• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • MammaT

så här står det på min please use softener when washing, to maintain the softness and original look dumble drie

• Duntoffla
    Pepper79 skrev 2011-01-17 20:43:54 följande:
    God Kväll!!

Vad händer här då?

Nån som vet hur det gått för Bubblan? Är dönyfiken ju!!!
    Go kväll!

Har inte hört något mer. Sista på FB var "Blev inte hem ändå" sen tystnad så jag antar att bebisen är ute nu och hon ligger och myser 
  • AnnaFreja

Har ni matchningstips till winterblossom byxor?

• Förväntansfull0406
    Duntoffla skrev 2011-01-17 20:43:53 följande:
    Tumling gör enorm skillnad. Annars blir de lätt "platta" i lurven. Lycka till!
    Okey..... de blev precis som du skriver, platta och trista. Jag gick o kolla nu det står faktiskt bra tvättråd.... Skäms Aja, nu vet jag det. Hoppas det inte är försent för mina lurvisar, ska genast ringa min vän som blev besviken på sin overall. Men nu vågar jag köpa en lurvjacka till min bebis till våren med,

Tack för hjälpen!
  • Zvartaliljan
    Förväntansfull0406 skrev 2011-01-17 20:43:28 följande:
    Ang just tvättråden, jag handlar dessa kläder endast på nätet, och de brukar skriva särkillda tvättråd där typ "stor krympning" köp en stl större, XXX är små i stl, eller, tvättas endast i 30 grader, förstår ni? Om jag handlar i butik så frågar jag alltid, om jag är osäker. Men blir jag sugen på molos kläder igen ska jag maila in och fråga om kläderna.
    eller så gör du som många andra o frågar här Vi brukar vara snabbare med svar än butikerna Sen har vi ju faktiskt testat o tvätta och provat olika storlekar på olika barn...kan ju inte vara så lätt för butiker o veta hur något är i storlek egentligen eller hur??
    Jag handlar också bara kläder på nätet och det finns inte många butiker som skriver storleksråd och tvättråd...och många gånger har ändå storleksråden varit fel när det väl stått det...iaf enligt min erfarenhet. Fick hem ett par jeans i strl.10år idag som systerdottern skulle få, stod i webshoppen att de var normala i storleken men det finns inte en chans att ens systerdottern som är 7år kan ha dom De var typ bara 10cm för långa för min 4½-åring på 110cm

Ang. Molo vs. po.p så går det som sagt inte ritigt o jämföra. De tillverkar sina kläder på HELT skilda sätt. Po.p kör mycket ribbat och helt infärgade plagg. Molo har inget ribbat och deras färger är tryckta, oftast på vit botten. Därför kan just mörka plagg se mer använda ut snabbare för att trådarna går sönder i tvätten (gör det på alla plagg men syns olika mycket) och då skiner den vita botten igenom lite.

Om du vill ge Molo en chans till så köp ett färgglatt print, inte stjärnor eller ränder utan t.ex fotoprinten, den kvalitén är oslagbar!! Och mjukheten och passformen slår po.p med hästlängder!
    Jag var po.pfrälst en gång i tiden men sen fann jag Molo, and once yo go molo you never go back
  • jompa
    SmillaMilla skrev 2011-01-17 20:50:44 följande:
    Åhhhhhh det kommer att bli en dyr ns vår

www.kidelin.se/blogg/
    Jag vet, har kollat och kollat och försöker nästan desperat se de fula i vissa plagg så att vi inte måste köpa dem men det har inte gått min plånboks väg än
  • Pepper79
    Duntoffla skrev 2011-01-17 20:45:35 följande:
    Go kväll!

Har inte hört något mer. Sista på FB var "Blev inte hem ändå" sen tystnad så jag antar att bebisen är ute nu och hon ligger och myser 
    Ja det hoppas jag
    (¯`°?.¸ ღ Aline 080719 & Elliott 101015 ღ ¸.?°´¯)
  • Pepper79
    SmillaMilla skrev 2011-01-17 20:50:44 följande:
    Åhhhhhh det kommer att bli en dyr ns vår

www.kidelin.se/blogg/
    De randiga tröjorna ser fina ut och den turkosa mössan. och byxorna såklart
    (¯`°?.¸ ღ Aline 080719 & Elliott 101015 ღ ¸.?°´¯)
  • jompa
    Pepper79 skrev 2011-01-17 20:56:16 följande:
    Ja det hoppas jag
    Fina barn i fina kläder
    Ska nog inte låta dottern se att någon har hennes klänning på sig Hon är lite väl fäst vid vissa kläder tycker jag.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17