Inlägg från: Ocikatten |Visa alla inlägg
  • Ocikatten

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

SmillaMilla skrev 2011-02-13 09:55:38 följande:
    Tack, då fortsätter jag på samma sätt. Men fy vad det är trist att lägga upp.
    Tycker det är tradigare att hålla koll på inbetalningar och packa/posta!
  • Ocikatten
    SmillaMilla skrev 2011-02-13 10:01:25 följande:
    Och nova star kläder är ju så svårt att veta vart man skall lägga det. De har ju fle dubbelstorlekar. Som tex 92-98. Skall man lägga det under 86-92 eller 98-104?
    Aha, är de så i storlekarna? För oftast tycker jag annars de följer klasserna.
    Hade nog lagt dem i den mindre i så fall...
  • Ocikatten
    Tjollabolla skrev 2011-02-13 09:57:02 följande:
    Hallå i tråden!

Är det nån här som har V-Smile tvspelet åt sina barn? Funderar på att köpa det till Milo nu när han fyller 4. Som det är nu tar han våra mobilen och spelar med heeela tiden!
    Vi har V-smile, grabbarna gillar det men spelar inte sååå ofta. Det är ganska pedagogiskt och helt ok men i vuxenögon kanske lite segt. Tycker handkontrollerna är lite svårmanövrerade.
    Så både bra och dåligt!
  • Ocikatten
    Duntoffla skrev 2011-02-13 21:28:44 följande:
    Ja tills "skiten" ska packas Kräks
    Ja, jag tycker oxå packandet är värst.
  • Ocikatten
    Zvartaliljan skrev 2011-02-14 17:43:21 följande:
    Godkväll!

Första natten på jobbet avklarad o det gick ju riktigt bra. Väldigt skönt o få komma hem o sova ifred hela dagen o känna sig utvilad på eftermiddagen/kvällen. Jag är en nattmänniska så inga problem o hålla mig vaken på jobbet heller.

Men är just nu ännu mer förbannad på svärisarna...de som TJATAT så om att de ville ha barnen en vecka, så lämnade vi ju dom där hos dom igår o så ringer de efter EN DAG och ber oss hämta dom IMORGON Skrikandes
    Vi har 34 mil till dom o körde med vår bensinslukare i helgen så resan dit och hem kostade oss ca.900kr, det var en jävligt dyr barnvakt detta!!!
    Vi frågade flera gånger om de verkligen orkade med barnen och det försäkrade de att de gjorde!!
    !#"¤%&/()/&%¤&/()=(/&%/()=(/&%/()(=)/)(&%/¤&%&/&(/ )(/(&

ALDRIG mer får de denna chansen igen!! De beter sig så illa mot oss (framförallt mig) när det gäller allt så nu är det fan slut med umgänget där!! Iaf för min del, sambon lär väl inte bryta banden helt men som det låter på honom just nu så är det fan nära....har aldrig sett honom så arg o ledsen...

sorry för avreaktion i tråden som vanligt från mig....önskar jag kunde skriva allt detta på fb istället men för många släktingar som läser där...
    Usch vad tråkigt, svärföräldrar som man ska ha just till avlastning när det behövs!
    Kram!
  • Ocikatten
    Lalalong skrev 2011-02-14 19:41:38 följande:
    Ja, jag räknar med att någon vet, den samlade erfarenheten och visheten i den här gruppen är enorm
    Hmm... Jag gissar på att man får betala nytt porto, räknas som ny beställning??
    Fast om det går över 500 kr på Eleraff är det väl fraktfritt??
    Vad svamlar jag om egentligen... Tungan ute
  • Ocikatten
    Greksmurfen skrev 2011-02-14 21:54:21 följande:
    hur lång e hon?!?
    maxen har ju 92 i sina andra å visst de funkar men köper ja dem nu i stl 92 så lä dem inte sitta lika fint till hösten....stl 86 XL hade han för sista gången idag....=/ satt inte alls fint å lika så t-shirten i stl 92=P... så nu e det rensning dags igen..hmm hinner aldrig i kapp käns det som med tradera=P

tro verkligen maxen ahr tagit ett skutt, han ska ju på sin 2,5års kontroll i april ska bli spännande å se hur stor han har blivit då=)
    Ah, då är Maxen ungefär lika gammal som Henric, han ska på 2,5års kontroll i mars! 98 cm och 16 kg har jag mätt honom till här hemma. Så vi har just sorterat ut 92orna i NS, bright och XL började se lite korta ut i mina ögon och de flesta 98 funkar ok.
  • Ocikatten
    Busbellan skrev 2011-02-14 21:55:54 följande:
    Hon är 101 cm om vi mätte rätt här hemma senast
    Funderar på om jag ska fortsätta köpa 98 eller om vi ska försöka med 104 nu i vår
    Marcus är 109,5 cm enligt BVC och vi har fortfarande 104 som ser helt ok ut. Har provat 110 och de fungerar men vi fortsätter med 104 ett tag till då de sitter bra.
    Flummigt inlägg eller hur!?
  • Ocikatten

Guten morgen!
    Tänkte bara höra om alla köper sina klädesmärkningar hos namnband.se??
    Eller om det finns något alternativ?
    Jag har varit bortskämd med få barn hos dagmamma och inte behövt märka, men nu väntar dagis runt hörnet... Obestämd Antar det är lättast att köpa band och sy fast runt tvättlappen eller nåt? Så kan man ta bort den igen?

• Ocikatten
    solouniko skrev 2011-02-16 07:58:28 följande:
    Jag har ännu inte behövt märka några vanliga kläder, dom känner igen Millas Vantar, skor, ytterkläder osv märker jag med vanlig märkpenna. Blir det dagis nu, bytte ni inte dagmamma nyss? Jag hänger inte med?
    Näe, vi hann med en dags inskolning hos dagmamman sen insåg jag att det blir inte rätt. Hon är ändå 65 år och kommer max jobba 1,5 år till så då får vi byta IGEN, därför blir det nu dagis!

Ja, jag chansar nog oxå på att inte märka... Marcus vet ju vilka kläder som är hans! Mest ytterkläder o skor då alltså. Fast det vore kanske bra med namnband där så man slipper skriva?? Kan i o f köra efternamn så går det bra att ärva??
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17