Inlägg från: Ocikatten |Visa alla inlägg
  • Ocikatten

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Maliten skrev 2011-02-25 21:34:55 följande:
    Haha nej det var min Saab och min mage
    Hoppas vi ses i vår igen!
    Trevligt att råkas! Var det en liten flicka i magen då måntro??
    Jadå, jag ska iväg i vår igen.
  • Ocikatten
    Busbellan skrev 2011-02-25 21:31:17 följande:
    Kan inte bestämma mig om Ella ska ha colibriskorna eller regnbågen
    hmm, kanske passar colibri till mer av hennes kläder hon har ju faktiskt ett par röda Levis som går till det som de inte passar till antagligen
    Ja, jag är lite velig
    Colibri!!
  • Ocikatten
    Maliten skrev 2011-02-25 21:48:26 följande:
    Detsamma! Ja det var en Zoey som tittade ut 6 december Visste det redan då (men säker kan man ju inte vara) så det var massor av tjejkläder i påsarna.
    Min man ville bjuda på en weekendresa i maj. "Äru galen?" svarade jag; "Då kan det ju vara salg!". Vi tar det i september istället
    Så i vår ska jag också iväg!
    Och mannen hade förståelse för att flytta er weekend??
    Härligt! Då kanske vi springer på varandra.
  • Ocikatten
    Tjollabolla skrev 2011-02-25 21:45:12 följande:
    Colibri vännen. I valet mellan colibri och nånting annat är svaret alltid givet; colibri.

Kan hålla med där efter alla härliga kombos i BT! Hjärta
  • Ocikatten
    lillronya skrev 2011-02-27 08:59:17 följande:
    Japp vi är där minst en gång varje sommar och har ju i stort sett fri tillgång till stugan.
    Så självklart måste vi få till nåt i sommar!

Godmorgon i tråden!
    Har nu tömt huset på alla ungdomar och lugnet har lagt sej.
    Fem extra ungar skojar man inte bort. Speciellt inte när man har fem själv.
    Då är det samma effekt som om vi får två extra här eller??
  • Ocikatten
    Duntoffla skrev 2011-02-27 11:16:40 följande:
    Lillronya- igår när jag kollade i BT och Noel stod bredvid undrade han vem A var (han såg henne i Berry dress eller vad den heter). Han blev nog lite förtjust
    Ha, ha, ja hon är ett charmtroll utan dess like. Marcus jagade henne runt i AnnaCills butik igår, nog lite förtjust han med. Han har precis börjat bli kär i både det ena o det andra - klockarkatt i mars!!
  • Ocikatten
    Greksmurfen skrev 2011-02-28 23:48:10 följande:
    jahpp så dödade ja tråden med =P så intressant var min salgshopping ;).....hahaa......pölsetanterna får förtur på det extra ja shoppade imorgon hur dags ska ja lägga ut det så alla får samma chans?!?
    Vi blev ju helt tysta i väntan på bilder!

Kvittar när, bara du säger till innan! *skratt*
    Hörde från Butte att där var inte mycket av intresse för mig ändå...
  • Ocikatten
    Smultronhjärta skrev 2011-03-02 14:16:16 följande:
    Åh jag måste såååva på detta innan jag vet vad jag känner tror jag..Flytten innebär dagisbyte för båda barnen iofs till samma troligen,jag hamnar i på ett likadant ställe som jag är uppvuxen på(läs inskränkt med 2 kilometer till vettiga ställen). Dessutom har jag alltid varit superanti Svenssongrejen dvs bo i ett husområde där alla hus ser nästan likadana ut,gatorna heter alla som något som passar i en blombukett och man måste fan hålla snyggt på sin gräsmatta annars får man onda ögat från grannen i såväl öst som väst och mina fingrar är INTE gröna alls!
    Dock skulle det innebära att Max får en möjlighet att bounda med dagiskompisarna,att han kanske kan hitta kompisar på gatan samt att spontaniteten för lek ökar där den där inskränktheten är ett plus Sen har vi någon kilometer till havet-också rätt niceSolig Just ja,huset duger väl också efter lite fix
    Jag är oxå superanti de där Svenssons-områdena men i Svedala fanns det inte mycket att välja på. Vi är hur osociala som helst med grannarna och gör precis som vi vill med tomten!
    Funkar utmärkt ändå! Det är plus när alla husen runtomkring har barn i samma ålder och man slipper köra dem till alla kompisar...
    1 och 1 är 3 skrev 2011-03-02 14:24:26 följande:
    Men smultron...

Om dagisbyte ändå ska göras och den där svenssongrejen.... Flytta till Örkell då
    Eller så väljer man att flytta därifrån... Till en annan likadan håla! Hjärta
  • Ocikatten
    solouniko skrev 2011-03-02 15:01:53 följande:
    Ja man får göra en liten kompromiss på hur mkt man vill betala och hur mkt tid och pengar man är villig att lägga ner på renovering osv. Vårat hur var också relativt "färdigt" förutom köket som vi har renoverat nu, sen var det mest lite tapeter och några hundra liter vitfärg för att få allt i fint skick igen Tänk vad lite virfärg kan göra skillnad! Vi ville också ha ett hus med fjärrvärme och ingen direkt el eller så. Nu "behöver" vi renovera det lilla badrummet och även göra utsidan, måla om och bygga ny altan. Men det är sånt som man kan ta eftersom och ingen brådska egentligen utan vi tar det i den takt vi känner och när pengarna räcker till. Ett hus blir ju aldrig färdigt men det har sin charm att se varje litet "projekt" bli färdigt allt eftersom och det perfekta hemmet växer fram Jaja men lite kliners är väl ingen match, det finns så många bra snickare och ett perfekt ROTavdrag att nyttja
    Ha, ha ja du har ju sett vårt hus och förstår vad vårt val var!
    Tummen mitt i hand på oss båda = färdigt hus klart för inflyttning direkt
  • Ocikatten
    solouniko skrev 2011-03-02 15:21:59 följande:
    Det är ju helt perfekt ju Hade varit kul att köpa ett helt nytt hus, då får man ju bestämma allt själv medans andra gör det åt en Fast samtidigt älskar jag charmen med vårat gamla hus, eller det är från 59 så sååå gammalt är det ju inte. Det är rätt kul för vi bor i värsta funkiskvarteret typ, dåtidens funkis och alla nya hus som är byggda nyligen en bit ifrån ser typ likadana ut
    Ja det är kul att se när trender kommer igen!
    Vårt är väl lite 70-tals inspirerat fast man har öppnat upp planlösningen. Vi trivs oxå kanon i vårt hus - bara fasar för när vi måste börja tapsera om och liknande... Oskyldig
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17