Inlägg från: FL Lisa |Visa alla inlägg
  • FL Lisa

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

RååSa BuBBlan skrev 2010-07-02 20:24:48 följande:
    Bubblis är född den 22:a Nov hon va beräknad till den 9:e   *seg Bubbla*

Håller tumsen att du slipper övertid, sååå drygt!!

Vi ska ha i början på Jan, 5-7 nåt sånt sånt
    ja det var mig en seg liten bubbla. Nästa får du i alla fall se till att inte få för många dagar för tidigt. Känns ju onödigt att ligga och föda barn på självaste nyårsafton
    jag HATAR att kräkas
  • FL Lisa
    RååSa BuBBlan skrev 2010-07-02 20:28:25 följande:
    De e inte farligt att äta typ 10 gröna äpplen på raken va? Drömmer *sååå goda*
    haha...nä det känns som att det är rätt safe att klämma i sig massor med äpplen.

själv har jag värsta suget efter jordgubbar just nu men affären här nära hade inga så jag sitter och surar över det just nu för jag orkar inte ta bilen iväg för att handla.

Kanske får klämma några äpplen jag också.
    jag HATAR att kräkas
  • FL Lisa
    RååSa BuBBlan skrev 2010-07-02 20:33:23 följande:
    Då käkar jag på här

Å då skulle du vara HÄR i jordgubbsmeckat, dom säljer hinkvis 50 meter härifrån, nyplockade och sååååå goda Tungan ute  *skickar en hink till dig*
    åh men hur härligt lät inte det då

*sätter sig snällt i soffan och inväntar hinken med nyplockade jordgubbar*
    jag HATAR att kräkas
  • FL Lisa
    Duntoffla skrev 2010-07-02 20:40:59 följande:
    God kväll tjejer!

Äntligen semester! Cool

Vad händer här? Shoppar ni något på alla reor?

Själv fick jag hem (inte på rea) ett paket från LLM häromdagen innehållande Molos panséer i body, lilarandiga brallor samt regnbågsbrallor. Varför kan inte MOLO någon gång göra tröjor utan puffärmar? Jag vill ha panséer till Noel ju
    godkväll!
    Härligt med semester. Och nu är det ju dessutom riktigt lååååångledigt från jobbet för dig.

japp jag retar mig också på det. Alvin vill också ha snygga Molotröjor UTAN rynt.

Jag var in i den lokala butiken som säljer Molo här och var såååå nära att shoppa på mig lite av muddbyxorna och bodysarna i minostorlekar men sen sansade jag mig. Är ju evigheter kvar tills bebisen kommer så jag lär ju kunna få tag på de här printen på rea eller på T innan det är dags att börja använda dom. Men snygga är dom!
    jag HATAR att kräkas
  • FL Lisa

och rynt betyder rynk på norrländska
    Känns som att alla tröjor har antingen rynk mitt fram eller puffärm

jag HATAR att kräkas
  • FL Lisa
    LJ2 skrev 2010-07-02 20:52:10 följande:
    oj då.. vi ska nog utomlands.. ALLA slipper välja vem som skulle med!!!
    på mån?? om allt går bra... sista minuten med 3 barn?? hmm.. japp
    ja bokade ni det nu kan man allt kalla det sista minuten Hoppas ni får det riktigt riktigt härligt!!
    Duntoffla skrev 2010-07-02 20:54:20 följande:
    Så synd eftersom killkläderna oftast är mkt tråkigare och murrigare.
    FL Lisa skrev 2010-07-02 20:49:17 följande:
    och rynt betyder rynk på norrländska
    Känns som att alla tröjor har antingen rynk mitt fram eller puffärm
    Ja, varför? Och varför kan de inte göra de lilarandiga muddbrallorna i större storlekar?
    Ja det undrar jag också över. Har varit såååå nära att köpa dom åt Alvin men jag fick till slut inse att det nog inte skulle gå vidare bra....och tur var väl det för innerbensmått på dom står någon sida tillbaka här och det hade nog passat på Alvin i typ några dagar till.
    jag HATAR att kräkas
  • FL Lisa
    Smultronhjärta skrev 2010-07-29 22:14:11 följande:
    Det beror helt och hållet på hur pass flitigt en skaloverall används hos er..Jag var först inne på samma spår men insåg sen att det var onödigt för oss då vi oftast använder tvådelat oftare Skaljacka+byxa
    åh kikar in här och ser att det visst finns en nanookanvändare här. Så jag flikar in med en fråga trots att det inte är det minsta dansk

Vet du hur deras skalkläder är i  storlek? Klickade just hem ett par skalbyxor från oki-doki men blev såklart orolig för att dom ska vara typ jättestora eller jättesmå i storlek.
    jag HATAR att kräkas
  • FL Lisa
    solouniko skrev 2010-09-01 09:32:29 följande:
    Tack
    FL Lisa skrev 2010-08-31 23:37:28 följande:
    Skulle bara kika in här lite snabbt innan läggdags och vad är det jag läser? En bebis till på gång. Så skoj! Jättestort grattis till er solouniko!!
    Tack och shyyyy Oj är du gravid? Haha det har jag missat Bra där Grattis till dig också
    ChokladMoshin skrev 2010-08-31 22:52:13 följande:
    Näe......
    När din bebis växt ur allt alltså
    haha..jag ska inte skvallra. men det lär ju vara fler som är här inne och tjuvläser i tråden

Angående underbara barn mässan så ska jag också dit. Har bokat flyg till stockholm redan och sonens farfar har fått äran att ta semester på fredagen så vi kan gå in på mässan första dagen. Har varit där 3 år i rad och det är verkligen skitsoj och NS monter brukar vara riktigt bra
  • FL Lisa
    solouniko skrev 2010-09-01 09:42:42 följande:
    Joo, I know Nåja det är ju ingen hemlighet egentligen men tänke ändå vänta någon vecka till innan jag outar mig helt

Åhhh vad skojigt med underbara barn mässan Hur brukar priserna på NS vara där?
    jag har för mig att nyaste kollektionen brukar säljas med 10 procent men sen finns det alltid massa gamla godingar till mer procent. och byxor brukar man alltid kunna hitta några par till halva priset. Jag brukar alltid bli några tusenlappar fattigare i just den montern
    Duntoffla skrev 2010-09-01 10:01:18 följande:
    Då ska jag kolla där, är inte sugen på att betala flera hundra på ett plagg som används i typ en månad.

FL Lisa- Sorry för OT men vad hette skåpstommen som ni gjorde Alvins kök med? Jag ska bygga ett kök till Noels 3-årsdag
    vilka svåra frågor du ställer...jag har ingen aning. ska kika lite på ikeas sida och se om jag blir klokare
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17