-
Åh, tack för tipset! Ska ner till Malmö på måndag, men antagligen lär det inte finnas tid till att gå dit. Får kolla vart det ligger. Behöver skor till alla barnen nu i höst.JsN skrev 2010-08-19 13:29:24 följande:Ni som bor i Malmötrakten, har ni sett att barnskobutiken gått i konkurs? Konkursutförsäljningen börjar på måndag. *har skickat mamma* Misstänker nämligen att jag inte är ensam om att ha barn som är skolöst... (Vilket innebär många fina nästan oanvända skor som ska säljas någonstans) -
450 kr kostar den... kanske någon som redan skrivit detSmultronhjärta skrev 2010-08-19 16:27:16 följande:ot jag vet..men är det någon som vet vad NS tjocka fleecejacka med randigt foder kostade ny?
...
Usch, fick mitt första negativa omdöme på Tradera idag. Usch, sånt känns ju inte alls kul. Och jag brukar alltid vara så noga i mina beskrivningar. Fast nu skrev jag fint skick och då menar jag ju inte nyskick. Det var en NS-hood (den blå, nästan gråblå som man trär över huvudet och röda band). Typ tvättad kanske 2 gånger och inte använd särskilt mycket. Inga fläckar eller nåt, men kanske ser lite utvättad ut vilket den gjorde när jag köpte den... Så det blev iaf negatvit... hmmm.. -
Ja, jag hade 25%, men köpte egentligen bara jackan till Ava och en svart tröja med knappar till Liam. Tröjan kostade 79 kr så då sparade jag den ena rabattkupongen och tänkte att jag säkert hittar mer.Mitt livs lycka skrev 2010-08-19 20:18:30 följande:Tack för svaret! Hmm, ja det kanske blir en Mini A Ture-overall i år. William har nu 98/104 i dubbelstorlekar och 98 i enkelstorlekar så då kanske en 98: funkar? För 104 kommer han väl drunkna i..? Svårt det där med storlek tycker jag!
Måste också säga att jag tycker att Kappahl har lyckats med (iaf) höstens kollektion. Har sett en hel del jag kan tänka mig till William där. Dock blir jag snål när det kommer till Kappahl - väntar på att det ska komma erbjudande om 25% på allt. Då kommer jag shoppa loss litegrann där!
Måste ha en pälsväst till Ava. Desigual har en fin, men tyvärr för stor för Ava
. har sett att Kappahl har, men den är virkad också så det är iaf man skulle ha den ut-och-in men då blir knapparna fel. Hmmm, men inte har man knappar om det är en pälsväst?!?
Usch, jättesvårt med storlekar. Jag har inte testat stl 92 på Ava, men det känns som att 86 kan räcka. Hon har 86/92 och är det enkelstl köper jag 92 nu fast det är lite stort. Nä fy, det är verkligen inte lätt. Jag måste nog prova den på fler gånger... -
Ja, först och främst skickar man väl ett mail? Det var ju verkligen inga fläckar eller nåt sånt och hör man av sig så kan man ju försöka lösa det ist. Äh, får väl bara skaka av mig det och inte bry mig. Har ju tillräckligt många positiva bakom mig, så det gör väl inget i sig. Men tråkigt ändå...Kristyr skrev 2010-08-19 20:50:56 följande:negativt för det? eeeeeeh då är man banne mig hård. Inte befogat tycker jag. Du borde fått sämre på beskrivning eller nått fast förs borde ju personen kontaktat dig kan tyckas. -
Sitter och kollar på Mini Rodinis sida. Tänkte först att jag inte gillade deras nya kollektion men helt plötsligt skulle jag kunna lägga en order på sisådär 2000 kr eller nåt. Är helt kär i den lilla pandan!!
-
God kväll!
Tror ni man saknar overall om man inte köper det till Liam som är 5,5 år? Funderar lite på om han kan ha sitt gamla set med jacka och byxa från Pop och sen om man ska köpa nytt set från Molo så man har två uppsättningar. Overallen från i vintras kändes sådär, så man kanske ska skippa det i år...
Måste dock ha en overall till Ilon för Liams gamla är jag grymt trött på och Ilons Molo-overall han hade är nog för liten. Den får nog åka på T, men måste laga en tryckknapp först. sånt man aldrig tar tag i, men den är för killig för att jag ska sätta på den på Ava nästa år... -
Ja, så kanske man borde göra. Köpte Molos skalbyxor till Ilon och tänkte om jag skulle köpa deras underställ och ha under. Borde ju funka bra hela vintern. Kanske ska göra likadant till Liam... Fast han har Pops skalbyxor och på något ätt känns Molos mer som ett par skidbyxor och snyggare som vinterbyxor än Pops. Kanske ska sälja dem med och köpa molos ist. Deras skalkläder tycker jag är riktigt snygga. Någon som har testat årets? Hoppas verkligen de håller riktigt tätt nu.jompa skrev 2010-08-20 20:44:55 följande:Mina barn på 5 och 3 har inte overaller och hade inte det förra året heller. De gillar inte det, säger att det är för bebisar
. Så jag har snällt fått köpa två delat. Men köper bara jacka i vintermodell sen köper jag ett par riktigt bra skalbyxor och har fleece under. -
Pansy är grymt fint ju!! Tyckte först rådjuren, men nu gillar jag Pansy mycket mycket mer!!CamillaJ skrev 2010-08-20 21:12:24 följande:köpte fina svarta NS byxorna till Isak idag. Sen den svart tröjan till kusinen som fyller 3 år =)
blev så sjukt sugen på Molo pansy till Tuva klänningen och byxorna !!! Åhhhh.... kan inte bestämma mej !!
Vilken stl köpte du till Isak? De svarta var mycket finare än jag trodde. Tror det får bli ett par till Liam om han vill ha såna. Ilon lär inte vilja ha dem iaf.
sen ska de få varsin svart tröja med, rosa till Ava, grön/blå till Ilon och blå/röd till Liam. Ja, sen ska Ilon ha en grön hood och mössa medan Liam ska ha grå hood och svart mössa. Hmmm... ja, och harem till Ava... men vill Liam ha så får han nog också ett par Harem... usch, farligt det här
!!
-
Niklas jobbar idag så jag var tvungen att sluta tidigare. Vill inte hämta barnen för sent. Får bli bättre timing nästa gång...CamillaJ skrev 2010-08-20 21:14:04 följande:oj tryckte av för tidigt!
Frågan är ska man ha klänningen och byxorna eller bodyn och byxorna eller suiten! Så svårt ...
så fiiiiina färger ju!!!
Jen80 .... trodde du skulle jobba =) ? -
Nanook verkar riktigt bra, men Molos är snyggarejompa skrev 2010-08-20 21:19:01 följande:Även fast förra vintern var riktigt kall, värre än vanligt, så frös de inte alls i detta. Bygger man bara rätt under så funkar det. Men så klar är det viktigt att skalbyxorna är bra och håller tätt. Hade ett par från Nanook till tjejen och ett par från Stadium till killen.
. Eller iaf till Liam och Ilon. Kanske ska dumpa Avas Pops och ta Nanook ist. Men hon har ju en vinteroverall och det får säkert bli termobyxor och jacka till henne också. Men Nanook till hösten och så kanske någon annan än hennes röda Pop som är Ilons gamla. Känns som att jag helt tröttnat på Pop, men det är vl för att man har haft dem typ... jämt!
Mmmm, tog ett glas vin nu och insåg att det varit alldeles för lite av den varan på sista tiden för den boxen har stått i kylskåpet hur länge som helt känns det som
.