• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Duntoffla skrev 2011-02-16 19:38:10 följande:
    Ok, tror faktiskt att jag fattar

Helle- Fina Gustav i BT!  Han har så himla fina ögon den killen
    Tack ! Hjärta
  • Helle

Tjolla made my day: efter mitt tidigare flummiga inlägg

Dunis: Verkligen ett fynd! Grattis! 

• Helle
    Tjollabolla skrev 2011-02-16 21:15:08 följande:
    Tycker det var väldigt roligt!

Helle menar att det var Lia hon tänkte på när hon såg HJORTsuiten Som jag sen blev såå kär i! Kul! Den fick tom. stort godkänt av sambon
    När man kikar på mycket kläder så får man ju ofta en känsla för vilka barn som skulle vara fina i vilka kläder (det är ju inte säkert att mamman tycker samma) och just denna så tänkte jag på Tjolla/Lia direkt när jag såg den. Samma som att jag har en klänning i åtanke för Smilla längre fram (men det kanske blir helt fel, det vet jag ju inte). 
    Det är så roligt när det klaffar bara  
  • Helle
    Busbellan skrev 2011-02-16 21:21:17 följande:
    Det är så roligt, jag kan med få såna tankar ibland med vissa plagg

Här har vi så blandad stil på kläderna så det är nog ingen som kan associera några plagg till mina barn
    Nä, fast det finns ändå ett par som man känner att "det där är Ella" (även om du kanske tycker annorlunda). 
    SmillaMilla skrev 2011-02-16 21:23:10 följande:
    VA! Nu blir jag ju nyfiken!
    Vi får se om du kommer på senare vilket jag tänkte på Jag måste nog låta det vara osagt i dessa sammanhang just nu tyvärr. 

• Helle
    jompa skrev 2011-02-16 22:03:27 följande:
    Fick hem jättefina kläder häromdagen . Så glad att jag chansade på den grön / blåa Katvigen, var så osäker men nu är jag nästan kär
    Så fin i färgen, gillade även lila väldigt mycket och så klart den blå/ blåa Katvigen. Härliga färger.
    Skulle gärna se de andra irl för är de lika fina så måste nog mer innhandlas.
    Ahh, så det var du. Ibland blir man lite osäker Kul att du gillade färgerna Jag älskar dem allihop utom en i gröna toner, den var inte riktigt min melodi. 
    h80 skrev 2011-02-16 22:54:33 följande:
    nån som vet vart det finns katvig filtar på rea? (förutom babyshop o pilutta)
    Tyvärr inte, och jag tycker det är supersynd att de inte kommer med de randiga filtarna längre. Jag hoppas på framtiden där. Måste det vara Katvig el Molo? OT JNY har prisvärda filtar annars (vågar jag mig på att säga) och så finns ju alltid OT PoP också

Godmorgon kanske man säger också

• Helle
    Duntoffla skrev 2011-02-17 11:13:57 följande:
    Ok. hoppas att de kan hitta ngn orsak till vikt/växten. Men kan det inte vara så att de ligger lågt ett tag och sen spurtar på ordentligt med växten? Vad kan man göra åt det?

Ja, det är kanske bara bra att läkaren kollar henne som sjuk också.
    Kristyr skrev 2011-02-17 11:08:00 följande:
     Noel har en POP helpyjamas som ser så jäkla skön ut. När jag sa det till honom sa han att han tyckte att jag och Andreas kunde köpa såna vi också  fast för vuxna

Noel vill ju bli tjej när han blir stor och idag sa han " om man dricker mycket mjölk blir man en tjej"  
    Du skulle nog bli ursnygg
    Kristyr skrev 2011-02-17 11:17:40 följande:
    oj lillasyster måste ha lite suits.. Drömmer när rensade så blev inte så många kvar... vad ska stackarn sova i....Tungan ute
    Jobbigt problem Man vill ju inte att de små ska frysa nu när det är så kallt

• Helle
    Busbellan skrev 2011-02-17 16:46:23 följande:
    Nej det är ju inte alls säkert att det stämmer
    men det ska bli intressant att se ungefär hur långt hon har kommit. De flesta i hennes ålder har ju börjat komma in i puberteten, men Nora är inte i närheten tror jag inte
    Det där är ju så svårt och man kan aldrig veta. Jag var längre än snittet när jag var liten (och är än). Jag gjorde också en handröntgen och fick då veta hur lång jag skulle bli (stämmer på cm). Jag kom dock i puberteten ganska tidigt (fyran) men växte ändå väldigt mycket efter det, jag minns inte exakt men ca 1,5 dm skulle jag tro. Så ... man kan aldrig så noga veta och oavsett om man blir lång el kort så får man ändå anpassa sig till olika situationer. 
  • Helle
    Duntoffla skrev 2011-02-18 07:58:14 följande:
    Helle- Tack för den bilden i BT liksom Nu MÅSTE ju Noel ha en sån Underbar!
    F-låt Skäms Men jag tyckte den blev så himla fin på honom och så var han så söt där i sin alldeles egna värld
    h80 skrev 2011-02-18 08:06:12 följande:
    ang. eleraffs rabatt. Jag förstår inte riktigt hur rabatten funkar, är det nån som vet? Det står t.ex. 25% om man handlar för 1500. Men är det 1500 innan avdragen rabatt eller efter?
     Ja, jag tror 1500 innan avdragen rabatt, åtminstone tolkade jag det så från deras inlägg igår. Om man dock hamnar under 500 efter avdragen rabatt så får man betala frakt.
  • Helle
    h80 skrev 2011-02-18 08:11:55 följande:
    jag har 1523 i varukorgen, då borde det bli 25%
    Jag tolkar det så

de skriver ju själva på sin sida på FB "  handlar du för 520 får du 15 % rabatt, men får då betala frakt eftersom du hamnar under 500 kr..."

Vad har du hittat för skoj?

• Helle
    Duntoffla skrev 2011-02-18 08:21:10 följande:
    Haha... skoja bara Den ser superfin ut. Jag gillar verkligen Småfolks lila och gula tillsammans. Noel var så fin i gamla fina Pudeltröjan med gula kantband.
    Förstod det Ja lila är verkligen en av Noels färger. Kommer ihåg honom i pudlarna
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17