• maugu

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

lillronya skrev 2010-08-06 17:23:25 följande:
    Nä de gör inte det.
    De hamnade av misstag på pops hemsida och jag passade på att beställa de meddetsamma. Dagen efter var de bortplockade. Gissa om jag är nöjd.
    Vilken tur!!Den var verkligen härligt råååssa!!
  • maugu
    RååSa BuBBlan skrev 2010-08-06 18:10:20 följande:
    velar... ska jag ta den polarblå eller denlila lurven?

har ju den lila med gröna kantermen ingen blå, samtidigt så älskar jag liiiiila
    Har du bilder?
  • maugu
    Stora E o Lilla E skrev 2010-08-06 18:11:12 följande:
    Hoppar ju in här ibland med mina frågor och funderingar, och gör det även nu...

I väntan på att bli hämtad till lite partaj funderar jag på overaller och färger... Är det någon som sett overallera live och vet vad det är för grön resp blå färg på overallerna? Är dom jämförbara med dom som var förra året, eller är den gröna mer som året innan??

Har en kille som kommer gå sista året på förskola, och tror att han kommer ha overall även i år. Känns rätt smidigt.

Funderar lite mellan den gröna eller den blå, möjligen den grå. Brunt är fint det med och svart är ju alltid svart... Men vilken är finast?? Han hade den bruna när han var både 2 och 3 år. En svart när han var 4, och förra året hade han den gröna. Är väl därför lite inne på den blåa om det är en fin blå färg.

Åh, att det ska vara så svårt...
    Har aldrig ägt en overall från Molo så jan kan inte hjälpa till..tyvärr..får inte köpa något nytt år då förra årets passar och tvåan ärver..trist men slipper då förstås ditt dilemma
  • maugu
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-08-06 18:19:51 följande:
    Fast skönt att kläderna funkar ett år till! Jag hade gärna sluppit inhandla nytt i år, blir bara stressad (och fattig) men då barnen har armar som apor så var nytt tvunget att inhandlas...Kläderna passade på resten av kroppen men inte på armarna...*suck*
    Men nu är jag nästan färdig med inköpen och jag som sa att jag skulle ha mindre vinterkläder i år, har ljugit mig blå för det blir precis lika antal som förra året.
    Hur är det möjligt? Har dealat härhemma att om sonen skulle råka växa (han är ganska kort för sin ålder) så får jag hoppas att det finns något kvar på rean..superfina vinterplagg i år (som alla år).
    Om jag skulle köpa så hade det blivit regnbåge..Vi är ju bara i augusti så kanske,kanske..he,he..
  • maugu
    Stora E o Lilla E skrev 2010-08-06 18:23:18 följande:
    Här har vi lillasyster som ärver i den mån det passar... Storebror är född i januari och har alltid varit lång (ligger iaf 2 kurvor över normalt, kanske lite drygt). Lillasyster är född i september och normal. Så hon ligger ofta "fel" till för ytterkläder... Erik som är storebror växer som gräs...
    Här är det syrran som växer..hon är lång och smal, brorsan är kort och kompakt..han är vårbarn och hon vinterbarn..så mycket kan hon inte ärva..till min stora förtjusning Vad blev det för vinterkläder till dina troll?
  • maugu
    RååSa BuBBlan skrev 2010-08-06 18:23:48 följande:
    tack för råd

lutar ändå åt den blå,även om jag e sjuuuukt svag förlila.. eller så fåre bli båda
    Vågade inte skriva det men det var mitt mest troliga svar egentligen
  • maugu
    Buttelina skrev 2010-08-06 18:25:44 följande:
    åh jag som hade bestämt mig för en gul lurv med svarta kantband till lillebror så tillverkades dom aldrig
    Visst är det lika som typ när Gustaf och Alexander var bebisar?Såg någon produktbild tidigare..
  • maugu
    Stora E o Lilla E skrev 2010-08-06 18:26:02 följande:
    Är ju väldigt svag för grönt, så jag måste kolla in hur den gröna färgen ser ut på en regnbågsoverall. Färgerna brukar väl vara typ samma på regnbågen som på dom enfärgade?

Frågade sonen precis, och han suckade och sa "gjå eller bjun"...
    Underbart svar!!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17