Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Lalalong skrev 2011-01-17 18:51:28 följande:
    Dom pratade om det där på Sydnytt (tror jag... kanske TV4 Öresund... Inbillar mig att det var lokalnyheterna i alla fall). Någon expert på området trodde att det skulle sjunka så långt ner som till 1.10, men lägre än så trodde han aldrig det skulle bli. 
    Nu vet jag inte om han sa att det skulle hinna bli 1.10 innan sommaren, men jag tror ändå det kan löna sig att ha lite is i magen

Tänk att åka på salg med växelkurs på 1.10 Tungan ute 
    DET hade varit najs.

• Duntoffla
    Förväntansfull0406 skrev 2011-01-17 20:39:21 följande:
    Jag skrev det, att ÖVER LAG är tex po.ps kläder bättre, jag tänkte på boddysarna.

Men jag har helt missat tumlingen, det står inget om det i plaggen, ska verkligen följa era råd! tack, hoppas de kan snygga till sig igen inför nästa säsongs användning.
    Tumling gör enorm skillnad. Annars blir de lätt "platta" i lurven. Lycka till!
  • Duntoffla
    Pepper79 skrev 2011-01-17 20:43:54 följande:
    God Kväll!!

Vad händer här då?

Nån som vet hur det gått för Bubblan? Är dönyfiken ju!!!
    Go kväll!

Har inte hört något mer. Sista på FB var "Blev inte hem ändå" sen tystnad så jag antar att bebisen är ute nu och hon ligger och myser 
  • Duntoffla
    Förväntansfull0406 skrev 2011-01-17 20:51:15 följande:
    Okey..... de blev precis som du skriver, platta och trista. Jag gick o kolla nu det står faktiskt bra tvättråd.... Skäms Aja, nu vet jag det. Hoppas det inte är försent för mina lurvisar, ska genast ringa min vän som blev besviken på sin overall. Men nu vågar jag köpa en lurvjacka till min bebis till våren med,

Tack för hjälpen!
    De går säkert att fluffa till om du tvättar dem igen (eller sköljer dem bara i tvättmaskinsprogrammet) och sen tumlar torra
  • Duntoffla

God dagens i tråden!

I dag vägrade Noel klä på sig ytterkläder så jag lät honom gå i bara brallor och tröja till dagis. Självklart skulle de då börja dagen ute. Suck! Efter evigt tjatande så klädde han på sig.  Måste än en gång hylla Nanooken. Alla andra barn på dagis idag hade galonisar över deras overaller utom de barn med Nanook. Jag frågade om jag skulle sätta på honom de men de svarade att eftersom han har Nanook behövs inte det trots blasket ute. I löööve Nanook. (om nu någon skulle missat det )

Vilken storlek skulle ni ta i Molo lurvoverall till Lea? Hon vägde förra veckan 7880 g och var 65,5 cm lång. Hennes 68 ryker nu då den börjar kännas tight i grenen. Blir 80 bra? Köpte ju en 80 i party pink som jag inte gillade men jag provade den ju aldrig på... 

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17