Inlägg från: Lilla Ego 07 |Visa alla inlägg
  • Lilla Ego 07

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Smultronhjärta skrev 2011-06-13 14:51:34 följande:
    Nej nej..Max har nog nästan 12 tum tror jag-han är ju så liten Men den ser i princip likadan ut oavsett storlek

Haha ja jag tänkte nästan det för 16 tummarna är ju rätt stora :)

Vi har en svart 12 tummare med små döskallar på som E hade förra året. Mina föräldrar som köpte och det kom fram nu att den kostade typ 2000kr! helt sanslöst tycker jag då.... men den ska iaf L få ärva såklart, och även den lilla pojken i magen sen. Min mamma oponerade sig direkt och tyckte väl att ska inte L få en råååååsa cykel :) Nej tack, hon får den som finns, speciellt om den kostade två tusen spänn liksom

Syr upp fina mössor, kolla på: www.sarabellabusa.blogg.se
  • Lilla Ego 07

Åh jag är så arg just nu!! Fick precis ett otrevligt mejl från en traderaköpare som ifrågasätter att jag har skickat hennes förbaskade tröja. Hon har minsann pratat med posten och de säger minsann att jag inte kan ha skickat den förra måndagen om den inte har kommit fram nu.

Oki, posten de är ju jättepålitliga nowadays så man måste ju lita på vad de säger! Fy fan, jag blev så arg så jag skrev ett otrevligt tillbaka så jag lär ju få neg men det skiter jag i.

• Lilla Ego 07
    Lalalong skrev 2011-06-13 22:54:25 följande:
    Tack snälla du! Hjärta

Vet du, man får ha pissdagar! Man får till och med ha pissveckor! Och att ha det när man genomgår nån slags kris, vilket du ju faktiskt gör nu när du tvingas flytta fast du inte vill, det är ju bara helt normalt och faktiskt sunt.

Barnen kan vara pissiga och man får skrika och tycka nästintill illa om dem också. Man får undra vad det är med dem om det är nåt fel på dem (min Leia gjorde också precis så där, slängde sig bakåt, totalt galen över ingenting, trodde ärligt att det var nåt fel på henne). Det bästa är att bara slänga det ur sig, bara få ur sig ilskan och frusterationen så tror jag att man på sikt mår bättre.

Tror dina barn är helt normala faktiskt. Låter helt normala och inte ett dugg konstiga. De har väl sina små egenheter som många barn har, vilket gör dem unika och små goa varelser. Sen kan man ju ibland bli orolig och undra om ens barn är konstigt på något sätt men bara acceptera hur de är, skit i alla andra vad de tycker.

Skickar en stor kram och hoppas att du kan ta dig uppåt från botten snart. Ibland måste man ner dit för att uppskatta hur det är på ytan.

• Lilla Ego 07
    Lalalong skrev 2011-06-13 23:18:45 följande:
    Busbellan skrev 2011-06-13 23:09:39 följande:
    Lalalong; kram!!!! Det är sjukt. Jobbigt ibland och det är ok att tycka det
    Tack ska ni ha, båda två!! {#emotions_dlg.flower}

Själv var jag aldrig mobbad men jävligt retad. Det svarade jag med att vara tuffaste tjejen i klassen som aldrig någonsin lät någon få se att jag mådde dåligt eller grät. Sånt har satt sina spår här med och jag har även idag svårt att gråta när jag är ledsen. Gråter som en galning när jag är glad, nervös och likande :)

Jag ser också väldiga likheter i båda mina barn. E har fått min känsliga sida och honom är jag lite rädd att han kommer få det jobbigt när han växer upp. L har fått min tuffa sida och är som en bulldozer som drar fram. Dock så är förutsättningarna helt annorlunda nu än när vi växte upp, det får man inte glömma. Samt att vi som föräldrar har ju med oss färskt i minnet hur ens barndom var och ser förhoppnings vis tecknen i tid om våra barn skulle må dåligt.

Du får se det som ett steg på vägen nu bara, att flytta tillbaka till pisshålan. Se till att ta er därifrån på sikt. Kommer också från en liten "pisshåla" där grannarna vet om när man har varit på toa och skitit för då har djungeltelegrafen redan talat om det :)

• Lilla Ego 07
    GladBusbellan skrev 2011-06-14 08:26:20 följande:
    Sitter här och undrar när man kan förvänta sig att LLM har fått upp sina bilder på Molo
    Underrubrikerna finns ju där nu, men när kommer kläderna på bild!!!
    Åh jag är så shoppingsugen! Stillade begäret med att shoppa lite på guppi inatt kl 24 :) Men mer, måste ha mera :) Håller man på att gå över gränsen måntro???? El den där gränsen är väl rätt luddig och oklar eller hur
  • Lilla Ego 07
    lillronya skrev 2011-06-15 15:57:59 följande:
    MItt ordernummer är 1018959

Haha då är jag precis efter dig då :) hade 60 på slutet :)

De ringde mig förut. Allt mitt fanns förutom ett set med babylakan.

• Lilla Ego 07
    Tjollabolla skrev 2011-06-15 11:28:39 följande:
    ASssååå jag dööööööööööör så fin JNY klänningen är! Nån som har sett den i nån annan shop?! Jag var ju på väg att köpa den direkt när den kom och jag kan inte begripa varför jag inte gjorde det!!!!!
    Annars så går det ju att köpa tyget och sy klänningar i det ;)
  • Lilla Ego 07
    lillronya skrev 2011-06-15 19:45:51 följande:
    Då tycker jag att någon ska göra det.
    Hade jag kunnat göra men hinner nog inte innan midsommar ;)
  • Lilla Ego 07

Busbellan och compani, såg att det fanns en liten bildtråd nu, ni är ju för gulliga ni! Synd att trollen hittar allt direkt men de kan man ju aldrig hålla ifrån sig tyvärr :)

Undra hur lång tid leveransen från ajabaja tar om man har valt banköverföring? betalade igår men vet inte när de ser den överföringen. Har ju handlat som sjutton men så kom jag ju på att vi drar ju på semester snart och kan ju inte låta alla paket ligga på utlämningsstället här hur länge som helst ju :)

• Lilla Ego 07
    Busbellan skrev 2011-06-16 21:57:59 följande:
    Japp, klart det blev en bildtråd
    Tror bara trollen var inne och vände för jag fick inget svar på min kommentar

Angående ajabaja, kan du inte maila en kopia på insättningen så kanske de kan skicka med en gång. När är det du ska iväg. Hur som helst bör de se pengarna senast fredag tycker jag om du betalade in igår
    Åker inte förräns torsdag morgon iofs men det verkar ju som om posten är seg. Förresten har jag ett paket på vift som jag sålde på T. En ny småfolktröja, postat för över en vecka sedan och har fortfarande inte kommit fram om nu köparen talar sanning vilket jag tror. Så trist ju!
  • Lilla Ego 07

Fasen, försöker få in bilder på min salgshopping jag hämtade ut idag, som smutron ordnat åt mig. Men kan inte ladda upp bilder. Är ju likadant med smileys här, funkar inte. Undra om det är för att jag har fått någon ny version av internet explorer??

Laddar upp dem på min blogg istället om någon vill kika. http://sarabellabusa.blogg.se

Nästintill inga dubletter! Det är bra jobbat måste jag säga!!

Tusen tack smultron!

• Lilla Ego 07
    Japp. Fick också bara lite i rabatt. Skrev en kommentar att jag inte vill ha någon order om jag inte får det priset som ska vara
  • Lilla Ego 07
    jannah skrev 2011-07-10 22:19:50 följande:
    Okej. Betalade du med kort, eller valde du faktura?
    Jag valde faktura faktiskt för jag vill inte ligga ute med onödiga pengar
  • Lilla Ego 07
    snoozen skrev 2011-07-11 14:05:36 följande:
    Så gjorde jag med men har inte hört något än om den nya summan. Har du det?
    De ringde mig för ett par timmar sedan. Var ett par byxor som inte fanns. Sen hade jag råkat lägga en hood 110 i korgen också och den fanns inte heller men den skulle jag iaf inte ha Glad vet inte hur jag tänkte där :)

Hon sa att det självklart var 50% det vara bara det att webshoppen strulade till rabatten men att det kommer vara den rabatten jag ska ha på fakturan jag får hem. Jättetrevlig var hon!
  • Lilla Ego 07
    MatteG skrev 2011-08-30 09:22:45 följande:
    Hej!

Lat som man är orkar jag inte läsa heeeela tråden utan frågar direkt nu istället: Någon som vet hur Molos babyklänningar är? Har en dotter som drar någonstans mellan 92-98 i tröjor. Kan jag köpa stlk 92 i deras babyklänningar då? Jag tänker mest så att inte ärmarna blir för korta. Dottern är en smalis så på bredden blir det aldrig några problem. Det skiljer ju lite pengamässigt så att köpa babystorlekarna är alltid trevligt

Jag har stl 86 av höstens kollektion till min dotter som är 85-86cm just nu. Den kommer hon kunna ha ett tag till. Har hört att juniorstorlekarna är mindre än baby och egentligen sitter mycket bättre, inte lika breda så att säga. Tror absolut att du kan ha stl 92 iaf.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17