Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen

December Bebis 2010 :)

LillSnurr82 skrev 2010-09-20 11:47:59 följande:
    STORT grattis!! så jäkla skönt.. nu håller vi tummarna för din sjukskrivning också!!
    Tack snälla du=)

Håll gärna tårna OXÅ....Cool 
  • mamma smurfen
    Momalicious skrev 2010-09-20 15:36:41 följande:
    Hihi din barnmorska alltså! Tack för att du frågar, det har gått bra och jag är påväg hem nu! Är dödstrött för jag sov bara fyra timmar i natt. Men det här ska nog gå finemangbra. Det enda som är synd är att jag tycker min lärare var rätt trist och sur och inte instruerade mig tillräckligt men jag får ge henne mer än en lektion :p nu ska jag hem och äta Jansson, gott! :D kram på er
    *asg* ja min Barnmorska,  inte skötare....

Härligt att de gått bra,  Ta 2 portioner Jansons, minst...de e du värd=) 
  • mamma smurfen
    Jessika82 skrev 2010-09-20 15:37:51 följande:
    Jag fick inte igenom min hp......
    AJdå....Men vaför inte? skrev dom något om de?
  • mamma smurfen
    Willes Mamma 08 skrev 2010-09-21 11:59:20 följande:
    Emelle skrev 2010-09-21 11:08:24 följande:
    Och för miiiig med Willes mamma...Jag är med såå nyfiken.
    kan du inte lägga ut kort på sötnosen...tycker det är så roligt att titta på 3D bilderna!
    Hihi....ne ni får allt vänta;-D Är bara ja o sambon o min mamma som vet om,hihi!!!

Ska försöka fota 3D bildenVi får helt enkelt ha en Ullareds dejt allihop som vill dit
    =)
    Jag å familjen ska förhoppningsvis till Ullared nästa vecka, på tisdagenSkrattande
    ....barna är lediga från skolan, å vi ska starta tiiiidigt härifrån, så man är där tidigt, å kanske slipper värsta folksamlingen=)
    Skriver förhoppningsvis, pga att de hela beror lite på om mina fogar tillåter de hela....men jag ska bara vila heeela helgen så jag verkligen ska orka med=) 
  • mamma smurfen

Grattis Willes mamma 08, å skålSkål =)

Moma:
     Bra att du stog på dig å bytte lärare, ska se att de kommer gå snabbt att få kortet.
                   EN sak till....DU slår mig som en KLOK kvinna, så tror inte du behöver vara orolig över teorin, eller att du                  inte kommer klarar de, bara kör på som du gör nu, så kommer de gå som en DANS för dig=)

Sedan en kanske "dum" fråga....har ni andra oxå börjat få ont av att lilla bebben RÖR på sig i magen? 
    Min lilla "drar" med foten upp å ner på min högra sida av magen, strax ovanför naveln...å de gör ONTObestämd 
    Är ju i V28+5...å vad jag kommer ihåg av de andra graviditeterna, så hade jag de såhär efter V30/32.

Inget å klaga över egentligen, men ändå...vill ju gärna att hon rör sig, men inte att de gör ONT... 

• mamma smurfen

Skönt att man inte e ensam ändå, men sköna sparkar e de inte*ler*
    Men jag e ändå tacksam....så mixade känslor  när de kommer till en del av bebbens "gymnastik" 

• mamma smurfen
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-05 14:52:43 följande:

Det där med amningen tar jag med en nypa salt denna gången!
    När jag väntade William så va ja så fokuserad på o amma m,m till han i varje fall va 6 mån. Och tänkte o planerade....HELT i onödan!
    När han väl kom,fick jag sånna sår på bröstvårtorna så jag fick använda amningsnapp,vilket va ett helvete enligt mig,klumpigt och geggit och det rann från sidan o gud vet vad.

Sen somnade bara william vid bröstet,kunde amma i 1 1/2 timme för att sedan va hungrig igen efter 1/2 timme.
    Han fick alltså inte i sig mat som han skulle. Jag pratade med BVC och de tyckte ju såklart ja skulle fortsätta amma o amma o amma tills jag satt där o grät för de va så jobbigt.
    När sedan William började gå ner i vikt,först de reagerade de och tyckte jag skulle börja med ersättning och del amma.
    Vilket va för mig ett himmelrike! både William och jag mådde bra. Så till sist fick han ersättning på dagarna och jag ammade på nätterna. Sammanlagt 3 mån med amningen.

Det värsta va att  man kände sig som världens dåligaste mamma som inte ammade sitt barn fullt ut. Va lixom tabu o säga att man använde ersättning. Man fick inte den där kontakten med sitt barn osv...massa kärring gnabb!
    Denna gång om inte amningen funkar ska jag skita i vad alla andra tycker och göra de som är bäst för mig och bebisen!

Kan bara hålla med...hade oxå prob med ammningen ,
    Med 1a pojken kunde jag inte amma mer än 2 mån ca, å då fick jag order av BVC att börja med ersättning pga att han gick NER i vikt, som i ditt fall..
    Även jag hade såriga bröstvårtor, å en pojk som ständigt låg vid bröstet..utan att få isig något...när jagsedan blev ordinerad att börja med ersättning...grät jag ...
    kände mig om en KASS mamma....
    MEN,  för min pojk va det de BÄSTA som kunde hända, för ÄNTLIGEN fick han isig mat=)

När det var tur för nr2 i barna skaran så amma jag i hela 3 mån=)
    När jag märkte att han ville ligga mer och mer invid tutte å suga, å inte gick upp i vikt,
    så började jag självmant ge ersättning vid sidan av ammningen, bodde då på ny ort å fick skit av BVC för att jag INTE amma....
    förklarade läget för dom*ler* man MÅSTE stå på sig...funkar de å amma så e de SUPER, men gör det INTE det.. så GÖR de inte de, man är INTE en sämre person, å bebbe blir INTE en SÄMRE bebbe pga ersätning...
    Är nu gravid med Nr 3, så hoppas et funkar ÄNNU bättre dena gången, men gör det NTE de så GÖR de inte de...men MAT ska ju bebbe ha ivartfall =)
  • mamma smurfen
    MFJG skrev 2010-10-06 09:32:55 följande:
    Amma. Det gjorde jag länge med sonen. Hoppas på att kunna göra det denna gången också. Men vi får se hur det går med den biten. Viljan finns där iaf.

Vet att det har varit prat om de nedre regionerna. Är det någon som märkt skillnad? Typ att det har svullnat liksom? 
    Enligt sambon är jag mig inte riktigt lik..."down there".... verkar som att jag blivit "trängre"....för de e lite meckigt att ha sex..å då e de inte för att magen är ivägenSkäms
    Så ja..de e nog svullet...liksom
  • mamma smurfen
    malinsmurfan skrev 2010-10-06 09:46:28 följande:
    Är det någon som äter Lanzo eller vet om det är ök att äta Lanzo mot halsbränna vid graviditet? Jag har nu provat ALLT annat, men halsbrännan är ständig..........sitter och sover sen en tid tillbaka. Hittade en karta Lanzo hemma, som jag vet funkar, men vågar inte ta dem innan jag vet om de e ok. Jag får ej tag i doktorn och på apoteket svarar de ej. Så jag chansar här, i väntan på att läkaren har tid. Kram till Er alla
    Så här stog de i fass:

Graviditet (Läs mer om graviditet)

Begränsad erfarenhet av användning under graviditet. Rådgör därför alltid med läkare vid mer än tillfälligt bruk av Lanzo under graviditet.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)