Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

hzl skrev 2010-04-16 07:59:41 följande:
    ja jag har sett den! Superfin!! Jag har en variant av den med liknande foder, röd/rosa med stora bollar på
    åh det låter fint, har du bild?
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2010-04-16 08:03:24 följande:
    svea är 93 lång kanske, men mycket rundare än Tara. Fast vi har ju redan en blå/vit prickig. Så borde inte ha fler
    Maia har nu haft sin i 104 på sig, hon är 104cm lång och där fanns ett par cm växtmån i armarna
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2010-04-16 16:34:05 följande:
    hmm jag funderar på att sälja min gröna småfolk lurvoverall strl 98/104.. tror ni att den går att sälja eller är det för varmt nu
    jag funderar på detsamma med min rosa i 110/116 men vågar nog inte tradera, men fb kan man ju testa.
  • Zvartaliljan
    Greksmurfen skrev 2010-04-16 22:18:02 följande:
    Tack så mycket =)....... vilket tycker du e finast ??..... Martha vill jag med ha med eftersom mamma heter det=)... sen så enligt greskisk tradition ska man ge sin förtrfödda tjej och kille mormor/morfars resp farfar/farmors namn... nu e det ju bara mamma som e grek.. så martha namnet går ju tillbaka långt tillbax i tiden =)...
    Det är som Oscar här då, varje förstfödd son i Felipes familj har hetat det, förutom Felipe Han blev nog lite putt över det så nu fick Mateo heta det i alla fall. Felipes pappa heter Oscar i tilltalsnamn och gillade inte den traditionen så han bröt den, lite synd tycker jag. Han kunde ju ha fått heta Felipe Oscar. Men det var så att de ville ha två pojkar, en Felipe och en Ignacio men då Felipe föddes död så trodde de inte att de skulle få fler barn och gav honom båda namnen.

Jag tycker Martha Ninja vore fint.
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2010-04-16 22:37:25 följande:
    usch då.
    ja jag var livrädd för Maia i magen pga det...trodde det kunde vara något ärftligt (de hittade aldrig någon anledning utan trodde på psd) men med Mateo var jag inte lika rädd. Tror också att det var psd under förlossningen. Hans mamma hann aldrig reagera i alla fall, de rusade ju ut med honom men hon hann aldrig förstå varför förränns de kom tillbaka med honom levande.
    Själv kom jag ju ut med en fot först, sen rumpan o sen en fot i munnen och navelsträngen runt halsen, de fick slita rejält för o få ut mig.
    Vi var inte så snälla mot våra mammor vi alltså
  • Zvartaliljan
    Greksmurfen skrev 2010-04-16 22:50:43 följande:
    ja man blir ju lite sådär när man vet att det har hänt.... det vat inte omtänksamt av dej =P....  Nu har maxen börjat hosta mer å mer =(.. han har redan vaknat 2 ggr sen ja la han pga av den där jkla hostan..... hatar krupphostan ... hoppas att lillan slipper det....
    Nä förlåt {#lang_emotions_embarassed} men det är ju sånt man alltid är rädd för. Jag var livrädd hela graviditeten med Maia men med Mateo insåg jag att det finns ändå inget att göra, psd i magen är ju inget man kan förebygga liksom (mer än att självklart inte röka eller dricka eller liknande), så lika bra att försöka att inte oroa sig för sånt i "onödan". Rådet jag fick från läkaren var att kände jag 10 rörelser om dagen så var allt ok

Vet ni om det finns en risk att lillan får samma ögonproblem? Eller tror jag frågat det förut va? Glömt svaret i så fall {#lang_emotions_embarassed} (ja jag har en bad case av amningshjärna deluxe)

Så jobbigt med kruppen
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17