Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya
    ängeln83 skrev 2011-02-17 13:20:54 följande:
    Hej hopp flickor.

Kom nyss hem från barnens farmor där det varit bus med kusinerna hela förmiddagen.
    Men fyyyy så kallt det var ute, eller ja, bara 3 grader men motvind både dit och hem, behöver jag tillägga att jag är sååå glad att bilen är färdig på verkstaden imorgon, blir tokig på att dra runt på vagn och ståbräda och tjuriga barn
    Hej!
    JA du bilen är en bra sak.
    Båda våra är ju trasiga och jag håller på att bli knäpp!
    Måste låna bil hela tiden för vi har för långt för att gå in till samhället.
    Eller man kan gå men det tar ju en timme dit och en hem.
    Dessutom får vi ju inte plats i en vanlig bil, så vi har inte kunnat åka hela familjen någonstans sen vid jul.
    Men jag hoppas att de är färdiglagade snart...
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-02-17 14:08:02 följande:
    Är dom inte fixade än
    Usch för att klara sig utan bil, kan tänka mig att det är ännu värre för er som inte precis bor i centrum

Vi får ju byta motor på kian. Det gjorde de igår, men då upptäckte de att av generatorn är kass. Sp nu väntar vi på att den ska bytas. Idag eller imorgon ska den vara klar.

Chryslern ska antagligen påbörjas nästa vecka.

• lillronya
    Juni flickan skrev 2011-02-17 14:16:44 följande:
    Min vän Robin fick ta sprutor dagligen till de ansåg att han vuxit klart.
    Med tillväxthormon väl?
    Men det funkar bara om man har brist på det. Inte alla korta personer har brist.
    Busbellan skrev 2011-02-17 14:19:29 följande:
    Trist
    Är ju inte så billigt med bilar som ska lagas heller tyvärr
    Nä fy vad kronor det kostar!!
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-02-17 15:12:27 följande:
    ja, så kan de ju göra om man har brist på tillväxthormon, men det är nog ganska ovanligt att man har det

Har man inte det och ändå är väldigt liten kan de på något sätt skjuta upp puberteten

Ska bli intressant det där med röntgen av handen i alla fall eftersom de då kan göra en ganska bra beräkning på hur långt barnet kommer bli
    Vi hade ju också den diskussionen för några år sen.
    Röntgen i handen har även jag gjort.
    Stämde dock varken på mej eller MIchaela.
    Jag blev lite längre och hon lite kortareän vad de räknade ut.

Bra att de kollar henne iaf. 
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-02-17 15:20:06 följande:
    Ja, egentligen oroar längden mig inte det minsta, men de får gärna kolla
    Var ju mer för viktens skull vi gick dit
    Ja edt förstår jag.
    Har de tagit prover för allergier och sånt?
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-02-17 15:41:25 följande:
    De tog 7 rör idag, dock har jag dålig koll på vad de skulle kolla med dom

Förresten fick vi singulair utkrivit till Ella idag, nu hoppas vi på att det hjälper för hostan
    Då kollar de nog noga.
    Hoppas singulairen hjälper henne lika bra som den hjälper Emilio.
  • lillronya
    Everlonn skrev 2011-02-17 15:58:50 följande:
    Det där har sonen med gjort..7 rör blod,röntgen av handen, inte för att han var kort utan för att de var rädda att han höll på att gå in i puberteten vid 7 år ålder

Benet i handen visade att han var 11 år Och rören med blod visade att 1 av "hur många som helst" hormoner som krävs för pubertet hade satt igång..man kan skjuta upp puberteten 1 år..

Beräkningen var att han hade blivit runt 1.60 cm ifall han gått in i puberteten så tidigt..men han blev 1.83

Han fick en växtspurt och kom sedan i puberteten när han var ca 10 år, tidigt men bättre än vid 7 år

De sa till oss att när man kommer i puberteten så har man 20 cm till som man växer. Sen om det bara gäller pojkar... 
    20 cm gäller pojkar.
    Eller iaf när tjerna har fått mens växer de bara några cm till.
  • lillronya

Hej i tråden!
    Har varit på innebandyträning som vanligt.
    Nu få rjag sitta här lite.

Ser att ni pratar matvägrare och tunnisar.
    Min matvägrare äter nuförtiden alla mål mat. På sista tiden har han tom bett om en portion till vissa gånger.
    Helt underbart!
    Han väger nu 17 kg och börjar bli bastant.

Håller tummarna för att det löser sej för er andra med snart.

Tillväxtkontroll lär vi väl hamna på meddetsamma i höst när skolan börjar. Brukar vara så med mina små korta barn.. Lika bra att kolla upp så att A bara är en liten sort, som några av oss andra i den här familjen.

• lillronya
    Busbellan skrev 2011-02-17 20:07:16 följande:
    Ja, hon har ju och brås på
    Tror det är lite därför de reagerar här över våra små barn, eftersom jag och sambon inte är korta. Jag är medel och sambon nog lite över medel till och med

Ja hon har ju det. Men hon är ovanligt liten även i denna familjen.

Bra att de kollas iaf, tycker jag.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17