• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • RååSa BuBBlan
    Busbellan skrev 2011-01-16 18:09:54 följande:
    Har det tagit lång tid innan?
    Med Ella var det ju ren tur att vi var på plats. Kände lite "mensvärk" men inte mer, åkte för säkerhets skull eftersom det gått fort innan. Kände inget på de 35-40 min det tog till sjukhuset, väl framme är jag ändå öppen 6 cm
    Hoppas det sätter fart ikväll igen!
    Nä aldrig.. Max 7 timmar från första känning och nu ett och ett halvt dygn so far Obestämd

Fy jag blir ju nervös, tänk om jag har öppnat mig massor inatt, för då hade jag verkligen ONT alltså!! Kom massa slem och lite blod också från ca 17.30 igår och även nu om än mindre (ursäkta detaljerna)

Vilken tur att ni åkte in ändå!
    BF+8 idag, suck suck!!
  • lillronya
    xmari skrev 2011-01-16 18:16:27 följande:
    Yummie.... Men vaaar hittar man en röd kjol??

Villervalla har jag köpt från.

Men det borde väl annars finnas på lindex, HM, kappahl eller pop?

Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • RååSa BuBBlan
    Buttelina skrev 2011-01-16 18:11:21 följande:
    du gums du kan ju öppna dig ändå, utan att det gör ont. jag gick omkring med lite molvärk bara och sen PANG kom smärtan o då var jag visst öppen 6cm.. och 2 ½ timme senare var bella här håller tummarna att det är så för dig
    Å jaaaaaaa!! Måtte det vara så här med!!  *önskar* Solig

Är lite osäker om jag ska kontakta förlossningen eller inte, känner inte för att ringa och säga att jag har HAFT värkar men inte nu, jaha va ringer du oss för väntar jag mig som svar
    BF+8 idag, suck suck!!
  • RååSa BuBBlan
    Busbellan skrev 2011-01-16 18:14:29 följande:
    Jag tror absolut det kan vara på gång!
    Det är bra med såna smygvärkar tycker jag, man ligger ofta på pluss när man väl kommer in, har öppnat sig mycket mer än vad man tror
    Jag var ju öppen 2-3 cm redan några dagar innan Ella föddes utan att ha känt det minsta
    Ihhhhh... Å vad jag hoppas du har rätt

Jag gillar inte de här smygandet, tycker det är läskigt   Vill VETA och KÄNNA!!

Med Bubblis fick jag ju en hinnsvepning den 21:a på dagen, då va jag enl BM öppen 4 cm utan att ha känt ett smack, sen föddes hon vid 07 på morron den 22:a
    xmari skrev 2011-01-16 18:15:35 följande:
    Trodde mitt var på g på dagen när min tvåa kom. Lite småblödningar och värkar men så stannade det hela upp. Gick och la mig runt 9 tiden och DÅ började värkarna. 3 timmar senare var hon här.
    Låter toppen ju   Ska visa bebis ditt inlägg så h*n ser vad man kan göra
    lillronya skrev 2011-01-16 18:16:05 följande:
    Håller tummarna för att det blir bebis ikväll.
    tack! Verkar behövas en del tummar
    BF+8 idag, suck suck!!
  • Buttelina
    RååSa BuBBlan skrev 2011-01-16 18:18:51 följande:
    Å jaaaaaaa!! Måtte det vara så här med!!  *önskar* Solig

Är lite osäker om jag ska kontakta förlossningen eller inte, känner inte för att ringa och säga att jag har HAFT värkar men inte nu, jaha va ringer du oss för väntar jag mig som svar
    säg att det kommit blod! man ska alltid ringa in när det kommit blod säger dom ju. man känner sig alltid dum när man ringer in om det inte är paniiiik liksom.

tom jag kände mig dum när jag ringde in som hade värkar var 3e minut som inte gjorde ont. hon frågade mig om jag kände att jag behövde alvedon.. nää tyckte jag, så då tyckte hon att jag kunde avvakta... men min mamma tvingade in mig och då var jag öppen 6-7cm och lillebror föddes 90min senare..

man ska aldrig känna sig dum utan det är dom som är dumma om dom inte tar dig på allvar
    fråga om det kan vara på gång och vad du ska vara uppmärksam på. ha lite sex om du orkar
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan bellaobia.blogspot.com/
  • xmari
    RååSa BuBBlan skrev 2011-01-16 18:23:11 följande:
    Ihhhhh... Å vad jag hoppas du har rätt

Jag gillar inte de här smygandet, tycker det är läskigt   Vill VETA och KÄNNA!!

Med Bubblis fick jag ju en hinnsvepning den 21:a på dagen, då va jag enl BM öppen 4 cm utan att ha känt ett smack, sen föddes hon vid 07 på morron den 22:a
    xmari skrev 2011-01-16 18:15:35 följande:
    Trodde mitt var på g på dagen när min tvåa kom. Lite småblödningar och värkar men så stannade det hela upp. Gick och la mig runt 9 tiden och DÅ började värkarna. 3 timmar senare var hon här.
    Låter toppen ju   Ska visa bebis ditt inlägg så h*n ser vad man kan göra tack! Verkar behövas en del tummar
    Håller också tummarna för bebbe!! Och avundas dig lite. Tycker det är en helt otrolig känsla att föda!! Och det är 1000 gånger lättare andra gången!!
  • RååSa BuBBlan
    Buttelina skrev 2011-01-16 18:26:02 följande:
    säg att det kommit blod! man ska alltid ringa in när det kommit blod säger dom ju. man känner sig alltid dum när man ringer in om det inte är paniiiik liksom.

tom jag kände mig dum när jag ringde in som hade värkar var 3e minut som inte gjorde ont. hon frågade mig om jag kände att jag behövde alvedon.. nää tyckte jag, så då tyckte hon att jag kunde avvakta... men min mamma tvingade in mig och då var jag öppen 6-7cm och lillebror föddes 90min senare..

man ska aldrig känna sig dum utan det är dom som är dumma om dom inte tar dig på allvar
    fråga om det kan vara på gång och vad du ska vara uppmärksam på. ha lite sex om du orkar
    Ja kanske ska slå dem en pling ändå? Vilken tur att din mamma tvingade in dig Fy och föda barn hemma

Sex är verkligen INGET jag kan just nu, fyyyy   Bara irriterad på gubbskrället som pratar om fotbollsmatchen han måste se kvart i nio *morr*
    xmari skrev 2011-01-16 18:27:39 följande:
    Håller också tummarna för bebbe!! Och avundas dig lite. Tycker det är en helt otrolig känsla att föda!! Och det är 1000 gånger lättare andra gången!!
    De här är min 5:e gång   Har bara blivit värre och värre för var gång
    BF+8 idag, suck suck!!
  • Lalalong
    Ocikatten skrev 2011-01-16 18:16:15 följande:
    Finns i 92 till bra pris på Liten Correlin - har dålig koll på vilken storlek du behöver!
    Tack! {#emotions_dlg.flower}
    Blir nog tyvärr lite för litet eller ganska för stort. 
    Klara har 98 i dom flesta leggings och Alva hade jag velat köpa 80 till (om det ens finns sånna leggings i den strl)  
    Klara 060504, Alva 100117
  • Miss Ji

Hej alla dansk shoppare...nu har jag tjuvläst tråden ett tag och ställt en o annan fråga ..senast om colibriklänningen...min tjej på 2.5 (86cm+ca 11.5 kg) fick tillslut 86 i babyklänningen och jag hade absolut inte kunnat ha större för då hade det blivit ett nattlinne...var på Sigge o Juno och dom ska träffa molo i veckan för o beställa höst kläder o förhoppningsvis skulle dom kunna få beställa fler colibris i 92 om det nu fortfarande är folk som letar... En fråga om overaller oxå...är Hummeloverallen bra ? Har haft molo i år o jag är jättenöjd men sambon påstår att den är svår att få på...så till nästa år beställde jag hummel som ligger på posten o väntar... Men nu blir jag osäker ..är den i klass m molo i värme ? Dottern är som mamma en fryslort.. Och är dom jättestora i storlek ? Beställde 98 men hon kommer vara Max 98 troligtvis runt 95 när vintern är slut så den kanske blir onödigt stor ? Vet att det är svårt o bedöma storlekar men tar gärna emot åsikter...

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17