Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Busbellan skrev 2011-03-12 15:50:07 följande:
    När är det dags att använda skalkläder med fleece under istället för overall egentligen?
    Sitter och kollar vädret på smhi lite och tydligen ska det vara minst +4 så gott som varenda dag framåt nu.
    Känns ju lite varmt med overall egentligen då, men räcker det med skaloverall och fleece?
    Jag plockade undan vinteroverallerna idag.
    Tänkte att om det är väldigt kallt får de ha ett extra lager till under.

Vi har inte använt vinteroverallerna på säkert två veckor helelr så det är inte för kallt med skal/fleece nu.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-03-12 15:56:47 följande:
    Jag älskar ju bronx, det har jag köpt till August
    www.busochrackartyg.com/product2101/category1...

Sen ser detta jättefint ut också, men jag har inte sett det live
    www.busochrackartyg.com/product2060/category1...

Det nedersta är mitt favvo. Har hållt i det flera gånger. Superfina färger!

Måste ha ett sånt till E.

Och ett safari för snart kan han inte ha tröjan mer. Tjockmagen får snart inte plats.

• lillronya
    Busbellan skrev 2011-03-12 15:58:54 följande:
    Men vad roligt att han växer

Nora ger jag nog upp att försöka köpa till nu, helt plötsligt bryr hon sig och då verkar inte de danska märkena ligga överst på önskelistan
    Ella behöver en vinterjcak till nästa vinter och August har nog inget han kan ha om ett år, möjligtvis sin overall, men det är osäkert
    Nikita gillar fortfarande det danska. Tur!
    Då har du lite måsten du med.
    Mamma till Simon skrev 2011-03-12 15:59:24 följande:
    använder de fleecebyxor under skalbyxorna?
    Japp
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-03-12 16:00:21 följande:
    Vad bra, då tror jag att jag tvättar ett set med vinterkläder i alla fall, overallen får hänga framme ett tag till i alla fall.
    Är dina skaloveraller tjockare även utan fodret än vad vårens ofodrade är? Tänkte om det blir ungefär det samma om vi sätter fleece under vår?
    Nä våra skaloveraller är som vanliga. Inte extra fodrade.
    Men vi har ju fleecefodret i nu.
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-03-12 16:02:35 följande:
    Tycker det låter underbart att han går upp i vikt, hoppas ju Ella fortsätter uppåt med. Kanske dock inte 1 kg på 3 veckor hela tiden, den kan bli mycket till slut

Safari har vi ju till A, det hade jag glömt bort

Kollade linnena lite för ett tag sedan, vi har ett badge i 116 men vet inte vem jag ska sätta på det. Är antagligen för litet till A men för stort till E
    Ja det är så skönt att han äter.
    Vi blir fortfarande lika förvånade att han tömmer tallriken vi varje måltid nu. Ber tom om mer ibland.
    Undrar dock hur stor han varit om han ätit ordentligt hela tiden.
    Väger 17 kg nu.Förvånad

Hoppas det håller i sej för Ella med!

Du får spara det där badgeslinnet om inte A kan ha det.

Jag hoppas på att hitta många fina linnen på salgen!
    Emilio är så fin i de!
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-03-12 16:03:30 följande:
    ok, men då borde det bli samma om vi sätter i vanlig fleecejacka och byxor, tack
    Ja det blir samma.
    Buttelina skrev 2011-03-12 16:06:41 följande:
    jaaa finaste:

Ah det är så fint!!
    Vad ska E ha för stl tror du?
  • lillronya
    lillronya skrev 2011-03-12 16:08:59 följande:

Oh jisses!

Jag måste köra till jobbet nu ju!

Kikar in senare.

NÄ förresten jag börjar ju 17 inte 16.30.
    Förvirrad? Absolut!
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-03-12 16:09:27 följande:
    Ja, Mololinnen är ju finast i modellen!
    Oj, 17 kg det är bra jobbat.
    Här äts det knappt något fortfarande, men vikten ökar i alla fall tillfället
    Igår när vi åt tacos åt hon som vanligt ett brö dem gurka, tomat och majs i
    Ja det är de utan tvekan!

JAmen då åt hon ju nåt iaf.
  • lillronya
    Buttelina skrev 2011-03-12 16:10:33 följande:
    e ska nog ha 98/104 :-O låter kanske litet men jag köpte 110/116 till lillebror.. på bilden ligger det ovanpå fotbollarna i strl 122/128 :-O
    Trodde det med. Tyckte de såg rymligare ut än innan.
    Det där linnet måste vi ha fast vi har tröjan. Där fixar jag inte att hålla min regel.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17