Inlägg från: Ocikatten |Visa alla inlägg
  • Ocikatten

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Mamma till Simon skrev 2010-12-28 20:05:56 följande:
    har ju som sagt inte prövat hummels så mycket än, gillar båda, var bara det att jag reagerade på att den var tunnare än molo men det behöver ju inte betyda att den är kallare. Har ju köpt hummel till molly med nästa år Glad

Fanns ju blå 116 på minpluddevutt för 450kr så det är väl inget att tveka på
    Näe, tyvärr inte, när man klickar på 116 så är den slut! 
    Kollade tidigare - annars hade saken varit biff!
  • Ocikatten
    Helle skrev 2010-12-28 20:22:42 följande:
    Du kanske redan har fått svar, men jag har 122 till P nu som är 118 cm ca. Bra växtmån, kommer räcka hela vintern. Hur lång beräknas L bli ?
    Snackar vi Molo eller Hummel nu?!
  • Ocikatten

Tackar tjejer för storlekshjälp här i tråden ikväll - nu blev det beställt en Hummel i storlek 116 så får vi hoppas att den är stor nog till nästa vinter...

• Ocikatten
    Busbellan skrev 2010-12-28 22:55:14 följande:
    Nån av dina pojkar kommer säkert kunna ha den nån gång
    Den är ju sååå fin!
    He, he, ja, dock behöver ju inte Henric ha tre overaller nästa vinter...
    Men då kanske Lillronya kan behöva några! *ha ha*
  • Ocikatten
    Buttelina skrev 2010-12-28 23:11:02 följande:
    de glömde släcka ett ljus.. turligt nog tog det inte fyr så att nått brann ner men hela huset sot/rökskadades du kan läsa i hennes blogg.
    Herregud! Tur de klarade sig!
  • Ocikatten
    Smultronhjärta skrev 2010-12-29 12:38:47 följande:
    han är 96 cm..kolla kurvan för din dotter nästa år så blir det rätt
    Oj, och fyller 4 år i februari? Ja man ska ju inte jämföra barn men vad fasikens har jag för övervuxna jättar där hemma då?! Lillebror som fyllde 2 i september är lika lång... Obestämd
  • Ocikatten
    Smultronhjärta skrev 2010-12-29 12:53:33 följande:
    Jaa han är inte lång Maxen Min gudson som också fyllde två i september är nu 103 cm och väger 18kg! I mina ögon är han stoor, många tror att han är äldre än vad han är-dock är ju inte förståndet där ännu
    Det är inte storleken som gör det! Hjärta
    Ojdå, din gudson är ju verkligen stor! Japp jag känner igen det där när omgivningen tycker de är såååå sena i utvecklingen eftersom de är stora för sin ålder.

Min Marcus är lika gammal som Max och är 107 cm, väger 20 kg - en bastant bit även han!
  • Ocikatten
    Buttelina skrev 2010-12-29 13:09:27 följande:
    lila stor som alex
    Blir Alex oxå 4 år snart? Äh, då är ju Mackan helt normalstor!
    Mamma till Simon skrev 2010-12-29 13:08:48 följande:
    ja men min Ludvig är ju lika stor med sina 106cm och 19kg
    Alldeles lagom stor! Hjärta
  • Ocikatten
    Smultronhjärta skrev 2010-12-29 13:20:28 följande:
    ..och för att fortsätta om Småfolk. Fick igår hem orange kattklänningen, gaaalet fin! Dock mer rak i modellen även om jag tror att den ändå funkar
    Ungefär som vuxenkläderna från Småfolk - I love!!
  • Ocikatten
    Buttelina skrev 2010-12-29 13:57:34 följande:
    ja i april Drömmer klart dom är normalstora
    Njae, man kan börja tvivla när man fått många kommentarer om hur STORA barn man har... Obestämd
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17