Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Förresten, syskonvagnen vi fick var en årsmodell 11 Kanon fin!!! Köpt ståbräda till dottern med för hon orkade inte gå hem från dagis, är en rätt bra bit....så nu så

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    delifi2 skrev 2011-01-29 17:02:56 följande:
    vilen sötnos... :)

Oliva ler nu så fort man närmar sig henne när hon har vaknat, mest ler hon mot sin storebror William, dvs han som stoppar in fingrar i munnen på henne, stoppar in nappen i näsan, tar nappen när hon har somnat och dsakar henne i baken och klättrar på henne :D

han är så go mot henne men han vet int ehur hårt han tar, jag brukar buffa henne i baken när hongråter, ni vet så där som man brukar göra. Det såg han och skulle oxå gör det och tar i så hon blev livrädd och börja gråta, senast idag fick hon en örfil som då skulle vara en klapp på kinden, stackarn kommer få stå ut med mycket. Men å andra sidan tror jag att han kommer bli beskyddande mot henne när de växer upp så det är bara bra isf :)
    Hahaha låter som här hemma
  • Trollungarnasmamma
    Annnika: Guuuu så mycket hår skit tufft juh
    Ja det är härligt & se deras små framsteg

Ikväll har Nemi inte alls varit lika gnällig som innan, sååå skönt...somnade tom i famnen lugnt & stilla med sin älsklingfilt vi tog in från vagnen, kanske var den hon saknat!!??, ele för att vi duschade alla 3 tillsammans??!! Så mycket man undrar vad vi gjorde för rätt, ele om det bara släppt!! Återstår att se, nu sover hon gott i sin säng iaf, vi ska spela lite Wii nu ele gå till sängs....
  • Trollungarnasmamma

Ja det var skönt, nu har vi spelat lite, kul
    Hon sover juh bra om nätterna så då gjorde vi så!!

Natti natti på er!!

• Trollungarnasmamma

Skriker Nemi & jag inte är upptagen med de andra två ele ska precis torka bordet ele så så går jag in till henne direkt & plockar upp henne ele ger henne nappen ele så...annars får hon vänta lite lite tills jag är färdig men det kan vara nån minut det handlar om....

Ang läggningarna så har vi ingen rutin ännu eftersom hon strulat den sista veckan, men antingen somnar hon när vi lägger oss, då ligger hon i vår säng, somnar hon innan oss så lägger jag henne i hennes säng. Oftast somnar hon i famnen, men ibland kan vi lägga ner henne i sin säng & hon somnar själv, man får springa in & ge henne nappen några gånger men sen somnar hon.

• Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2011-01-30 17:50:49 följande:
    Skulle inte heller låta Elliot ligga och skrika "bara för att" men sitter jag och kissar så klart jag kissar färdigt innan jag går till honom liksom. Men skulle aldrig låta honom ligga och skrika flera minuter för att han "ska" det. Tror inte på såna tekniker. Däremot så har han ju lite kolik och då KAN man ju inte riktigt göra något åt skrikandet, men självklart testar man ju med jämna mellanrum om det har ändrats och att han vill ha mat eller ny blöja eller så.
    Ne, mitt mamma hjärta skulle aldrig fixa det, nån gång har hon skrikit en hel kväll & inget har hjälpt...då måste jag själv pausa i en halv minut för att inte bli tokig, så då har jag lagt ner henne gått ut, andats & gått in igen men det är det enda....

Jobbigt med bebisar som är missnöjda & har ont i magen!!
  • Trollungarnasmamma
    Mysmamma70 skrev 2011-01-30 19:30:48 följande:
    Ja, det måste man ju göra! Då är det tufft...
    Ja ens tålamod tar slut nån gång, även om man har mycket av den varan!

Nu har Nemi snart varit vaken en timme, pappa byter blöja nu & tar på pyamas...får se vad hon säger sen om att gå & sova...hon har sovit rätt mycket idag, men det gör de juh ibland...bara hon inte är som de tidigare kvällarna är jag nöjd, igår var en bra kväll hoppas på det ikväll med!

Idag var jag & stora tjejen på förhandsvisningen av Trassel.. första gången hon var på bio & hon var sååå duktig, den var ändå 1 timme & 40 min...den var bra faktiskt nästan så man fällde nån tår Tungan ute

nehe nu ska vi se vad Nemi säger om kvällen!
  • Trollungarnasmamma
    Mysmamma70 skrev 2011-01-30 21:34:31 följande:
    En god vän till mig hade ett kolikbarn och körde ut med bilen varje kväll när det var som värst. Hon somnade, han parkerade bilen och sov själv. Så lyckades de få några timmars sömn varje natt och mamman fick vila hemma med de andra barnen.
    Åh fy... Men man gör allt man kan för sina små juh.

Nemi somnade gott med sin goa filt...Är säkert det att hon varit utan den som varit felet dumma vi varit som inte fattat det!!!

Nu ska vi spela Wii innan sängen

natti natti
  • Trollungarnasmamma
    sweet86 skrev 2011-01-30 22:13:31 följande:
    När brukar man gå på efterkontroll??
    Här är det 12 veckor, har fått min tid 3/3.
    Karttikeya skrev 2011-01-30 22:20:00 följande:
    Hoppas ni hittat lösningen där Glad Önskar jag kunde hitta en lösning "lika lätt".. Han sover igen efter kvällsmålet iaf.. Får se hur det går inatt. Dags o sova..
    Ja ele att det gått över, sånt man inte vet, men glada är vi Nu kanske man kan få lite rutiner...

Håller tummarna för er & styrkekramar!!
  • Trollungarnasmamma

Med första fick jag skicka in ett papper om att jag ville ha den, med andra glömde jag bort det & nu skulle jag få den hemskickad, men har inte kommit ännu!

Jag har fortf avslag, 9 veckor nuObestämd fast ibland kan jag tro att det är mensen som kommit igen...vet inte alls...

Sonen är med snorig & börjat hosta lite, går tydligen det på dagis, håller tummarna att det inte blir mer än så här!!

Nemi har snuttat två gånger inatt, men vi båda somnade med bröstet öppet, vaknade till sen igen att hon låg & snuttade igen, jag var juh dundertrött då, brukar vara vaken tills hon är färdig...
    Nu är hon som vanligt igen, myyyys

Nu ska jag strax ta & städa golven!!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)