• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

ängeln83 skrev 2010-05-02 21:19:06 följande:
    Godkväll Ja du var verkligen glad ikväll, härligt Ah tycker du, alla säger det men jag tycker inte dom är ett dugg lika Meja är 6½ månad nu, tiden har gått skrämmande fort, tycker det var nyss hon var liten pytte bebis ju. Söta Ava
    Haha, kanske gladare i skrift .
    Jo, men jag tycker de är jättelika... bara att Meja är lite tjockare hehe. Så rund och go! Men hjälp, va tiden går fort. Det gäller verkligen att ta tillvara på tiden. Ava fyller snart 2 år. De två åren har gått fruktansvärt fort! Men det är mysigt också när de växer och blir större...
  • Jen80
    ängeln83 skrev 2010-05-02 21:35:38 följande:
    Ja så kan det ju också vara Ja Meja är verkligen tjockare, har sådär mysiga nypvänliga lår, men ändå så är hon exakt lika stor/lång som Liam var i den åldern, lite skumt. Ja verkligen, sen man fick barn så har tiden bara ramlat iväg utan att man hunnit blinka, har dock liiiite svårt att njuta just nu eftersom jag mestadels varit själv med barnen i snart 2 veckor, jag känner mej något sliten Ojojoj, tycker det var nyss Ava föddes ju, hur gamla är pojkarna nu?
    Usch, inget kul att vara själv för länge. Är han iväg på jobb?
    Pojkar är ju oftast något grövre i benstommen än tjejer så det känns som att pojkar ibland kan kännas mindre knubbiga än tjejer men ändå väga mer.
    Liam fyller 5 år i juni, Ilon blev 3 i februari och Ava blir 2 år nu i maj. Börjar få stora barn och är inte det minta sugen på att börja om ... inte nu iaf .

Usch, kollar på humorgalan på TV4. Sitter och gråter. Så hemskt att se alla små söta barn lida av undernäring.
    Borde egentligen stänga av och gå och lägga mig ist, men det gör man ju aldrig i tid...
  • Jen80
    ängeln83 skrev 2010-05-02 21:54:37 följande:
    Nä fy, det tar verkligen på krafterna, Liam är ju hemma på dagarna och Meja är inne i en enormt gnällig period så just nu är jag verkligen bara mamma. Mina 3½ timma ensam hos tatueraren i onsdags var som en dröm trots att det gjorde prutt ont Nja han jobbar natt men sover fram tills kl 15 ungefär, sen har han haft en massa andra projekt så han har bara varit hemma någon timma innan det är dags för jobb igen. Nu är han dock ledig 1 vecka och det ska bli SÅ skönt. Ojoj, ja nu har du inga småttingar längre Har ni planerat nåt mer barn eller är ni nöjda? Vi är ganska så nöjda som det är nu men det är väl inte helt omöjligt att det blir en liten sladdis om några år eller så.
    Åh, jag kommer ihåg när Ava var liten och jag smet till frisören i några timmar. Vad jag njöt!! Du kanske inte njöt lika mycket, men att bara få vara själv kanske hjälpte mot smärtan lite haha.
    Nu får ni ha en mysig och lugn vecka tillsammans. Härligt efter två jobbiga veckor! Min sambo jobbar ju borta, men han är bara borta i två dagar och sen hemma i tre. Så nu är han iväg idag och imorgon och kommer hem sent imorgon kväll. Nu när man har börjat jobba så går dagarna så fort så två dagar känns som ingenting. På gott och ont, för de tre dagarna går ju också då väldigt fort!

Nej, vi är väldigt nöjda för tillfället. Just nu känns det inte som att vi skulle klara mer då alla tre är rätt krävande och särskilt pojkarna. Men man ska aldrig säga aldrig, men jag tvivlar på det. Vore mysigt med en liten, samtidigt som man har haft det så intensivt och nu äntligen börjar man kunan göra lite ibland utan barn. Jag fyller 30 nu i maj och då ska jag ha en vuxenfest UTAN barn. Har inte hänt på över 5 år. Vi är ca 10 par som alla har småbarn och alla ser väldigt mycket fram emot festen . Ska bli jättekul!
  • Jen80
    molnen skrev 2010-05-03 21:22:45 följande:
    Jen80- Vad har Ava för st på molosolskyddsdräkten och hur lång 7stor är hon ?
    Hon har stl 86/92. För drygt en månad sen var hon ca 82 cm och vägde 11,5 kg. Känns inte riktigt som att den passar till en riktig knubbis, utan till "normal"/smalis. I vanliga kläder har hon oftast stl 80/86.
  • Jen80

Haha, vadå jag smygläser ?!?!
    Skriver ingenting och vips svarar jag på en fråga ställd till mig... går ju inte riktigt att hålla sig borta från dansk-tråden...

Grattis Bubblan !! Myyys med en liten bebbe. Blir nätan lite avis...

• Jen80
    Busbellan skrev 2010-05-04 23:02:12 följande:
    hmmm, men dom fanns ju i blått också, nu blev jag velig Tänk vad fint med de blå till kik kid blå solhatt med vita prickar, kik kid blå frottéklänning och molos kaninleggings
    Ja, de är verkligen jättefina! Ava har inga såna skor som funkar bra i sommar så jag måste nog få köpa ett par. Känner mig dock lite snål och funderar på om någon snart kommer hit som bor på ställen där de har vincent . Har några från Göteborg som kommer och hälsar på ibland. Ska nog höra med dem. Kan ju ändå inte ha dem än... men som sagt, vilken färg?!? Tror det blir röda här...
  • Jen80

Sååå fint med ett par jeansknickers och en vit tröja. Enkelt och fint !

• Jen80
    H I L L A skrev 2010-05-04 22:56:13 följande:
    Älskar denna fina tråd Här kan man prata om precis vad som helst när som helst Tack söta ni Nu ska vi se om vi kan sova ett par timmar.
    Men stackars Hilda ! Hoppas det lindrar lite med salva.
    Ingen av mina har haft det än så det blir väl lagom roligt när första smittas. Sen vet man vad man har att vänta... Känns som att det oftast blir jobbigast för tjejer, eller iaf att de sätter sig på jobbigare ställen. Hoppas det snart går över! Kram kram
  • Jen80
    Busbellan skrev 2010-05-04 23:07:25 följande:
    Ja, undra om man kommer förbi nån butik istället. Inte lätt att välja färg... Vad tar de i frakt?
    Har för mig de tar 50 kr eller nåt?!?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17