Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen

December Bebis 2010 :)

Ang bananflugorna...
    fick reda på att de lägger sina ägg i vasken, handfatet, så man ska koka upp vatten å slå det i diskhon/handfatet, allt på en gång så allt vatten inte hinner rinna ner på en gång,  
    man ska  göra så 3 dagar isträck så blir man tydligen av me dom....

• mamma smurfen

=)
    Jag hejjar på er i kriget mot flugorna*S*

Glömm inte att slå vatten i ALLA avloppen.......diskhon har ju 2*ler*

Kolla även era krukor...en del av de där irriterande flugorna bor även där i, gör de det så ställ ut krukorna om det går , så brukar de försvinna därifrån=)

• mamma smurfen

Sorry men MÅSTE bara få skriva av mig lite...

Är sedan någon vecka tillbaka sjukskriven pga foglosning, fick nr till sjukgymnast av min barnmorska...

Har inte känt att jag behövt ringa förän idag( 2 veckor senare) för nu e de VERKLIGEN AJAJ 

Ringer å bokar tid, fre nästa vecka..å frågar då , i förbifarten om det är huset jämte V-centralen jag skulle till..
    (går på mvc i backa, göteborg)
    Då säger tjejen i telefonen( jätte rar sådan) att ja det igger på torget, mellan blommaffären å restaurangen!!!!???? 

SelmaLagerlöfstorg menar du? frågar jag förvånat...

NEJ..asså VÅRVÄDERSTORGET svarar hon......

Va F*n..... !!!!

Jag har ju tyckt att hon vart lite vimmsig när jag vart där,( min BM ) men tänkt att hon har ju mycke å göra...ja ni vet.... 
    Är nu i V28 och har tex bara lämnat ETT urinprov, så ingen  koll på havandeskaps-förgiftning från hennes sida...
    Hon kommer inte ihåg VEM jag är, frågade bla villken vecka jag va i förra ggn! ? SÅNT ska la hon ändå ha kol på.....

Å nu har hon gett mig ett nr till en sjukgymnast som ligger i en ANNAN stadsdel??!!
    FAST hon sa att det var nr till DERAS sjukgymnastik i Backa...

Blir bara såååå trött.....
    Orkar man byta mvc tro?? 

• mamma smurfen
    Momalicious skrev 2010-09-17 13:51:14 följande:
    Vad skönt! :)
    mamma smurfen skrev 2010-09-17 13:45:48 följande:
    Sorry men MÅSTE bara få skriva av mig lite...

Är sedan någon vecka tillbaka sjukskriven pga foglosning, fick nr till sjukgymnast av min barnmorska...

Har inte känt att jag behövt ringa förän idag( 2 veckor senare) för nu e de VERKLIGEN AJAJ 

Ringer å bokar tid, fre nästa vecka..å frågar då , i förbifarten om det är huset jämte V-centralen jag skulle till..
    (går på mvc i backa, göteborg)
    Då säger tjejen i telefonen( jätte rar sådan) att ja det igger på torget, mellan blommaffären å restaurangen!!!!???? 

SelmaLagerlöfstorg menar du? frågar jag förvånat...

NEJ..asså VÅRVÄDERSTORGET svarar hon......

Va F*n..... !!!!

Jag har ju tyckt att hon vart lite vimmsig när jag vart där,( min BM ) men tänkt att hon har ju mycke å göra...ja ni vet.... 
    Är nu i V28 och har tex bara lämnat ETT urinprov, så ingen  koll på havandeskaps-förgiftning från hennes sida...
    Hon kommer inte ihåg VEM jag är, frågade bla villken vecka jag va i förra ggn! ? SÅNT ska la hon ändå ha kol på.....

Å nu har hon gett mig ett nr till en sjukgymnast som ligger i en ANNAN stadsdel??!!
    FAST hon sa att det var nr till DERAS sjukgymnastik i Backa...

Blir bara såååå trött.....
    Orkar man byta mvc tro?? 
    Ja det tycker jag. Eller iaf barnmorska. Tycker det verkar jättejobbigt för dom som inte trivs med sina barnmorskor. Man ska ju ändå ha en rätt personlig kontakt och då kunna lita på att man kan anförtro saker till denne och att denne sköter sitt jobb. Man själv, även om man har koll på mycket, så har man kanske inte koll på allt. Jag skulle bytt om jag inte kände mig bekväm, och det känns ju liiiite dumt att du som har ont ska åka onödigt långt för att gå till sjukgymnasten liksom. Knasigt.
    *suckar*

Fattar inte..jag jobbar som servitris, om en gäst beställer fisk, å jag kommer med kött, skulle de bli ett j*vla liv...men sjukvården får göra hur många praktmissar som hellst*grrrrr*

Som tur e så kan min sambo köra utan prob, huvudsaken är ju att jag FÅR hjälp, ringde till MIN sjukgymnastik i Backa, men där fanns de ingen tid föräns den 27, så den 24 e ju bättre....
    Men om jag vill byta BM, säger man det till den man HAR just NU, eller hur gör man...någon som VET?
  • mamma smurfen
    Momalicious skrev 2010-09-17 15:28:00 följande:
    Finns det fler BM på det stället du går? I så fall kan du ju ringa dit bara och säga att du vill byta BM eller om du ha numret till en annan BM så kan du ju ringa henne och tala om att du inte känner dig bekväm med din BM som du har nu. Men barnmorskor förstår ju att inte alla kan klicka med alla så om du säger till din barnmorska att du inte känner dig bekväm med henne så kommer hon nog hjälpa dig byta :)
    Tack för hjälpen Moma =)

Ska snacka med sambon när han kommerså får vi se vad vi/jg vill efter det...

Men inget ONT som inte har något GOTT isig....
    Jag bakar just nu chokladkladdmuffins för å bli av med irritationen.....tror att barna kommer gilla de till IDOL ikväll*S* 
  • mamma smurfen
    Momalicious skrev 2010-09-17 23:42:40 följande:
    Gud vad obehagligt, bebis sparkade så långt ner så jag trodde han hade fötterna i slidan.
    Iaf. Ni som har foglossning, kan ni förklara lite var smärtan sitter, hur det känns och sådär? Har oroväckande ont! :(

Lägenheten är iaf nystädad, vi åt god middag till idol och nu ligger jag nyduschad i sängen. Känns som att jag ska börja gråta för jag har så ont överallt, ack och ve.

Apropå navel så är min nästan helt plan nu haha. Jag trodde aldrig min skulle komma ut märkbart eftersom den är så himla djup men tji fick jag. Godnatt!
    Ang foglossning...

För mig sitter det mest bak i ryggen, på båda sidor om ryggraden, där ryggrad och de bakre "höft-bladen" möts...

Det  typ bränner, hugger, ilar....när jag ligger ner och ska vända mig, så "krasar" det i höftrna å då känns det som  en massa spikar som körs in... typ "grus i maskineriet"...just då känns det som att höftpartiet "delar sig" och som att ryggradn ska åka ner imellan höft-bladen.

Den främre fogen, den vid blygdbenet gör oxå ont, fast mer genom att man trycker på själva benet, än att det gör ont av sig själv...så att säga....

Lägg en kudde mellan knäna när du ska sova, det underlättar, ska du på med skor eller så, sitt ner, undvik att belasta bara ETT ben i taget...vänd dig från höger till vänter i sängen genom att hålla ihop benen, inte genom att ta ett ben i taget, likadant när du ska ställa dig upp...

Hoppas du fick iaf liiite hjälp...Kyss

• mamma smurfen

Yes!!

Hämtade posten precis, å hade ett bev från F-Kassan.....
    Med bäääävan slet jag upp kuvertet,
    såg att det stog
    Havandeskapspenning
    Beslut

*yaaiiks* halvpanik...
    .men JIPPIE,  inga prob jag har RÄTT till hel HP

Trodde inte de skulle gå så snabbt, vet att de fick paprena den 13 sept nämligen.

Nu e de "BARA" min sjukskrivning pga foglossningarna som ska gå igenom oxå....håll tummarna!! 

• mamma smurfen
    Emelle skrev 2010-09-20 12:28:41 följande:
    GRaTTis, visst är det en skööön känsla! När går du på?
    Karttikeya skrev 2010-09-20 10:25:08 följande:

Blä, vaknade vid sextiden i morse av att jag hade ont i bröstet.. Inte så långt ner, men än dock i bröstet. Nu har jag ont i halsen också. Jag har aldrig haft halsbränna och jag får inga sura uppstötningar just nu, men hur känns just halsbrännan? Håller det i sig flera timmar? Jag är fortfarande inte bättre.. Så jag har tvingat iväg min karl att köpa febertermometer så jag kan se om jag har feber, för då ringer jag nog vårdcentralen så får dom avgöra vad dom nu tror att det är.

Är inte förkyld, men har ont i halsen och är lite slemmig i halsen och längre ner känns det som.

Krya på dig!
    De va verkligen skönt att få igenom de ja, å så SNABBT=)
    Den börjar gälla från å med den 15Okt,  och som längst till den 28Nov .

Men iom foglossningen så är jag redan hemma med Sjukskrivning sedan 3 veckor, eller om de till å med e 4a(!!!!shitt va snabbt tiden går)  Jag skickade in alla papper samtidigt den 13, iom att jag fick mitt moderskaps intyg då...så nu sitter jag "BARA" å väntar på att den sjukskrivningen ska "gå igenom" så jag får pengar för de dagar jag vart hemma.....Den Sjukskrivningen varar fram till den 15Okt , så jag ska inte tillbaka till jobbet på OJ S*TAN ...*s* ja de blir ju inte på 2 år då....(Har INTE tänkt såååå långt innan NU)
  • mamma smurfen
    Momalicious skrev 2010-09-19 18:14:53 följande:
    ÅH IMORGON BÖRJAR MIN INTENSIVKURS! Jag vet, jag tjatar men det är såå härligt att det äntligen blir av! Körkort kommer vara världens bästa sak här där vi bor! 
    Är nervös som tusan men det är jag alltid haha.

Just nu står det en smarrig janssons frestelse i ugnen här hemma. Varit så sugen på det nu i flera veckor och månader så jag var bara tvungen. Har gjort mitt eget recept och det är inte äckligt vill jag lova! Mmmmmm!

Nu ska jag njuta av min "sista" lediga dag och imorgon börjar allvaret

Hej Moma...hur gick de å brumma brumbrum? Glad

Måste bara berätta fortsätningen på historien om den virriga BarnskötarenTungan ute

Jag har nämligen vart hos BM för koll idag...nämnde att jag fått FEL nr till sjukgymnastiken, villket hon först inte ville kännas vid.....å sedan undrade jag om de inte va dax för ett nytt Urinprov, för å kolla havandeskapsförgiftning.....*suck*  "Jaaa, just ja du hade ju haft det tidigare...-slängde hon ur sig*S*
    "Neeee, log jag (sockersött) men iom min ålder (37) och att jag har ny partner som pappa,
    så ökar ju risken för att råka ut för det, eller hur??  

Då SÅG man riktigt hur hon hajja till...å så föreslog hon direkt att jag skulle lämna ett prov som vi kunde kolla där å då*S*
    Sedan skicka hon med mig ett rör, så jag kunde lämna ett NÄSTA gång OXÅ*s*
    Å sedan ska jag tillbaka om 3 veckor, *S* å inte 4a....för "vi kanske ska ha lite mer koll nudå" som hon saDrömmer

När jag  och sambon gick därifrån, så började han garva.....ur HANS perspektiv så hade jag tydligen låtit lite näsvis, å halvtyken, å satt henne PÅ PLATS*flinar*  
    Så kontentan av de hela...vi byter inte BM, men hädan efter e de JAG som säger till om villka prover som ska tas, så det blir RÄTT *asg*
Svar på tråden December Bebis 2010 :)