Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Nä, mitt nya nyårslöfte är att komma i säng i vettig tid så nu är det dags att säga god natt!

Sov gott sen tjejer!

• Duntoffla
    Busbellan skrev 2011-01-09 23:23:43 följande:
    Åh där hade jag kunnat handla regnkläder, behöver verkligen nya.
    hmm, den måste jag lägga i favoriter så jag hittar dit igen
    Lalalong skrev 2011-01-09 23:28:11 följande:
    Verkligen tack för tipset! Där kommer jag garanterat hitta något! 
    Så lite så. Kanske inte de "fräsigaste" kläderna men praktiska. Sambon brukar handla plagg till jakt och fiske där. Tror de är snabba också.

God morgon förresten! Eller god middag kanske?

I går blev det en liten order från Eleraff på nya Molo. Sonen ska få välja något plagg också.
  • Duntoffla
    Greksmurfen skrev 2011-01-10 11:01:05 följande:
    morrn morrn....
    hm nästa vecka ska ja till storstaden ala sthlm =P en av dagarna ska ja ha lektion på saxska lr hur det stavas =P... vart sjutton ligger det hahahah?
    Sachsska barnsjukhus? Det är en egen avdelning och ligger i/vid Södersjukhuset vid Skanstull ungefär. Vart ska du bo? Enklast är nog att ta T-banan till Skanstull och sedan gå 5-10 minuter alt ta buss. Det går en buss som stannar vid Södersjukhuset. Buss nummer 3.

Pluggar du till sjuksköterska/läkare eller något?

www.sodersjukhuset.se/sv/Om-SOS/Organisation/Verksamhetsomraden/Barnsjukvard---Sachsska-Barnsjukhuset/
  • Duntoffla
    Greksmurfen skrev 2011-01-10 11:37:34 följande:
    pluggar till spec. ssk barn och ungdom=).... så lilla mellisen får ju vackert följa med oxå =P..... sak bo i huddinge, hmm okej
    ja lä vella ändå hamna i haparanda =P......
    Haha...det går säkert bra. Kul inriktning du valt!
  • Duntoffla

Hej tjejer

Shoppar ni något?

Här är det sjukstuga och 3 av 4 familjemedlemmar går nu på penicillin Skulle behöva trösta mig lite med shopping

är det några fler butiker som fått in Molo utom BoR, LLM, Sigge och Juno, Eleraff?

Hur "illiga" är de rosa ränderna som finns bla på colibribodyn/filt etc? Är det neon a la dalmatiner eller mer cerise? 

• Duntoffla
    Mamma till Simon skrev 2011-01-12 16:07:58 följande:
    tycker de är ganska neon
    Tjollabolla skrev 2011-01-12 16:12:02 följande:
    UUUUUNDERBART neoniga!

Usch fy, stackars er! Har den lilla klarat sig? Krya på er!
    Hmm...gillar ju inte neon så mycket. Fick för stor dos på det ljuva 80-talet

Vi kollade aldrig Lea men hon verkar ok. Hon var lite orolig i natt men troligen mer pga vaccinationen igår.
    Tjollabolla skrev 2011-01-12 16:25:14 följande:
    Asså tjejer ni som har koll på allt... Lia blir tookig när man tar tempen i rumpan, vi måste ha en annan termometer. Vilka är bra och vilka funkar? Öron termometer, panntermometer?
    Vi har örontemp. Rektal är ju mer rättvisande men vet man vad man normala fall har med örontemp så ser man ju skillnaden och hyfsat exakt i alla fall. . Jag hade en muntemp förut och den och örontempen visade i alla fall rätt lika. Jag avskydde rump-tempar och kan inte förmå mig till att ha en sån på mina barn. 
  • Duntoffla
    Mamma till Simon skrev 2011-01-12 16:48:03 följande:
    vi har en braun örontemp från apoteket, den är jättebra visar alltid samma som i rumpan. Vet bara inte om du får in en örontemp än på henne
    Det är inga problem tror jag. Jag har tagit örontemp på Lea, 5 månader. Vi har också Brauns.
    Mamma till Simon skrev 2011-01-12 16:55:38 följande:
    vet inte om jag är så jätteförtjust i dem heller, trots att molly har ett par sådana leggings
    såg dem nu i BT Inget för migTyst Menar inte att de är fula men för neon för mig 
  • Duntoffla
    Mamma till Simon skrev 2011-01-12 17:00:35 följande:
    Lite för neon för mej med egentligen men orkar inte skicka tillbaka dem och jag vänjer mej nog Flört 

På Molly går inte tempen in än men hon har ju väldigt trånga hörselgpngar så det är nog därör
    Ja, allting har lite invänjningstid
  • Duntoffla
    Mawe123 skrev 2011-01-14 07:56:23 följande:
    Godmorgon! Här vaknade lillebror 03.00 och var lite hungrig och ville leka. Kom hem från Koh Lanta igår, så antar att vi kommer att märka av tidskillnaden nu några dagar..

Shoppade lite från julkalendrarna när vi var där nere och fick en chock nu när jag kom hem, oooooooooj så många paket som väntade Förvånad.

Katvig stövlar
    katvig velour
    katvig cardigan
    katvig halskrage o mössa
    molo fotbollströja
    molo rånis
    2 x mololeggings
    2 x småfolk tröja
    småfolk byxa
    jujube väska
    kik kid solhatt

som en liten julafton jue Solig