• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • Zvartaliljan
    Förväntansfull0406 skrev 2011-01-17 21:02:58 följande:
    Tanx!

Mmm du har säkert helt rätt ang deras olikheter, jag är nog bara okunnig. JAg kommer absolut fråga er innan jag beställer nästa gång om jag är osäker.

Så innan jag handlar kommer jag rådfråga er. Till våren kommer det nog bli lite Nova Star. Jag har bara köpt lite av det märket, men lite kul att min dotter på fem månader och min dotter på snart sju har likadana byxor

Pratar ni andra märken med? eller håller ni er till dessa?
    Här pratas det om allt från lindex, till gekås till Nova star, Molo och vad som helst som vi tycker är fint

Idag har min dotter gått runt i lillebrors nova-star-shorts i strl.80. Blev rätt snygga på henne
  • AnnaFreja
    Pepper79 skrev 2011-01-17 20:59:57 följande:
    Har haft lila-vit Katvig och det tycker jag passar ok. inte klockrent, men funkar

^Åh tack för tipset. Har en sån klänning, dock ingen t-shirt. Jag tror förresten att jag köpte de lila/vita leggingsen i 86 av dig på tradera för ett tag sen .
  • Lalalong

Bara för att visa att vi kan vara rätt OT här så måste jag bara visa en bild på en av sakerna Alva fick i present igår. Så himla fina!!! 

(Lindex alltså...)

Klara 060504, Alva 100117
  • Buttelina
    Lalalong skrev 2011-01-17 21:11:07 följande:
    Åh... Nu kom jag på att jag _måste_ ju shoppa nåt!!! Vilken glädje!!

Ska på ny-bebis-besök hos en av mina äldsta och bästa vänner på onsdag och har ju inte handlat någon present . Nätshopping kan det ju inte bli tal om (eller... om jag beställer i morgon kan jag ju få det till ons om dom är snabba.. Men vågar man lita på det? Finns det några som lovar snabb leverans?). Men jag har hela dagen på ons på mig. Ska inte dit förrän på kvällen. Och i Malmö finns ju en del roliga affärer.

Men behöver tips!!! Jag vill ju köpa nåt som jag tycker om, men samtidigt något som Lille Elias mamma också ska tycka om och vi har väl kanske inte riiiiktigt samma smak. Så något färgglatt och roligt, typ Molo eller Småfolk eller så, men ändå inte FÖÖÖR över the top!

Jag har sjukt dålig koll på pojkprinten hos Molo t.ex... och ännu sämre koll på print överhuvudtaget från Småfolk.. 
    hur mycket ska du handla för?
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan bellaobia.blogspot.com/
  • Lalalong
    Buttelina skrev 2011-01-17 21:18:18 följande:
    hur mycket ska du handla för?

Nu blir nog citeringen konstigt....

Ja, hm.. runt 250-300 kr tror jag blir lagom...
  • Lalalong
    Lalalong skrev 2011-01-17 21:20:07 följande:

Blev inte konstigt! Såg ut som att det skulle bli konstigt
  • Buttelina
    Lalalong skrev 2011-01-17 21:17:44 följande:
    Bara för att visa att vi kan vara rätt OT här så måste jag bara visa en bild på en av sakerna Alva fick i present igår. Så himla fina!!! 

(Lindex alltså...)

jaaaa dom är sååå underbara!!
  • Lalalong
    Buttelina skrev 2011-01-17 21:20:39 följande:
    jaaaa dom är sååå underbara!!
    Dom som köpte presenter till Alva igår känner mig verkligen

Men det där är ett exmpel på ett par byxor som jag inte tror att Elias mamma skulle gilla  
  • Buttelina
    Lalalong skrev 2011-01-17 21:20:07 följande:

då tycker jag du ska köpa en filt med flygplan eller fotbollar eller två bodys från ajabaja... rea är bra eller en suit. finns massa fint på llm och ajabaja kvar. men filt tycker jag är en fin present. jag hade blivit såå glad
  • Mamma till Simon
    Lalalong skrev 2011-01-17 21:11:07 följande:
    Åh... Nu kom jag på att jag _måste_ ju shoppa nåt!!! Vilken glädje!!

Ska på ny-bebis-besök hos en av mina äldsta och bästa vänner på onsdag och har ju inte handlat någon present . Nätshopping kan det ju inte bli tal om (eller... om jag beställer i morgon kan jag ju få det till ons om dom är snabba.. Men vågar man lita på det? Finns det några som lovar snabb leverans?). Men jag har hela dagen på ons på mig. Ska inte dit förrän på kvällen. Och i Malmö finns ju en del roliga affärer.

Men behöver tips!!! Jag vill ju köpa nåt som jag tycker om, men samtidigt något som Lille Elias mamma också ska tycka om och vi har väl kanske inte riiiiktigt samma smak. Så något färgglatt och roligt, typ Molo eller Småfolk eller så, men ändå inte FÖÖÖR över the top!

Jag har sjukt dålig koll på pojkprinten hos Molo t.ex... och ännu sämre koll på print överhuvudtaget från Småfolk.. 
    denna då http://www.madeforkids.se/duns-sweden/614-zipfront-suit-small-town-blue.html de skickade snabbt i december iaf. Köpte den suiten fast till tjej i annat print och det var helt underbar velour i den
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17