Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Mawe123 skrev 2011-01-14 08:45:12 följande:
    Underbart med sol och värme, ingen matlagning, ingen städning, ingen tvätt.
    En varm skön månad, utan måsten, med familjen, något alla är värda!!

Jepp, underbara kläder, men lyckades inte knöka in dem i garderoben, så måste resa ut lite nu,
    har bara såå himla svårt att skiljas från kläderna - hittade en stackars Lindex tröja, så den fick flytta på sig direkt, men mina danska godingar de vill jag ju behålla. Tungan ute
    Låter helt underbart! Jag vill också till Thailand. Älskar maten, människorna och stränderna.

Stackars Lindex-tröja Jag har rensat ut lite här hemma också. Även danskt som bara blir hängande. Bättre att köpa nytt istället
    ChokladMoshin skrev 2011-01-14 08:47:33 följande:
    Ja, när hon väl sover sover hon bra.
    Hon somnade för natten 18.30 egentligen och vaknade 22, 02 & 07 för mat så jag är helnöjd

Hoppas du med fick lite sömn.

Gomorron förresten allihopa!
     Morrn morrn!

Sitter och funderar lite på sommarkläder till Lea. Visst borde hon väl kunna ha typ 80 i sommar om hon har 68 nu? 
  • Duntoffla
    Tjollabolla skrev 2011-01-14 09:48:17 följande:
    Är det månne colibri som lockar?

Svårt det där med storlekar tycker jag... Lia har 74 nu, har tagit fram en del i 80, det som ser litet ut, men det är väldans stort. Jag tycker hon växer så långsamt, Milo hade haft 80 ett tag i denna åldern. Jag som trodde att nu när jag hade 2 barn som är födda i samma månad är det lätt att räkna ut storlekar frammåt i tiden, men tji fick jag...
    Jag har redan det på väg hem. en kortärmad body, en klänning och regnbågsfärgade brallor till bodyn. Jag är mer inne på T-shirts, hattar och skor.  Svårt när de växer så olika.

Noel vägde 8850 g och var 68 cm lång vid 5 månader och Lea vägde 7880 och var 65,5
    Så Noel är ju lite större. Man kanske kan räkna med en storlek mindre än vad han hade då? Då borde det bli 74.
    Men många gånger är det ju inte någon jätteskillnad på 74 eller 80 heller. KlurigtObestämd
    Kristyr skrev 2011-01-14 09:57:14 följande:
    oj jag räknar vi att vi ska ha 80 här i sommar...
     Hmm...jag kanske är lite för entusiastisk då? Hur gammal är din och vad väger hon?
  • Duntoffla

Men åååhhh, ni gör det inte lättare direkt

Lea är ju snart 8 pannor och är lite drygt 5 månader. Visserligen inte toklång men hon bör ju vara runt 70 i sommar kanske?

Äh, jag får väl handla och i värsta fall sälja.

Skor då? Hennes fötter är ca 9 cm nu. Tror ni att hon då kan ha strl 16/17 i sommar? De ska enligt HM vara 10,2-10,8. Bör man kanske ta en storlek större som är 11,3-11,8 istället? 

• Duntoffla
    solouniko skrev 2011-01-14 10:45:09 följande:
    Godmorgon! Usch här har Milla fått feber igen Obestämd Jag som tänkte att vi skulle fara in till stan och prova den fina softshell jackan så jag vet vilken storlek vi ska ha, tyypiskt Ska bli SÅ skönt med vår så man förhoppningvis slipper alla dessa sjukor!!

Milla blev ju 1 i mars förra året och hon hade 80 förra sommaren. Hon var 73 cm på ettårs kontrollen tror jag och vägde 8,8 kg och 80 satt bra hela sommaren 74/80 på molos babyklänningar var iofs lie långa, men de i enkel 74 satt allra bäst I år har jag köpt 86 på colibriklänningen men den har inte kommit ännu, jag hoppas det ska bli bra! Hon har 92 på andra kläder
    Stackarn! Krya på sig från oss
  • Duntoffla
    Tjollabolla skrev 2011-01-14 10:53:54 följande:
    Milo är ju så ryyysligt lång! 4 år om en månad och är minst 107 lång. Han växer galet fort på längden nu och blir bara smalare och smalare, han är ju aaaaldrig stilla. 110 har vi nästan hoppat över, jag köper 116 nu. Vågar mig inte ens på att köpa overall till nästa år...
    OJ, 116 redan? Fast vi får nog börja med 110 snart här hemma. Noel är 102 cm lång nu och 3 år och 4 månader.
  • Duntoffla
    Tjollabolla skrev 2011-01-14 10:58:53 följande:
    Skor har jag inte ens funderat på än . Var tvungen att mäta Lias fot, den är ca 11 cm. Fast jag vet inte riktigt hur rätt det där blev, haha.
    Nej, det är ju inga direkta skor att gå med utan mer att ha något på fötterna. Räknar inte med att hon kan gå då.
    Pepper79 skrev 2011-01-14 10:59:49 följande:
    Här är dottern inne i en undebar period *not*

Man blir ju alldeles matt av *pust*
     Samma här. Det räcker med den man har. Det är ett jäkla tjat på allt man ska göra. Tur att han är söt också annars skulle han hamna på Tradera
    Busbellan skrev 2011-01-14 11:00:16 följande:
    Han är ju med ganska lång då
    Jag tycker ju Ella är ganska lång med sina 100 cm, hon är precis 3,5 år. Eller hon var så lång i början på december, kanske har hon växt lite till
    Vi kör nästan bara med 110 i tröjor i alla fall, behövs i ärmlängden, men flickmodellerna är ju konstigt nog ofta mindre än pojk Obestämd
     Ja, han känns rätt lång. Eller kanske normallång för sin ålder? En del 98/104 är små nu medan en del är lagom. Det beror lite på modell och märke.

Skumt att tjejmodellerna är kortare, det borde inte skilja i samma storlekar oavsett om det är kille eller tjej

Nej, nu måste jag sluta. Lea är rejält missnöjd! 
  • Duntoffla

God eftermiddag!

I dag fick jag fina paketet från Eleraff. Det är nu bevisat att jag lider svårt av amningshjärna då jag fick en Colobri body, regnbågsbyxor och en Gemstone body. Fick imorse för mig att jag beställt Colibriklänningen men så var det ju inte Men fina plagg hur som helst

Nu undrar jag om det finns Colobriklänning i 74 eller 80 någonstans med inte tokdyr frakt? 

• Duntoffla

Och då är ju frågan om man ska ha 74 eller 80? Vet någon om det är stor skillnad på dem ( kanske inte just i Colobri som är ny men i andra MOLO klänningar i enkelstorlekar) Jag har ex en prästkrageklänning hemma som är några centimeter kortare än Flowerfield ( i 74/80) eller vad den heter. 

Någon som har en 74 i Colobri hemma och har ett äldre print att jämföra med i samma storlek? 

• Duntoffla
    Buttelina skrev 2011-01-14 17:23:32 följande:
    tror tjolla jämförde i bildis och att colibri var 1-2cm kortare än gamla print i samma strl. kolla hennes jämförelsebild i bildis
    ah, tack. ska kika där
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17