• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • Pepper79
    AnnaFreja skrev 2011-01-17 20:50:57 följande:
    Har ni matchningstips till winterblossom byxor?
    Har haft lila-vit Katvig och det tycker jag passar ok. inte klockrent, men funkar

(¯`°?.¸ ღ Aline 080719 & Elliott 101015 ღ ¸.?°´¯)
  • Duntoffla
    Förväntansfull0406 skrev 2011-01-17 20:51:15 följande:
    Okey..... de blev precis som du skriver, platta och trista. Jag gick o kolla nu det står faktiskt bra tvättråd.... Skäms Aja, nu vet jag det. Hoppas det inte är försent för mina lurvisar, ska genast ringa min vän som blev besviken på sin overall. Men nu vågar jag köpa en lurvjacka till min bebis till våren med,

Tack för hjälpen!
    De går säkert att fluffa till om du tvättar dem igen (eller sköljer dem bara i tvättmaskinsprogrammet) och sen tumlar torra
  • Pepper79
    jompa skrev 2011-01-17 20:58:13 följande:
    Fina barn i fina kläder
    Ska nog inte låta dottern se att någon har hennes klänning på sig Hon är lite väl fäst vid vissa kläder tycker jag.
    . Den är superfin. Saknar hon den?
  • Förväntansfull0406
    Zvartaliljan skrev 2011-01-17 20:53:45 följande:
    eller så gör du som många andra o frågar här Vi brukar vara snabbare med svar än butikerna Sen har vi ju faktiskt testat o tvätta och provat olika storlekar på olika barn...kan ju inte vara så lätt för butiker o veta hur något är i storlek egentligen eller hur??
    Jag handlar också bara kläder på nätet och det finns inte många butiker som skriver storleksråd och tvättråd...och många gånger har ändå storleksråden varit fel när det väl stått det...iaf enligt min erfarenhet. Fick hem ett par jeans i strl.10år idag som systerdottern skulle få, stod i webshoppen att de var normala i storleken men det finns inte en chans att ens systerdottern som är 7år kan ha dom De var typ bara 10cm för långa för min 4½-åring på 110cm

Ang. Molo vs. po.p så går det som sagt inte ritigt o jämföra. De tillverkar sina kläder på HELT skilda sätt. Po.p kör mycket ribbat och helt infärgade plagg. Molo har inget ribbat och deras färger är tryckta, oftast på vit botten. Därför kan just mörka plagg se mer använda ut snabbare för att trådarna går sönder i tvätten (gör det på alla plagg men syns olika mycket) och då skiner den vita botten igenom lite.

Om du vill ge Molo en chans till så köp ett färgglatt print, inte stjärnor eller ränder utan t.ex fotoprinten, den kvalitén är oslagbar!! Och mjukheten och passformen slår po.p med hästlängder!
    Jag var po.pfrälst en gång i tiden men sen fann jag Molo, and once yo go molo you never go back
    Tanx!

Mmm du har säkert helt rätt ang deras olikheter, jag är nog bara okunnig. JAg kommer absolut fråga er innan jag beställer nästa gång om jag är osäker.

Så innan jag handlar kommer jag rådfråga er. Till våren kommer det nog bli lite Nova Star. Jag har bara köpt lite av det märket, men lite kul att min dotter på fem månader och min dotter på snart sju har likadana byxor

Pratar ni andra märken med? eller håller ni er till dessa?
  • Pepper79
    Förväntansfull0406 skrev 2011-01-17 21:04:51 följande:
    Förlåt för upprepningen, trött i huvudet.... Tungan ute
    Vi pratar mest danskt, men halkar in på både NS, Pop, Lindex m.fl.
  • Tjollabolla
    SmillaMilla skrev 2011-01-17 20:50:44 följande:
    Åhhhhhh det kommer att bli en dyr ns vår

www.kidelin.se/blogg/
    Ser ut som det alltid gör tycker jag
    Gillar den turkosa mössan dock! Fast jag gillar INTE att det är ett stort N på deras mössor, alla tror att Milo heter ngt på N när han har sin NS mössa...
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Buttelina
    Pepper79 skrev 2011-01-17 21:06:17 följande:
    Vi pratar mest danskt, men halkar in på både NS, Pop, Lindex m.fl.
    mmmen vad din lille goding växer sötnosar
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan bellaobia.blogspot.com/
  • Lalalong

Åh... Nu kom jag på att jag _måste_ ju shoppa nåt!!! Vilken glädje!!

Ska på ny-bebis-besök hos en av mina äldsta och bästa vänner på onsdag och har ju inte handlat någon present . Nätshopping kan det ju inte bli tal om (eller... om jag beställer i morgon kan jag ju få det till ons om dom är snabba.. Men vågar man lita på det? Finns det några som lovar snabb leverans?). Men jag har hela dagen på ons på mig. Ska inte dit förrän på kvällen. Och i Malmö finns ju en del roliga affärer.

Men behöver tips!!! Jag vill ju köpa nåt som jag tycker om, men samtidigt något som Lille Elias mamma också ska tycka om och vi har väl kanske inte riiiiktigt samma smak. Så något färgglatt och roligt, typ Molo eller Småfolk eller så, men ändå inte FÖÖÖR över the top!

Jag har sjukt dålig koll på pojkprinten hos Molo t.ex... och ännu sämre koll på print överhuvudtaget från Småfolk.. 

Klara 060504, Alva 100117
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17