Zvartaliljan skrev 2011-01-17 20:53:45 följande:
eller så gör du som många andra o frågar här

Vi brukar vara snabbare med svar än butikerna

Sen har vi ju faktiskt testat o tvätta och provat olika storlekar på olika barn...kan ju inte vara så lätt för butiker o veta hur något är i storlek egentligen eller hur??
Jag handlar också bara kläder på nätet och det finns inte många butiker som skriver storleksråd och tvättråd...och många gånger har ändå storleksråden varit fel när det väl stått det...iaf enligt min erfarenhet. Fick hem ett par jeans i strl.10år idag som systerdottern skulle få, stod i webshoppen att de var normala i storleken men det finns inte en chans att ens systerdottern som är 7år kan ha dom

De var typ bara 10cm för långa för min 4½-åring på 110cm
Ang. Molo vs. po.p så går det som sagt inte ritigt o jämföra. De tillverkar sina kläder på HELT skilda sätt. Po.p kör mycket ribbat och helt infärgade plagg. Molo har inget ribbat och deras färger är tryckta, oftast på vit botten. Därför kan just mörka plagg se mer använda ut snabbare för att trådarna går sönder i tvätten (gör det på alla plagg men syns olika mycket) och då skiner den vita botten igenom lite.
Om du vill ge Molo en chans till så köp ett färgglatt print, inte stjärnor eller ränder utan t.ex fotoprinten, den kvalitén är oslagbar!! Och mjukheten och passformen slår po.p med hästlängder!
Jag var po.pfrälst en gång i tiden men sen fann jag Molo, and once yo go molo you never go back

Tanx!
Mmm du har säkert helt rätt ang deras olikheter, jag är nog bara okunnig. JAg kommer absolut fråga er innan jag beställer nästa gång om jag är osäker.
Så innan jag handlar kommer jag rådfråga er. Till våren kommer det nog bli lite Nova Star. Jag har bara köpt lite av det märket, men lite kul att min dotter på fem månader och min dotter på snart sju har likadana byxor
Pratar ni andra märken med? eller håller ni er till dessa?