Smultronhjärta skrev 2011-03-02 14:16:16 följande:
Åh jag måste såååva på detta innan jag vet vad jag känner tror jag..Flytten innebär dagisbyte för båda barnen iofs till samma troligen,jag hamnar i på ett likadant ställe som jag är uppvuxen på(läs inskränkt med 2 kilometer till vettiga ställen). Dessutom har jag alltid varit superanti Svenssongrejen dvs bo i ett husområde där alla hus ser nästan likadana ut,gatorna heter alla som något som passar i en blombukett och man måste fan hålla snyggt på sin gräsmatta annars får man onda ögat från grannen i såväl öst som väst

och mina fingrar är INTE gröna alls!
Dock skulle det innebära att Max får en möjlighet att bounda med dagiskompisarna,att han kanske kan hitta kompisar på gatan samt att spontaniteten för lek ökar där den där inskränktheten är ett plus

Sen har vi någon kilometer till havet-också rätt nice

Just ja,huset duger väl också efter lite fix

Jag är oxå superanti de där Svenssons-områdena men i Svedala fanns det inte mycket att välja på. Vi är hur osociala som helst med grannarna och gör precis som vi vill med tomten!
Funkar utmärkt ändå! Det är plus när alla husen runtomkring har barn i samma ålder och man slipper köra dem till alla kompisar...
1 och 1 är 3 skrev 2011-03-02 14:24:26 följande:
Men smultron...
Om dagisbyte ändå ska göras och den där svenssongrejen.... Flytta till Örkell då

Eller så väljer man att flytta därifrån... Till en annan likadan håla!