Inlägg från: FL Lisa |Visa alla inlägg
  • FL Lisa

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Duntoffla skrev 2010-09-01 10:24:43 följande:
    Ska fundera lite. Är nog ute efter en svart, vit eller röd.
    Smultronhjärta skrev 2010-09-01 10:20:30 följande:
    Säger också HM- 49,50 som hittat
    Ok Ja, gör gärna det. Ska dit nästa vecka och det vore bra att veta vart man ska ta vägen. Minns du om det var på badrum eller kök i alla fall?
    nu hittade jag namnet i en kommentar i din blogg
    skåpet heter faktum och är ett väggskåp...från köksavdelningen
    här finns den www.ikea.com/se/sv/catalog/products/54179510
  • FL Lisa
    Duntoffla skrev 2010-09-01 10:30:58 följande:
    Tack! och det är just den storleken också va? Hur går det för dig och magen då? Nu är det inte sååå långt kvar
    näe...tror den är 70*50. den läggs ju ned och 30 i höjd låter lite litet. Du får mäta hur hög eran spis är så vet du vilket mått förutom 70 du behöver
  • FL Lisa
    Duntoffla skrev 2010-09-01 10:30:58 följande:
    Tack! och det är just den storleken också va? Hur går det för dig och magen då? Nu är det inte sååå långt kvar
    med magen går det rätt okej. Eller ja magen i sig går det skitbra med...är bara lite illamående och foglossning och annat sånt skoj som stör mig en aning. Men som tur är så är det ju inte jättelänge kvar nu...även om det just nu känns rätt länge med typ 2,5 månad kvar
  • FL Lisa
    solouniko skrev 2010-09-01 10:41:13 följande:
    Låter ju lovely När är den?
    8-10 oktober. Typ i sista sekund för mig..hade den legat lite senare så hade jag inte fått flyga mer.
    Duntoffla skrev 2010-09-01 10:41:41 följande:
    Just ja, tänkte inte riktigt. 50 stämmer bra.
    FL Lisa skrev 2010-09-01 10:40:05 följande:
    med magen går det rätt okej. Eller ja magen i sig går det skitbra med...är bara lite illamående och foglossning och annat sånt skoj som stör mig en aning. Men som tur är så är det ju inte jättelänge kvar nu...även om det just nu känns rätt länge med typ 2,5 månad kvar
    Just ja, du hade ju också lite problem liksom jag
    Förstår att det känns långt bort. Jag var ju rejält less mot slutet. Men snart så snusar du bebis
    ja less är jag. men helt ärligt så går tiden väldigt snabbt ändå. Känns som att jag nyss blev gravid och nu är jag snart i vecka 30. Tiden springer iväg på ett helt annat sätt nu när man redan har ett litet bus hemma
  • FL Lisa
    solouniko skrev 2010-09-01 10:54:52 följande:
    Ja verkligen Du får säga till om du känner att du vill shoppa lite extra Drömmer
    ska shoppa åt Fia också men lite till ska jag nog kunna få med mig utan problem
  • FL Lisa
    solouniko skrev 2010-09-01 15:52:31 följande:
    Förstod nog att du skulle shoppa åt henne Men om du vill och känner att du orkar så får du gärna göra det, jag är inte kräsen. Men det är helt okej om du inte känner för det, höggravid och allt
    det ska vi nog kunna fixa
  • FL Lisa
    Duntoffla skrev 2010-09-06 16:24:46 följande:
    God eftermiddag

Hemma igen från BVC där det visade sig att Lea växer så det knakar. 4965 gram  och 54,5 cm lång och 1 månad gammal. Misstänker att hon kommer bli lika rund som Noel var som liten.

Med Posten hade det kommit 2 fina lila/gula Katvigmössor från B&R. Snabba som attan är de att leverera. Shoppade i lördags.
    är den lila/gula randen fin IRL? Jag funderar på att beställa något men är lite tveksam till om jag kommer gilla den. Supersöt liten Lea i BT. Hennes hår fachinerar mig verkligen..galet sött med massa mörkt hår ju. Jag får bara skalliga barn jag

Sen en fråga till alla här. Någon som vet om Molos vantfleece har funnits/finns med huva i juniorstorlekar?
  • FL Lisa
    lillronya skrev 2010-09-06 16:53:51 följande:
    Vi har vantfleece i 104 med luva.
    åh...precis det svaret jag ville ha
    då får jag spana efter en sån på T.
    För det finns inte den här säsongen va? Erkänner att jag grymt dålig koll på den här säsongen från Molo
  • FL Lisa
    Tic1 skrev 2010-09-23 17:04:51 följande:
    Är det nån som har tips om BRA enfärgade strumpor utan halkskydd??Helst med plats att skriva namn i. Nu kör vi enbart på PoP strumpor men dom har mest mönstrade och jag skulle behöva ett gäng enfärgade också, men de ska vara bra och sitta bra också. (inte lindex eller de andra kedjornas, de har vi provat och de sitter inte bra...)
    jag beställde hem strumpor av märket melton för någon vecka sedan och dom gillar jag starkt
    http://www.smatting.se/shop/5580.html
  • FL Lisa
    Helle skrev 2010-11-09 08:41:26 följande:
    hade för mig det, men hoppades att de hade justerat den Obestämd
    Vad tror du om handskarna?
    jag har ett par molohandskar med högt skaft (vet inte om det skiljer i storlek mellan dom och den låga modellen) i storlek 3-5 år till sonen som blev 3 i september. Dom är tyvärr lite stora så jag tror att han hade klarat sig med den mindre storleken. Dock vill jag att man ska kunna få i ett par tunna ullvantar i vid riktigt kallt väder och då kändes den mindre storleken lite väl tight.

Bra hjälp va
    Nä men jag tror faktiskt att han klarar sig med den mindre storleken...fast man vet ju adlrig. Min son har inte jättestora händer men är ju lite äldre och han är på gränsen mellan storlekarna.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17