Inlägg från: Ocikatten |Visa alla inlägg
  • Ocikatten

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

lillronya skrev 2011-03-02 19:13:49 följande:
    Ingen här idag?
    Sällskapssjuk ju.
    Jodå, jag har tre minuter att döda!
    Sen drar kidsen i mig - gräsänka ikväll. :-/
  • Ocikatten

Uschdå, lilla gumman N... Hjärta
    Hoppas verkligen ni får en tid snart!

Har just startat TVn, ska dra på pyjamaserna strax. De är rätt slut efter lång dag hos dagmman och därefter kvällsmat hos farmor o farfar som fick hämta idag när maken ska ha bilen.

He, he, Henric fick en flaska små nabbi-pärlor, lär väl få ångra det beslutet snart....

Få se om jag somnar med kidsen - ikväll med! Drömmer

• Ocikatten
    lillronya skrev 2011-03-02 19:32:30 följande:
    Ja det hoppas jag med! Vad det nu ska göra för nytta?

Ja du pärlor överallt snart då?
    Somna med kidsen gör du säkert.
    Får ni en tid hos doktorn så är det en superläkare som bums kommer på vad som fattas, en enda mirakelpilla och N slipper sina besvär! Solig Jag är obotlig optimist.... Drömmer

Börjar redan känna av lite aj, aj under fötterna här när jag går... *svär*

Hmm, jo, troligtvis blir det väl så!
  • Ocikatten
    Duntoffla skrev 2011-03-02 19:45:33 följande:
    Är det några av er som nyligen sålt på Tradera som haft problem med de automatiska vinnarmailen?

DEt är nu 3:e personen som kontaktar mig som inte fått mail medan hälften verkar ha fått det. Skumt! 
    Jag har bara problem med att jag inte får mail om att auktionen gått ut eller liknande...
  • Ocikatten
    Duntoffla skrev 2011-03-02 20:15:23 följande:
    Får du inga mail? Menar du på dina auktioner eller påminnelsemail om auktioner du lagt i minneslistan?
    Kristyr skrev 2011-03-02 19:48:50 följande:
    jag lär märka det, har avslut ikväll om 15 min

På mina auktioner, minneslistan verkar funka ok. Har sparat om min mailadress och kollat så allt är bockat i rätt. Nu sist fick jag på en eller två av tio auktioner och då kom mailet dagen efter avslut!!
  • Ocikatten
    Duntoffla skrev 2011-03-02 20:36:58 följande:
    Vet ni om man kan hitta "gamla" harem NS någonstans? Gärna på rea. Noel har ett par 104 men jag gillar dem rätt baggy och vill ha 110
    Bara väl att klicka sig igenom alla butiker som säljer?

Ja, jag vande mig av dem mailen ganska snabbt! *ha ha*
  • Ocikatten
    Busbellan skrev 2011-03-03 19:40:26 följande:
    Vad blev det för något?
    Själv har jag köpt alldees för mycket NS, men det är faktiskt mitt favoritmärke just nu
    He, he, vem har inte det? Råkade just beställa ett par camo-byxor oxå...
  • Ocikatten
    Ocikatten skrev 2011-03-03 19:49:43 följande:
    He, he, vem har inte det? Råkade just beställa ett par camo-byxor oxå...
    Korrigerar mig själv direkt, TVÅ par förstås, ett par till vardera grabb! Samt ett par jeansshorts åt Henric med... Drömmer
  • Ocikatten
    Smultronhjärta skrev 2011-03-04 10:52:41 följande:
    Jo just det..på tal om längd på barn..Max var på 4 årskontroll igår. Ingen stor kille :p
    På ett år har han ökat från 14,8 till 15,3 kilo och från 95 cm till 98Drömmer
    Jag inser ju att det är detta som är anledningen till att vi har äckligt stora växalådor-ungen växer såå sakta,det tar emot att köpa nuvarande storlek för man väntar ju på det där växtrycket så därför hamnar alltmer i den där lådan
    Ojdå! Japp, ingen stor kille - eller har jag en jätte här som var 109,5 cm och 20 kg!!
    Tråkigt när växalådorna får vänta läääänge... :-/
    Våra brukar ta ett ryck på  våren och ett på hösten - då kan man vips byta en storlek. Inget kul dock när lillebror ärver storebror direkt för då blir man ganska trött på pinten efter att ha sett dem typ tre år i rad...
  • Ocikatten
    Lalalong skrev 2011-03-04 14:20:33 följande:
    Brevlådan full med Facebookshopping idag!!
    kortärmad Pärlplatte-knappis, kortärmad karusellhästar-knappis, rainbowklänning, godislinne (Allt till Klara). Ett par NS i strl 74 till Alva (som dock är lite små!! ). Sen köpte jag en VRÅL-billig lurv. 50 kr inkl frakt!! Jag förväntade mig en ganska ruggig fleece som skulle duga att ha under skaljackan till Alva nästa vår. Den var i strl 92 men jag tänkte, för det priset kan man ju chansa. 
    Jag är grymt positivt överraskad! Visst, den är platt i lurven. Men 26 kr (frakt på 24) för den är i princip gratis för en helt okej lurv! Nästan så man skäms ju...
    I alla fall var den dessutom väldigt stor, så den passar Klara nu Ganska bra eftersom dragkedjan i hennes har gått sönder så den måste på lagning.  
    Ha, ha, kommer pärlplatteknappisen från Sanna så är det den du dreglade över i min säck på salgen i höstas!
    Världen är allt bra liten eller...
    Vilken kanonshopping du gjort!! Sitter här och funderar på om jag kan trycka in fler NS jeans i grabbarnas garderober... Drömmer 

Fick förresten lätt panik igår när jag skulle stryka tvätten - inga galgar till barnens tröjor. SHIT det måste innebära att jag hmm... köpt 10-15 nya tröjor på bara nån månad... ILLA. Men dock så hittade jag galgarna i hallen lite senare... PUH!! Tungan ute
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17