• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

SmillaMilla skrev 2011-01-14 21:28:02 följande:
    Åhhhhh! Har du också köldallergi? Kanske du vill berätta lite mer hur det är för dig? Du får gärna inboxa.
    Jag plingade dig
  • Helle
    RååSa BuBBlan skrev 2011-01-16 04:51:46 följande:
    Ingen vaken här inne?

Jag hoppas på att få träffa Bubbelbebisen snart jag Drömmer
    Ja, nu hoppas vi att det är dags Håller tummarna. Kram
  • Helle

God morgon

Hemma och Vabbar för andra veckan sen nyåret med vattenkoppor.

Ang tvättråd så är ett tips att inte tvätta med frotté (typ handdukar) om du skulle göra det. Det bleker trycken oerhört mycket. Ut och in enligt gradantal med via sensitive tvättar jag också.  

• Helle

God kväll

Åh, vilka små söta bäsar i BT.

Stort grattis Bubblan till lilla Saga Solig 

Tjejer, vänta till ni ser Katvigs ränder live. Många som är såå fina. Min favvo är fuchsia/orange men jag vet inte om killarna kommer att klä i den så bra  

• Helle
    jompa skrev 2011-01-20 20:47:36 följande:
    Ja den såg fin ut och den blå/corall verkar fin och den lila, men till pojkar så var det nog bara den blå/blåa som kan komma hit och sen gul/vit eller grön/vit.
    Den blå/gröna tror jag absolut att du kan ha till pojke också. Det tänker jag
  • Helle
    Tjollabolla skrev 2011-01-20 22:09:07 följande:
    Asså tjejer, ni skulle sett idag inne i affären. Det är en affär i stan som precis fått in Molo, så kul! Så stod vi där och Milo stod och kollade på skaljackorna så sa han att han ville ha den nya lila. Jag bara; Näääe Milo, det får du faktiskt inte, du har 3 sådana jackor hemma!
    Hon i kassan riktigt drog efter andan och sa OJ DÅ TRE STYCKEN?!
    Jag bara; Jepp, ni lär se mycket av oss nu

Nästan så jag skämdes! Båda barnen hade väl mer molo kläder på kroppen än vad dom hade fått in
  • Helle

Hej hej!

ängeln83 skrev 2011-01-21 17:03:16 följande:
    Hej hopp igen.

Tillbaka efter en katastrof tur på Ica, Liam fick vääääärldens spel när han inte fick dom flingorna han ville ha, gapade och skrek sej igenom hela Ica, höll på att skämmas ihjäl, han som alltid brukar sköta sej i affärer annars.

Fick fina klänningar från Babyshop i lådan, tyvärr inget från My Baby trots att jag fick mail igår att det var skickat, nåja, nu har jag nåt att se fram emot tills måndag också
     Ja usch, sånt är inte kul och inte bara det att man skäms, det tar ju oerhört på krafterna också. 

Här hemma har vi varje dag en strid kring herrarnas humör. Båda två måste vara inne i någon fas (hoppas jag verkligen att det är) samtidigt och surar och skriker omvartannat. De prövar verkligen tålamodet och tyvärr räcker det inte alltid

Butte: finfin kombo i BT
    Tofflan: vilken liten sötis Lea är. Jättefin bild Solig 
  • Helle
    solouniko skrev 2011-01-21 17:28:59 följande:
    Vill du ha kort eller långärm? Ska lägga ut en kortärmad i 86 i helgen tänkte jag Drömmer Kanske vääärldens finaste rand! Sörjer att den börjar bli liten
    Då får man köpa en ny
  • Helle
    Duntoffla skrev 2011-01-23 08:13:31 följande:
    God morgon!

Här blev man i vanlig ordning väckt av lillasyster. Nu är alla vakna utom sambon.

Sitter här och viker lite tvätt och ska göra en liten klädinventering tror jag. Det känns som att det finns mycket av vissa plagg men sämre med andra.

Är det någon här som beställt Villervallas shorts från senaste kollektionen? Jag undrar lite vilken storlek man ska ta. Förut har jag alltid gått upp 1-2 storlekar men dessa ska vara mer normala. Bör man ha 110 eller 116 till en kille som nu är 102-104 cm lång? 
    God morgon!

Om det är från förra sommaren så tror jag absolut inte mer än 110, de var normala i storlek. Om det är tidigare kollektioner (de kortare) så minst upp en storlek.
  • Helle
    Kristyr skrev 2011-01-25 20:03:33 följande:
    schyyy!

Hej hej

Smultron: det låter inget kul med magåkomma. Hoppas det blir bättre snart.  
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17