• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • 1 och 1 är 3
    Buttelina skrev 2011-01-16 18:26:02 följande:
    säg att det kommit blod! man ska alltid ringa in när det kommit blod säger dom ju. man känner sig alltid dum när man ringer in om det inte är paniiiik liksom.

tom jag kände mig dum när jag ringde in som hade värkar var 3e minut som inte gjorde ont. hon frågade mig om jag kände att jag behövde alvedon.. nää tyckte jag, så då tyckte hon att jag kunde avvakta... men min mamma tvingade in mig och då var jag öppen 6-7cm och lillebror föddes 90min senare..

man ska aldrig känna sig dum utan det är dom som är dumma om dom inte tar dig på allvar
    fråga om det kan vara på gång och vad du ska vara uppmärksam på. ha lite sex om du orkar
    Å till mej sa dom att om jag kunde vänta hemma en stund till så skulle jag de.. jag hade ju nästan 10 minuter mellan värkarna.. men dom gjorde sååå ont. Jag åkte in och va öppen 8 cm Förvånad
    080826 - Puma Teolin < truckerfrun.blogspot.com >
  • LitenBlomma
    RååSa BuBBlan skrev 2011-01-16 18:32:32 följande:
    Ja kanske ska slå dem en pling ändå? Vilken tur att din mamma tvingade in dig Fy och föda barn hemma

Sex är verkligen INGET jag kan just nu, fyyyy   Bara irriterad på gubbskrället som pratar om fotbollsmatchen han måste se kvart i nio *morr*
    xmari skrev 2011-01-16 18:27:39 följande:
    Håller också tummarna för bebbe!! Och avundas dig lite. Tycker det är en helt otrolig känsla att föda!! Och det är 1000 gånger lättare andra gången!!
    De här är min 5:e gång   Har bara blivit värre och värre för var gång
    Hur går det för dig?

Min mamma berättade att när hon skulle ha sitt 4:e barn hade hon bara lite mensvärk.  Bjöd hem en väninna och de satt och fikade. Sen tyckte väninnan att mamma skulle åka in ifall att... Mamma hade inte alls ont mer molvärk men när hon kom in var hon öppen 10 cm och BM höll på att tappa hakan.
    -02 -08 -09 & BF mars -11
  • solouniko

Åh så spännande, hoppas bebisen vill komma snart ! Tror nog du snosar bebis inom ett dygn iallafall Baby Gud så jag ser fram emot nästa förlossning, ska bli så spännande att göra det igen Det finns nog inget häftigare än att föda barn!

Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • xmari
    RååSa BuBBlan skrev 2011-01-16 18:32:32 följande:
    Ja kanske ska slå dem en pling ändå? Vilken tur att din mamma tvingade in dig Fy och föda barn hemma

Sex är verkligen INGET jag kan just nu, fyyyy   Bara irriterad på gubbskrället som pratar om fotbollsmatchen han måste se kvart i nio *morr*
    xmari skrev 2011-01-16 18:27:39 följande:
    Håller också tummarna för bebbe!! Och avundas dig lite. Tycker det är en helt otrolig känsla att föda!! Och det är 1000 gånger lättare andra gången!!
    De här är min 5:e gång   Har bara blivit värre och värre för var gång
    Ja då ligger jag i lä! Men jag är en av de få kanske som älskar att föda. Lillan kom snabbt som attan och vägde nästan ett kilo mindre än storebror när hon kom. Så det kanske är därför det var lättare.
    lillronya skrev 2011-01-16 18:17:16 följande:

Villervalla har jag köpt från.

Men det borde väl annars finnas på lindex, HM, kappahl eller pop?

Visst är Villervalla stora i storleken btw. Storlek 80 i kjol till en 86 body kanske?!
  • lillronya
    Miss Ji skrev 2011-01-16 18:35:28 följande:
    Hej alla dansk shoppare...nu har jag tjuvläst tråden ett tag och ställt en o annan fråga ..senast om colibriklänningen...min tjej på 2.5 (86cm+ca 11.5 kg) fick tillslut 86 i babyklänningen och jag hade absolut inte kunnat ha större för då hade det blivit ett nattlinne...var på Sigge o Juno och dom ska träffa molo i veckan för o beställa höst kläder o förhoppningsvis skulle dom kunna få beställa fler colibris i 92 om det nu fortfarande är folk som letar... En fråga om overaller oxå...är Hummeloverallen bra ? Har haft molo i år o jag är jättenöjd men sambon påstår att den är svår att få på...så till nästa år beställde jag hummel som ligger på posten o väntar... Men nu blir jag osäker ..är den i klass m molo i värme ? Dottern är som mamma en fryslort.. Och är dom jättestora i storlek ? Beställde 98 men hon kommer vara Max 98 troligtvis runt 95 när vintern är slut så den kanske blir onödigt stor ? Vet att det är svårt o bedöma storlekar men tar gärna emot åsikter...
    Hummel och molo är lika bra, vi har båda. Tycker att hummels är lättare att få på.
    Tror 98 blir bra.
    Mina små har 104 i sina och de är 98 cm långa. 98 hade också funkat.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • Busbellan
    LitenBlomma skrev 2011-01-16 18:37:26 följande:
    Hur går det för dig?

Min mamma berättade att när hon skulle ha sitt 4:e barn hade hon bara lite mensvärk.  Bjöd hem en väninna och de satt och fikade. Sen tyckte väninnan att mamma skulle åka in ifall att... Mamma hade inte alls ont mer molvärk men när hon kom in var hon öppen 10 cm och BM höll på att tappa hakan.
    Låter som här, jag har ju inte fått några värre värkar än "mensvärk", sen har de liksom kommit ut, Ella kom med första krystvärken
    Men eftersom jag haft det såhär med alla tre så har jag ju vetat att det varit så och åkt in vid minsta aning om att det varit på gång, man vill inte gärna föda hemma
    Mamma till Nora, August och Ella
  • lillronya
    xmari skrev 2011-01-16 18:38:37 följande:
    Ja då ligger jag i lä! Men jag är en av de få kanske som älskar att föda. Lillan kom snabbt som attan och vägde nästan ett kilo mindre än storebror när hon kom. Så det kanske är därför det var lättare.
    lillronya skrev 2011-01-16 18:17:16 följande:

Villervalla har jag köpt från.

Men det borde väl annars finnas på lindex, HM, kappahl eller pop?

Visst är Villervalla stora i storleken btw. Storlek 80 i kjol till en 86 body kanske?!
    Japp det blir nog lagom.
  • lillronya

Hmmm sitter här och funderar på hur jag alls vågat föda sex barn med mina idiotförlossningar?
    Varför i hela friden har ni så få barn när de bara ploppar ut sådär på ingen tid?

• LitenBlomma
    Busbellan skrev 2011-01-16 18:40:19 följande:
    Låter som här, jag har ju inte fått några värre värkar än "mensvärk", sen har de liksom kommit ut, Ella kom med första krystvärken
    Men eftersom jag haft det såhär med alla tre så har jag ju vetat att det varit så och åkt in vid minsta aning om att det varit på gång, man vill inte gärna föda hemma
    Läskigt det där när det man inte vet! Obestämd

Tur att mamma åkte in, sista flickan vägde nästan 5 kg och fastnade så hon höll på att stryka med
    -02 -08 -09 & BF mars -11
  • Busbellan
    lillronya skrev 2011-01-16 18:42:12 följande:
    Hmmm sitter här och funderar på hur jag alls vågat föda sex barn med mina idiotförlossningar?
    Varför i hela friden har ni så få barn när de bara ploppar ut sådär på ingen tid?
    Hade gärna haft hur många som helst, förlossningen har jag inte det minsta ont av och jag älskar att vara gravid.
    Det är ju bara det där med att ta hand om dem efteråt också, just nu har vi alldeles tillräckligt med de vi har
    Men om nåt år så när jag gått ut skolan, jobbat nåt år och barnen växt till sig lite så, då ska jag ha en till. Ska bara få med sambon på det också
    Men när man är i sådär 35-års åldern då tycker jag det är dags för en till
    Mamma till Nora, August och Ella
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17