• nikka

December Bebis 2010 :)

Måste bara passa på att skryta lite Glad Vi har en familjecentral där jag bor som är öppen på vardagarna. Där är dom jätte duktig på att ordna med aktiviteter som tex babysång och rytmik. Sen på måndagar och onsdagar har dom Drop-In vägning och mätning. Det är perfekt och har man då några frågor så finns  dom ju där och kan hjälpa en.

• nikka

Tove har blivit jätte dålig i magen. Det som bara rinner ut från henne och så har hon aldrig varit. Jag får i henne mat och hon är som vanligt. Men man blir så orolig då man inte riktigt vet hur man ska göra.
    Är det någon av era små liv som har haft så?

• nikka
    Mysmamma70 skrev 2011-05-10 08:20:13 följande:
    Vad äter hon?
    Hon äter Sempers ersättning från 4 månader. Sen har jag bara smått gett henne lite smakisar.
    Jag ringde och pratade med BVC alldeles nyss och dom tyckte att det lät som hon har fått magsjuka. Men hon kräks inte utan det kommer bara bakvägen.
  • nikka
    Karttikeya skrev 2011-05-09 14:02:10 följande:
    Såhär ser våra ringar ut, så den blir "infattad" på bägge sidor av titanet sen när vi köper en till guldring. Vi ville ändra våra ringar till bröllopet, men det är både dyrt och svårt att arbeta med titan så vi väljer att köpa en helt ny ring att lägga ovanpå istället. Ser ju likadant ut.

www.vigselbutiken.se/media/catalog/product/ca...
    Å dom är jätte fina Glad
  • nikka
    LillSnurr82 skrev 2011-05-18 13:15:07 följande:
    STORT grattis på 30-års dagen! Hoppas att dagen blir underbarSkål
    Grattis Glad
  • nikka
    ludicrous skrev 2011-05-18 14:20:38 följande:
    Nu tar han sig framåt också! Hjälp vad snabbt det går med utv nu.. Han blir 5 mån på måndag :)

Emil e sjuk, förkyld som attans och hostig :(
    Det går jätte fort! Tove blir 5 månader i morgon och hon jobbar stenhårt på att ta sig framåt. Ibland drar hon upp kroppen så mycket så att hon tippar över men aldrig några sura miner utan då försöker hon en gång till Glad
  • nikka

Tove är 5 månader idag. Underbart Hjärta

Babyvakten måste ju vara den absolut bästa uppfinningen. Har just kommit hem efter en timme på gymmet och Tove har legat i vagnen på bron och sovit hela tiden.
    Men sen så bor jag på landet där vi har ett litet gym på Folkets Hus så jag var ju alladeles själv så det är ju inte direkt i nån stor stad jag håller hus Glad Men det är så skönt att få träna av sig lite!

• nikka
    Momalicious skrev 2011-05-19 11:06:02 följande:
    Tjejer, hur ser era läggningsrutiner ut? Nu ska jag bannemej få ungen att somna tidigare!

Har ni fasta tider för sömn på dagarna?
    Kring kl.19.00 får hon en flaska ersättning, mys i soffan och när man märker att hon börjar bli trött (gnuggar näsan och gnölar) så går vi upp och bytar blöja och tar på pyjamas. Sen så lägger vi henne i våran säng en stund så hon får varva ner och när vi märker att nu somnar hon snart, lyfter vi över henne i sin säng. Vissa dagar går det jätte bra så då somnar hon direkt, andra dagar kan hon vakna upp efter en halvtimme och vara jätte ledsen men då vill hon bara ha närhet. Så har det varit i tre veckors tid nu men dom två senaste dagarna har gått bra så jag hoppas på att det är ett trendbrott.

Tove brukar sova ett eller två långa pass per dag beroende på när hon vaknar. Men oftast vaknar hon kring 7-8 på morgonen.
  • nikka

Å nu bär det av för en weekend i Stockholm med mina tjejkompisar och Tove stannar hemma med pappa.
    På ett sätt känns det riktigt härligt att få komma bort en stund men sen vet jag att jag kommer att sakna dom otroligt mycket!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)