Inlägg från: Ocikatten |Visa alla inlägg
  • Ocikatten

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

1. Vilket är ditt genom tiderna favorit plagg från de danska märkerna?

Svårt val, tar Ducati från Molo

2. Vilket var det första danska plagget du köpte?

Fick en Småfolkströja av en god vän - sen var jag fast!
    Tror att mitt första egna köp var Dinosaurierna från Molo

3. Vilket är det senaste danska plagget du köpte?

Ränder från Katvig! Grön/grön eller vad det nu heter

4. Vad tycker dina barn om danska kläder?

Båda grabbarna (3½ år och 2 år) gillar verkligen de roliga trycken - traktorer är favoriter.
    Storebror fick gröna sälar från Småfolk på sig i morse och den äääälskade han!

• Ocikatten
    ChokladMoshin skrev 2010-10-19 21:00:42 följande:
    Tackar för alla grattis Hjärta.
    Mår bra trots omständigheterna, lillfisan blir bättre och bättre.
    Hon kom i v. 35+3, exakt 1 månad för tidigt.
    Fick täta värkar väldans snabbt och väl inne på sjukhuset så såg dom att huvudet inte stod så långt ner än så när sen vattnet med ett väldans tryck så gled hon tillbaka och ärmen kom först, ett vändnings försök gjordes men det gick inte och 4 minuter senare var hon ute med snitt.
    En liten drama queen

Måste nog shoppa något litet ESL bambi till henne, får ju inte ligga på samma avdelning som henne så jag har såååååååå tråkigt Gråter.
    Grattis till bebis! Skönt att allt gick bra trots dramatiken.
    Klart du ska shoppa! Hoppas du snart får ha henne hos dig.
  • Ocikatten
    lillronya skrev 2010-10-21 22:41:18 följande:
    Ja väldigt!

Nu kommer snart mannen och de större barnen hem från bion. Så då får jag äntligen gå och lägga mej.
    Hoppas de orkar upp till skolan imorgon bara...
    Go'kväll!
    Vad har de sett för film? Grattis till mannen förresten på födelsedagen - hoppas han haft en bra dag.
  • Ocikatten
    lillronya skrev 2010-10-21 23:08:23 följande:
    Hej!
    De har sett the last airbender.
    Tre fullständigt lyckliga tjejer har nu landat i sina sängar.

Han tackar för gratulationerna.
    Gillade de filmen? Trevligt med lyckliga barn!
    Nu ska jag kojsa, lycklig över min shopping idag. *ha ha*

Sov gott!
  • Ocikatten
    Busbellan skrev 2010-10-22 22:11:51 följande:
    Gokväll på er, vad händer här idag då?

Själv har jag plockat ihop alla saker till loppisen imorgon, känns som jag glömt hälften, men det blir nog bra
    Nora provade sina vinterskor idag som passade för nån månad sedan. Nu satt de nog ganska precis. provade att mäta hennes fot och i skon och ja det var samma mått. Nya skor där alltså.
    Men det är ju sååå dyrt att köpa skor till henne. Vill att hon ska ha goretex, men så vill hon ha nån snyggare stövelmodell. Den modellen i superfit eller ecco är INTE billig tyvärr
    Då håller vi tummarna för Nora att loppisen går bra i morgon eller?!?
  • Ocikatten

Åh vilken snygg Emilio i BT!!

Och vilken otroligt söt liten Maria! Kyss

Elliott är ju en goding och jag ÄLSKAR sättet du stavar det på! {#emotions_dlg.flower}

Och sist ser jag ett superfint bambitryck från Molo, fick se det live på OTT och hade jag haft en tjej skulle jag köpt massor!! Hjärta

• Ocikatten
    stjärna4 skrev 2010-10-25 18:42:17 följande:
    Vad ska man ta för storlek i småfolk tröja till en normalstor snart 2-åring???
    98/104 till grabb på 92 cm och 15 kg
  • Ocikatten

Butte: Kan inte svara i din GB så jag skriver här.
    Jag gjorde bara en hyfsat snabb rond men såg inga Molo-tröjor alls ute på stora bordet. Dock skulle de ju packa upp mera under kvällen så vem vet?! Leggings kollar jag inte alls efter så det kan jag inte svara på, ligger de i lådor under bordet?? Ska kanske dit igen så då kan jag kika!

• Ocikatten

OTT-uppdatering: Inga IdaT overaller eller jackor (bara en i storlek 98). Inga Molo-tröjor i storlek 116. Såg nåt par tights. Alla nöjda?!

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17