Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

mysungarna skrev 2010-04-12 21:55:13 följande:
    åh jag som varit på gran canaria måååååånga gånger under min uppväxt men aldrig har jag klappat varken delfiner eller sjölejon

Allt är bra här. Mateo växer så det knakar Helammas fortfarande...SÅ skönt att det funkade denna gången! Maia mår bra, lekte på öf idag o sen ute i det härliga vädret med grannpojken så hon däckade i två timmar i eftermiddags så hon är vaken nu o vill inte gå o lägga sig...

Jag mår också bra förutom lite lustiga blödningar fortfarande som kommer till o från...är ju 3½ månad sen förlossningen så förmodligen något jag bör kolla upp...tänkte ringa imorgon. Samlar ju fortfarande massor med vatten o humörsvängningar så mina hormonnivåer är nog verkligen helknäppa....därav blödningarna tror jag.

Hur är det med er? Gissar att du gärna stannat i värmen längre, såg så underbart härligt ut
  • Zvartaliljan
    h80 skrev 2010-04-13 09:47:53 följande:
    Ska köpa dessa till dottern, men funderar på storleken, hon har 13c, fot just nu. Vill att hon ska kunna ha dom i sommar o i början på hösten, vilken storlek hade ni tagit? www.busochrackartyg.com/product1496/category1...
    strl.24, 25 kan hon ju förstås ha om du lägger i en extra sula men kan ju se ganska dumt ut med så stora skor också {#lang_emotions_undecided}

Godmorgon allihopa! Här har jag fullt upp med att försöka lokalisera min bankdosa...någon som är synsk som kan gissa vart den hamnat?? Är nog en liten råtta som varit här o tagit den för den låg på databordet igår kväll...
  • Zvartaliljan
    LJ2 skrev 2010-04-13 10:30:05 följande:
    Hej flickor.. typ hundra år sen jag va här ju.. min bästa kompis har iaf fått bebis =)) o kusinen i fre med.. !! wii.. såå.. bra rea nånstans?? pojk o pojk behöver jag i ministl syster kvar nu då.. 1½ mån kvar, så ska bunkra från salg tänkte jag =)) förresten, nån som gissat mer eller hört nåt om datum på salg?? måste skriva upp mig för ledigt så jag kan åka första dagen ju
    jag har pojk i ministorlek ute på fb o mer kommer snart.
  • Zvartaliljan
    Jen80 skrev 2010-04-13 20:58:59 följande:
    God kväll! Händer det något roligt här ikväll då? Butte, du måste ju ha fått hur mycket om helst om det skulle kostat 1700 kr i vanliga fall!! Hade de mycket fint? Malou: Åh, glömmer jämt ditt nick ... Är det Kavatskorna Maia har på bilden?? Kavat har en grymt fin kollektion i år. Måste nog köpa minst ett par Kavat-skor i vår!
    tycker det är bättre du kan mitt riktiga namn

Ja det är de nya eco-skorna från Kavats vårkollektion. både Maia o jag ÄLSKAR dom{#lang_emotions_heart}
    köpte dom på ellos.
  • Zvartaliljan
    LJ2 skrev 2010-04-14 13:59:16 följande:
    så, nu gick kusinen.. såå liten bebis.. lukta inte alls gott.. tro jag e kär dom hämtade lite kläder stackars dom, jag som ska in nån dag på halva rea  så har jag 2 små bebispojkar som e alldels nya.. en e 15 dagar, o lilla som va här nu e bara hmm.. 5 dagar wii.. hmm.. finns det yttepytte lurvoverall nånstans på rea??
    har några molooveraller i strl.56 som är för små nu {#lang_emotions_dreamer}
  • Zvartaliljan
    Everlonn skrev 2010-04-14 14:46:46 följande:
    Väldigt OT men nu måste jag skicka ut ett SOS i tråden som faktiskt kan hjälpa till med allt inte bara barnkläder Min syster går Personal och arbetslivsprogrammet på högskolan i Kristianstad, hon tar examen till sommaren men och det är ett STORT MEN!! Hon har inte lyckats få tag på praktik/verksamhetsförlagd utbildningsplats!!!! Hon har kämpat i flera veckor för att hitta en plats, ringt massor med företag men ingen har plats för henne Hon får ju inte sin examen om hon inte har praktiken!!!! Hon behöver en praktik på en personalavdelning, på vilket företag som helst...Hon behöver alltså jobba med personalfrågor. Praktiken ska vara i 7 veckor, mellan 26/4 -9/6. Så det börjar ju bli lite panik Min lillasyster är helt knäckt av alla avslagen och gråtfärdig på telefonen Gärna praktik i södra sverige, karlskrona till malmö typ.. Snälla goa tråden HJÄLP!
    Oskarshamn är för långt va? Enda stället jag kommer på där jag har kontakter på personalavdelningen...OKG
  • Zvartaliljan

och nu kommer jag o är ännu mer OT men min läkare ringde precis o sa att mina prover visat positivt för en bakterie, men hon har en så stark brytning så trots upprepade försök så lyckades jag inte få till vad det var för bakterie. Hon sa typ "Clostridium". Det är något i tarmarna alltså. Jag skulle ta antibiotika mot det. men vill ju inte börja med medicin innan jag vet vad fasen jag har...någon som kan hjälpa??

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17