Inlägg från: Ocikatten |Visa alla inlägg
  • Ocikatten

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Busbellan skrev 2010-12-14 18:31:07 följande:
    Ja, jag gilar den mer och mer, tror A måste ha en sån
    Gillar ju när det är randiga ärmar också
    Ligger som julklapp här - Marcus tjatar när jag visar honom någon annan tröja nu i kalendershopping, Mamma jag vill inte ha randigt, jag vill ha bondgårdströjan!
  • Ocikatten
    Busbellan skrev 2010-12-14 21:50:42 följande:
    Lär väl vara slut när jag väl bestämt mig för att köpa den, men tror nog den borde finnas kvar i 122 ett tag till va, skulle nog behöva få in lite nya pengar innan jag beställer mer
    Jadå, den finns nog kvar!
    Förresten så fick jag mail idag om att det nu var paket på väg från dig... Drömmer
  • Ocikatten
    Stormis skrev 2010-12-14 22:23:17 följande:
    Men skoja låg aktivitet här idag! Sitter ni alla med tända ljus och sjunger för min Svante, det var snällt . Hipp hipp hurra!!!! Själv har jag firat med att bränna 800 på LPL... Nån som vet hur rådjusleggingsen är i stl btw?
    Hurra hurra för ettåringen!! {#emotions_dlg.flower}
    Här är det snart läggdax, har slagit in fleeer julklappar....
  • Ocikatten
    Tjollabolla skrev 2010-12-15 15:10:21 följande:
    Hej flickor!

Ot, men måste fråga. Lia sover ute i vagnen, hon har feber, 38,5-39 grader. Det är 5 minus ute och hon sover inne på altanen, nerbäddad i fårskinnsåkpåse, lurvoverall, tossor, vantar, mössa och velouroverall där under. Visst måste hon kunna sova ute även om hon har feber? Hon sover liksom inget bra inne, det är max 20 minuter så vaknar hon igen och hon behöver verkligen sova!
    Henric sover oxå mycket bättre ute när han har feber, tror inte det är nån fara!
  • Ocikatten
    Helle skrev 2010-12-15 19:15:14 följande:
    God kväll

Är det någon här så här dags?

Behöver hjälp med en OT-fråga. Vi ska spela julklappsspelet på julafton och en gång till senare i jul (olika släkter) och jag behöver tips på "billiga" och lite roliga saker som jag kan köpa till paketen. Vi har gjort det några år så nu är jag helt slut på idéer. Det vore kul att hitta nåt roligt.

Har ni idéer? 
    Jag brukar botanisera på 10 krs-marknaderna på storköpen
  • Ocikatten
    Helle skrev 2010-12-15 19:31:08 följande:
    Designtorget har vi tyvärr inte här Men trisslotter brukar vara en hit. Vinflaska verkar farligt. Brukar gå vilt till
    Ocikatten skrev 2010-12-15 19:25:18 följande:
    Jag brukar botanisera på 10 krs-marknaderna på storköpen
    Bra idé, måste tänka om det finns något mer ställe. Jag brukar gå bärsärkagång på ÖoB och Rusta, men det gav ingen inspiration i år

Chokladtomtar, lotter, köksprylar, ljus, skålar, tomtar osv, osv!
    Vad har ni för prisgräns? Vi brukar ligga runt 10 kr så det är lite tufft att hitta nåt i rätt prisklass! Sen har vi även mindre barn med så då får fantasin jobba...
  • Ocikatten

Lillronya: Den vita klänningen var superfin! Till röd/vit på julafton blir hon en smällkaramell! Hjärta

Busbellan: Åh vad söt Ella var i NS och Molo - passar ju kanon tillsammans, den tröjan är fiiiin! Kyss

• Ocikatten

Är det förresten någon som har en nyare Småfolktröja med lång ärm i storlek 122/128 som skulle kunna ta och mäta den åt mig?! Drömmer

• Ocikatten
    Helle skrev 2010-12-15 22:32:03 följande:
    Jag kan inte mäta den just nu men den är stor. Jag hade tänkt ha en till P som är 118 och 20,5 kg men den var som en säck. Vi fick ta 110/116. Det kanske inte hjälper, men kan ge en hint.
    Fasikens, då får jag helt enkelt inse att Marcus får vara utan Småfolk ett tag...
    Tycker 110/116 sitter lite tight på honom nu då jag gillar lite lagom baggy (han har tjockismage!) men om det är stor skillnad till nästa storlek så får vi väl helt enkelt avvakta. Verkar ju som att lillebror just vuxit ikapp storebror så då får han en välfylld garderob!
  • Ocikatten
    lillronya skrev 2010-12-15 22:41:02 följande:
    Tack!
    På julafton eldar min pappa i öppna spisen som en dåre, så då är inte den stickade klänningen en bra idé. Men någon av de andra juldagarna blir den toppen.
    Ok - I agree!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17