December Bebis 2010 :)
Bjuder på en familjebild

GRATTIS!!

GRATTIS!!
Nu går det fort! Tove har passerat 8 kilo med några gram, är 66,5cm lång och nu håller första tanden på att komma. Hon masar/ålar sig fram och det börjar gå riktigt fort.
Men jag är inte lika duktiga som ni andra då det gäller maten. Hon äter för det mesta ersättning men hon har börjat få ett mål med gröt. Hon får fortfarande smakportioner men jag tycker tiden går så fort att det nästan känns hemskt att snart äter hon vanlig mat
Ihelgen ska Tove även sova sin första natt borta. Hon ska vara med mina föräldrar från lördag till söndag. På ett sätt känns det skrämmande men på ett sätt känns det skönt att få bara vara jag och sambon en liten stund och ha roligt. För vi ska ut på fest/dans på lördagkväll. Men jag klarade ju en helg i Stockholm så det borde inte vara några problem.
Oj vad mycket läsning det var att ta igen. Har inte haft igång datorn på flera dagar. Håller mest till utomhus. Jag bara älskar att vara mammaledig just nu! Sol och värme och äntligen sommarkänslor!
Jag har ett tips om man vill ha inspiration till träning så tycker jag verkligen att ni ska läsa Olga Rönnbergs blogg. Kanske flera av er som gör det men jag tycker att hon är riktigt, riktigt bra!
Det är tre bloggar som jag läser varje dag och det är dom hära:
http://blogg.mama.nu/olgas-blogg/
http://minbebis.com/blogg/barbamamman/
http://minbebis.com/blogg/danijela/
Kan dom så kan jag brukar jag tänka
Ikväll ska ska jag springa Klintruset heter det. Men jag vet inte hur jag ska fixa med 5km i den här värmen men försöka går ju alltid sen måste jag ju även inviga min nya pulsklocka 
Tove har också jätte svårt att komma till ro på kvällen då det dax för att sova. Hon kan somna i 20 minuter för att sen vakna upp och vara pigg som en lärka i några timmar till. Men det är nog mycket som pågår i deras små kroppar.
Tycker att det är jätte svårt med den här värmen som har kommit nu. Lite svårt att vet hur mycket kläder hon ska ha på sig och om hon får i sig tillräckligt med vätska. Hon får för det mesta ersättning men har börjat att ge henne lite vatten men hon är lite skeptiskt. Det förstår jag eftersom hon har som aldrig druckit det förut.
Jag slängde våran första flaska för två veckor sedan. Har inte missat många gånger. Den står alltid brevid termosen med vattnet och brevid ersättningen.
Idag kom jag på mig att få lite panik. Vet inte varför men tvärt flög det över mig att jag kanske inte ger Tove all den uppmärksamheten hon behöver, kanske tränar för lite på att sitta, har inte riktigt börjat införa rutiner med vanlig mat och så vidare. Men det gick över ganska snabbt medans jag låg där på golvet och tjollrade och insåg att hon är ju som en liten mask där hon tar sig fram. Stadig på benen och helt med i allt man gör. Så då gick det som över igen. Men det är konstigt att man kan få sådana känslor ibland. Känslor över att man inte riktigt räcker till och inte vet vart tiden tar vägen. Hon är ju snart 6 månader 
Idag är Tove 6 månader
Hon är som en liten mask och fort börjar det gå på golvet! Masar och ålar sig fram
Väntar bara på att hon ska resa sig upp snart! Det är så roligt att se vilka framsteg hon gör varje dag. Men ändå galet vad tiden går fort!!
Tove har gått och blivit en kvällsmänniska. Konstigt hur fort det kan ändras eller så blev man bara bortskämd från början då hon somnade för natten kring 19.00 i sin säng. Då fick man ju liten egentid. Nu så somnar hon kring 22 och oftast i våran säng för hon kommer inte till ro annars. Har hållit på så nu i två månader. Fast hon sover jätte bra då hon väl somnar så jag ska väl inte klaga men man märker att det ändå är svårt med rutiner.
Hur har ni andra det?