Inlägg från: Greksmurfen |Visa alla inlägg
  • Greksmurfen

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

hur stora overaller har ni till ert barn å hur lång e han(hon?

e så velig om maxens st på regnbågen 92 lr 98 =S...

han e vella 87-88cm

mamma till Maximilian född 081028
  • Greksmurfen
    ChokladMoshin skrev 2010-08-13 22:01:26 följande:
    Min tjej är 90-91 cm och snart 2½ år väger ca 13 kg, hon kan ha sin 92:a gott å väl i vinter.
    Tror tom den räcker hela vintern då hon hade lite kvar även i ärmarna.
    Har Crazy Salmon från förra säsongen.
    i 92 hade max ingenväxmån i armarnamen lite i benen så där räcker den... i 98 så var det lite växmån i armarna å en hel de li benen... om man drog uppb´ benen till grenen så var det typ 3-4 cm extra... men som sagt så har man ju aldrig overallerna upp till grenen..
    han kunde ju gå i 98:an.. känns lite surt å behöva köpa ny overall för att han växer ur 92 an... kommer ju dröja 3mån innan den ska användas åse nsak den räcka till iaf mars.... hmmm hur ska ja göra??? tips mottages tacksamt =S till en velig greksmurf =P
  • Greksmurfen
    ChokladMoshin skrev 2010-08-13 22:39:26 följande:
    Jag kommer köra på 92:an och köpa en ny på rean om det behövs mot våren.
    mmm så svårt , men din lilla hade lite armlängd tillgodo va?? maxen ahr aparmar så där blir ingen å räcker han upp sina armar så ser armarna för korta ut....

blir nog en 98 till maxen.. sen blir dem ju lite längre med vinterskor på med.... då har han typ 10cm längre overall än han är lång....
  • Greksmurfen
    ChokladMoshin skrev 2010-08-13 22:47:57 följande:
    Ok, då förstår jag.
    Min tjej har inga apärmar, hon hade gått å väl 4-5 cm kvar i ärmarna.
    ja okej... det hade maxen  typ i stl 98
    får reda från BoR om de får tag i stl 98 i dubbeldragkedjade rainbow på mån-tis
  • Greksmurfen
    Stormis skrev 2010-08-13 22:55:37 följande:
    Du, lilla Melina känner sig bortglömd i din sidfot . Och vad fick du av oss . Bild?
    hmm men hur ändrar jag det =S.... har glömt hur jag ska göra det=P....
    skrev åtackade innan {#emotions_dlg.flower} sååå fint va det...blev så glad.. fick girly rainbow klänning/tunika å en body från liandlo=)... tänkte inviga molon imorn=) hon kommer bli sååååååååååå fin lilla lillis =)...

• Greksmurfen

tro det är rätt bra å ha ca 8-10cm större än vad barnet är på overallen....

mamma till Maximilian 081028 och Melina 100719
  • Greksmurfen
    movie skrev 2010-08-13 23:12:25 följande:
    Tack
    Greksmurfen skrev 2010-08-13 23:06:08 följande:
    hmm men hur ändrar jag det =S.... har glömt hur jag ska göra det=P....
    skrev åtackade innan {#emotions_dlg.flower} sååå fint va det...blev så glad.. fick girly rainbow klänning/tunika å en body från liandlo=)... tänkte inviga molon imorn=) hon kommer bli sååååååååååå fin lilla lillis =)...

Vilken underbar body, var hittar man en sån?
    www.busloppan.se/shop/show_product.asp&ref=%2Fshop%2Fshow_cat.asp%3Fcat_id%3D42%26amp%3Bhead_id%3D0&cat_id=42
    där finns den bla...finns i tröja med=)
    Zvartaliljan skrev 2010-08-13 23:14:18 följande:
    Solig Glad att du inte hade det redan...var SÅ SVÅRT o hitta något till dig ju! Vet ju inte alls vad du redan har till lillan.
    har faktiskt inte såå mkt till henne än... det mesta ligger i växalådan .....stl 62 å uppåt typ....
  • Greksmurfen
    ChokladMoshin skrev 2010-08-13 23:12:55 följande:
    Alltså blir förbannad på den fula hunden!!!!

Glöm inte!!
    www.husmanhagbergtavling.se/index.php?page=ga...
    en sådan vovve har vi =P likadan =P.....
    Vinnaren

De tio bidrag som får flest röster går vidare till finalen där juryn utser vinnare.

så tror inte det spelar ngn roll om hon leder eler ligger två så länge hon e bladn de 10 bästa.... för vinnaren utser en jury
  • Greksmurfen
    Stormis skrev 2010-08-14 00:11:03 följande:
    kampanj.tradera.com/promo/saljyra/

Tolkar detta som att ALLT är gratis på 3 auktioner. Dvs alla tillval, provision, osålt beroende på om det säljs eller ej.
    jo så tolkar jag det med=)..
    weeeeeeee kommer bli småfolkis här med... maken var inte alls anti att sälja maxens overaller från förra året=O trodde han ville spara till melina nästa år=P... så 3 overaller åker ut på t imorn =P
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17