag var klar......
    Skulle avvakta till efter helgen och se om hon blir bättre.
    Min son fick antibiotika mot det för nåt år sen, han hade dubbelsidig och blev febrig.
    Ja jag tror jag avvaktar. K'nner mej inte sugen på att köra tillbaka in till stan igen.
  • lillronya
    Buttelina skrev 2011-02-19 00:04:03 följande:
    vad skönt att hon sover i alla fall. avvakta blir bra skulle jag tro. lillsnuttan har haft 15-20 öroninflammationer så jag vet hur ont det gör
    Usch vad många!
    Ja hon var helt slut ikväll.
    Fick ju hålla henne uppe för att kunna hämta tjejerna i byn.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17