• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • ChokladMoshin
    Kristyr skrev 2011-01-19 18:36:43 följande:
    grattis!
    Sitter och bara ler i soffan.
    Mamma till 4, räcker det nu?
  • 1 och 1 är 3
    ChokladMoshin skrev 2011-01-19 18:34:06 följande:
    JAAAAAAAAAAAAAAAA!!
    Vann budgivningen, skam den som ger sig
    Så JÄ....................A Glad just nu!!
    Grattis!!!
    När blir det inflyttning!?
    080826 - Puma Teolin < truckerfrun.blogspot.com >
  • Busbellan
    ChokladMoshin skrev 2011-01-19 18:34:06 följande:
    JAAAAAAAAAAAAAAAA!!
    Vann budgivningen, skam den som ger sig
    Så JÄ....................A Glad just nu!!
    Grattis! Vad roligt
    Mamma till Nora, August och Ella
  • ChokladMoshin
    1 och 1 är 3 skrev 2011-01-19 18:45:29 följande:
    Grattis!!!
    När blir det inflyttning!?
    Tack!
    Antagligen i slutet på Maj
    Busbellan skrev 2011-01-19 18:48:28 följande:
    Grattis! Vad roligt
    Tack
  • ChokladMoshin
    ChokladMoshin skrev 2011-01-19 18:18:39 följande:
    Efterlyser Molo London linne i stl. 122/128, ingen som sett i nån shop??
    Puff, igen
  • Busbellan

Måste bara fråga er
    Funderar på om det är jag som tänker tokigt eller om det är dagis som gör det.

Idag har vi haft mellan 0-+2 grader ute. Jag anser ju då att en vinteroverall räcker att ha på sig, man behöver inte bylta på massa extra under, särskilt inte på en 3-4 åring som rör sig oavbrutet ute.
    Ella hade på sig vanlig långärmad tröja och leggings och jag hade inte med nån kofta eller nåt att ha under overallen när de skulle ut. Tycker helt enkelt att de kläderna räcker vid den temperaturen när overallen är på.

Hur som helt hämtade jag henne ute och när vi kom hem och tog av kläderna så har de tryckt på henne nån långetröja i 92 över hennes vanliga tröja. De måste ju verkligen tyckt det behövts eftersom de drog fram en tröja som inte ens passade det minsta, den slutade strax nedanför armbågarna
    Funderar på om man ska säga nåt imorgon eller helt enkelt bara lämna tillbaka lånetröjan och inte ha med nån extra tröja imorgon heller De vet ju att vi är ganska ordentliga när det gäller kläder annars, barnen har alltid kläder efter väder.

Sen var det lite konstigt att de tyckte extra tröja behövdes, men de hade skickat ut ungen i vanliga gummistövlar i snön, trots att hon har både fodrade stövlar och vortex vinterskor ståendes på dagis, snacka om att hon var kall om tårna. Nu tror jag att jag förstår förresten, tröjan var kanske för att kompensera för stövlarna

Mamma till Nora, August och Ella
  • 1 och 1 är 3
    ChokladMoshin skrev 2011-01-19 18:53:52 följande:
    Tack!
    Antagligen i slutet på Maj
    Busbellan skrev 2011-01-19 18:48:28 följande:
    Grattis! Vad roligt
    Tack
    Lagom till sommaren! Ligger det långt ifrån där ni bort nu?
    Jag tycker det är sååå roligt med hus men får nog inse att vi inte kommer flytta härifrån nu när vi byggt nytt. Fast visst är det roligt att flytta och planera!? Skrattande
    080826 - Puma Teolin < truckerfrun.blogspot.com >
  • ChokladMoshin
    Busbellan skrev 2011-01-19 18:55:03 följande:
    Måste bara fråga er
    Funderar på om det är jag som tänker tokigt eller om det är dagis som gör det.

Idag har vi haft mellan 0-+2 grader ute. Jag anser ju då att en vinteroverall räcker att ha på sig, man behöver inte bylta på massa extra under, särskilt inte på en 3-4 åring som rör sig oavbrutet ute.
    Ella hade på sig vanlig långärmad tröja och leggings och jag hade inte med nån kofta eller nåt att ha under overallen när de skulle ut. Tycker helt enkelt att de kläderna räcker vid den temperaturen när overallen är på.

Hur som helt hämtade jag henne ute och när vi kom hem och tog av kläderna så har de tryckt på henne nån långetröja i 92 över hennes vanliga tröja. De måste ju verkligen tyckt det behövts eftersom de drog fram en tröja som inte ens passade det minsta, den slutade strax nedanför armbågarna
    Funderar på om man ska säga nåt imorgon eller helt enkelt bara lämna tillbaka lånetröjan och inte ha med nån extra tröja imorgon heller De vet ju att vi är ganska ordentliga när det gäller kläder annars, barnen har alltid kläder efter väder.

Sen var det lite konstigt att de tyckte extra tröja behövdes, men de hade skickat ut ungen i vanliga gummistövlar i snön, trots att hon har både fodrade stövlar och vortex vinterskor ståendes på dagis, snacka om att hon var kall om tårna. Nu tror jag att jag förstår förresten, tröjan var kanske för att kompensera för stövlarna
    HÅller helt med dig.
    Mina barn har bara vanliga kläderna under overallen, var -2 här idag.
    Lustigt att dom tryckte på henne extra tröjan och sen valde vanliga gummistövlar.....
    Jag skulle nog frågar hur det kom sig att hon hade en lånetröja på sig.
    Skulle ha svårt átt inte nämna något alls.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17