Inlägg från: Ocikatten |Visa alla inlägg
  • Ocikatten

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Tic1 skrev 2010-09-26 18:52:06 följande:
    Undra om 92/98 blir för stort i t-shirt då till min tjej. Hon är bara 84cm nu o rätt smal,men vi använder en del 86/92 långärmade nu så därför känns det lite konstigt att köpa den stl till nästa sommar. Hon är 2år precis nu.Blir det för stort får jag väl sälja dem Tycker dom är så fina!
    Vår grabb är strax över 90 cm och har 98/104 i Småfolk nu, precis 2 år gammal!
  • Ocikatten
    Kristyr skrev 2010-09-26 19:36:54 följande:
    oj, min son är lika gammal Han kan ha 98/104 på gamla småfolkisar på nya sitter 86/92 bra...
    Jodå, men här föder vi upp gödgrisar! 98/104 i gamla satt som korvskinn så den gick på T, han väger lite över 14 kg.
  • Ocikatten
    Greksmurfen skrev 2010-09-26 21:03:46 följande:
    gokväler=)....

usch blir sååååå less på folk ibland.. varför kan inte vissa bara hålla mun =(....
    maxens ögon som ni vet hänger ju ner(ögolocken) å det e ju medfött... det gör ju att han för ett trött uttseende..
    så var vi iväg på en grej där det var mkt folk.. å givetvis så var ngn tvungen å kommentera.
    - åhh va han ser trött ut ögonlocken hänger ner , det set ut som han ska somna när som.......

=( blir lika sårad varje gång ngn kommenterar det... vet att det inte vet om maxens åkomma,,, men då kan de lika gärna knipa igen munnen =(....
    1 år till sen så får han operar det nere i lund....
    Men vad säger du?! Kommenterar de sånt till dig? Fy vad dålig stil! *kram*
  • Ocikatten
    lillronya skrev 2010-09-26 21:19:52 följande:
    Förstår att du blir trött på det!
    Ja det är ju tur att han är så liten än.

Ungefär som när folk ständigt påpekar hur korta vissa i vår familj är. Alltid när man är i ett nytt sällskap så ska det påpekas...
    Som om man inte vet, liksom.
    *ha ha* Sorry om jag påpekat din längd! Bara att jag känner mig som en koloss i sällskap med dig...
    F'låt! Hjärta
  • Ocikatten
    Greksmurfen skrev 2010-09-26 21:49:50 följande:
    jo det händer ärtt ofta att främmande personer gör det..... elelr som lillronya sa när man kommer i ett nytt sällskap...=/..
    barn har ju oxå kommenterat på hans dagis men det e ju en annansak...

när det togs upp där å en liten tjej på kanske 5 år frågade varför han har så små ögon så kom vi in på en diskution att alla ser olika ut vissa har ju stora ögon vissa små å vissa har stooora näsor å andra har små =) etc.. då kom en liten kille å sa JA jag såg en gubbe en gång så hade en jätte stor näsa  så slinade dem tillsammans=).....
    men det e ju som sagt en annan sak.....
    Usch vad det är tråkigt när man inte kan tänka sig för vad ens ord betyder för andra. Jag förstår mycket väl att barn funderar och undrar över saker och då kan man förklara precis som du att alla är olika, men jag har svårt att tänka mig som vuxen kommentera utseende hos andra, stor som liten! Det är ju lämpligt att föregå med gott exempel inför sina barn. Våra bekanta tycker det är lite pinsamt när deras dotter (3½år) kommenterar folk på stan - men som jag sa till henne då, tja, undras var hon har lärt det ifrån?!? Drömmer
  • Ocikatten
    lillronya skrev 2010-09-26 21:49:54 följande:
    Äh det är ju inte såna kommentarer som stör och det beror alltid på hur man säger det.
    Hahaha du är väl ingen koloss heller!

Det är när folk ideligen, under en tid man träffas, utbrister: Å vad du är liiiiiten och heslt klappar en på huvudet lite.
    Då blir det ANFALL
    Klappa på huvudet motiverar värsta pitbullanfallet!! Vattentätt i vilken domstol som helst... Skrattande

Jag säger det med kärlek att du är liten o söt!! Kyss
  • Ocikatten
    Helle skrev 2010-09-27 08:12:49 följande:
    God morgon  Det är samma sak när man är lång .. .och folk hela tiden kommenterar, vad lång du är och vad långa barnen är ... Det är trist när barnen inte får vara barn lika länge som andra bara för att de är långa. Då förväntas de liksom kunna mer saker också. 

Grekis: så tråkigt när människor är sådär  
    Jepp, när Marcus var 8 månader och var på ett 1års-kalas var han lika lång om inte längre än de så då tyckte alla han VERKLIGEN var sen i utvecklingen... Och ändå är inte han särskilt lång!
  • Ocikatten
    Helle skrev 2010-09-27 08:42:38 följande:
    Då kan du tänka dig hur det är för oss, mina barn var dessutom långa redan när de föddes (55 resp 58 cm ). 

Men, men ... man vänjer sig med tiden ... fast inte riktigt ändå.  
    Wow, var de tunga oxå? Våra var "bara" 54 cm långa och vägde strax över 4 kg.
  • Ocikatten
    Busbellan skrev 2010-09-27 09:57:22 följande:
    hej på er!
    Känns som jag varit här alldeles för lite den senaste tiden

Har haft sjuk Ella i helgen igen och börjar bli smått frustrerad över att ingen vill undersöka henne ordentligt. Varför kan ingen se helheten nån gång. Vara sjuk varje vecka kan väl ändå inte vara normalt?

Ocikatten:
    Har läst ditt inbox, har bara inte blivit av att jag svarat, vill du fortfarande ha mått? Eller har du provat nu?
    Nä, inga jackor än, måtta gärna!! {#emotions_dlg.flower}
  • Ocikatten
    Helle skrev 2010-09-27 09:55:21 följande:
    Jajamän Philip vägde 4.4 kg och var 55 cm, Gustav vägde 5 kg och var 58 cm. 10 dagar sen är han född och hade det inte kommit igång då så tyckte läkaren att jag kunde vänta lite till ... hur många barn har han fött liksom
    Jamen då är Philip ganska exakt så stor som vår Henric!
    Gick över 10 resp 11 dagar med våra, hade tur att de inte växte såååå mycket på slutet...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17