Inlägg från: Mama Jessie |Visa alla inlägg
  • Mama Jessie

December Bebis 2010 :)

linasmama skrev 2011-01-21 11:58:08 följande:
    Hej tjejer!

Är in varje dag och läser men orkar inte skriva.. Sixten sover fortfarande dåligt och jag är helt slut.
    Har varit på bvc idag men hon hade inga tips utan jag skulle försöka få avlastning bara. Det blir bättre när han blir äldre sa hon så hoppas det vänder snart! 

Han vägde 7175 g och var 61,5 och huvudomfång 42,4 cm och han blir 7 veckor på söndag så han är riktigt stor för sin ålder. Ligger på översta kurvan på vikt och näst översta på längd. Var läkar kontroll idag och hon tyckte Sixten var fin i huden och stark och stabil för sin ålder. Allt såg bra ut
    Det är då en riktig dunderklump det där Glad. Anton vägde 5105g och 56 cm förra veckan, 6 veckor gammal så det är lite skillnad på våra pojkar :). Men tror han gått upp mycket denna veckan, får se på tisdag :)

Jenni78: Vilken smalis jämfört med min tjockisTungan ute
    Anton 101201
  • Mama Jessie

Majorima: Han är så himla söt:). Och han blir "gladare" snartSkrattande

Nu kan Anton äntligen sitta i babysittern eller babygymmet och roa sig själv lite längre stunder. Sitter och jollrar och småskrattar, så underbart!

Anton 101201
  • Mama Jessie

Vad mycket era bebisar växer på längden, Anton har bara växt 5,5 cm på 8 veckor. 57,5 cm är han nu och 5,5 kg. En liten kortis känns det somGlad.

Här har vi också en kinkig bebis på kvällarna, vid 18-19 ungefär, men verkar ha börjat redan nu..

Anton 101201
  • Mama Jessie

Han brukar va kinkig vid 6-7 på morgonen också. Men både på kvällen och morgonen hjälper det att lägga honom på mage på mig så det blir ju mysstund ändåGlad

Anton 101201
  • Mama Jessie

Jag har också börjat med 62 denna veckan men han kan fortfarande ha byxor i 56 om dom inte är för tajta i midjan, lilla tjockisen :).
    Har en hel stor byrålåda full med 62 kläder som jag fått så jag har längtat efter att få börja använda dom, men man har lite beslutsångest varje gång man ska välja kläderFlört.

Fick semesterersättning igår på 14000, tog 12 dagar semester i december men trodde jobbet hade sjabblat bort det så det kom ju som en positiv överraskning. Tyvärr går hälften till mamma som fick betala mina räkningar i dec men lite shoppingpengar är det kvar så jag ska hitta en fin overall i 68 tänkte jagSkrattande

Anton 101201
  • Mama Jessie

Annika: jag bor i Halmstad men har några kompisar i Gbg som jag tänkte åka och hälsa på snart så då kan vi ju ses:) och moma också:)

Anton 101201
  • Mama Jessie

Nikka: jag har börjat lägga honom i hans säng nu, kan lägga honom när han är vaken så ligger han där och filosoferar och roar sig själv till han till slut somnar ( kan dröja över en timme ibland men han klagar inte:) ). Sen efter nattmatningar, brukar bli 2, försöker jag lägga honom i hans säng igen men han brukar hamna i min säng nån gång under natten:).

Anton 101201
  • Mama Jessie

Jag kan inte somna innan han har gjort det, även om han är rätt tyst så vill jag se att han sover innan jag kan slappna av riktigt, därför ligger han sällan i sin säng HELA natten.

Anton 101201
  • Mama Jessie
    sweet86 skrev 2011-01-30 22:13:31 följande:
    När brukar man gå på efterkontroll??
    Jag trodde det var 6-8 veckor men när jag skulle boka tid sa dom 8-10 veckor så jag har en tid nästa tisdag, då har det gått 10 veckor.
    Du blir inte kallad så du får ringa, så är det här iaf :)
    Anton 101201
  • Mama Jessie
    wildahallon skrev 2011-02-01 16:23:21 följande:
    Har provat ha han i vagnen, men det funkar sämre än spjälsängen.
    Han sover på mig ibland, men lika då - högst en kvart.

Vi har ingen diskmaskin,  hehe! Men tvättmaskin också funkar? ;)

Är väl bara "stå ut" och hoppas det blir bättre. Men man vill ju gärna prova det mesta..
    går under utan min sömn.. :P
    Torktumlaren är toppen också om du har nån :). Anton brukar sitta i babysittern i badrummet när jag duschar och är då torktumlaren igång också så tar det inte många minuter innan han somnar. Är väl ett sövande ljud +att det blir väldigt varmt och sköntFlört
    Anton 101201
Svar på tråden December Bebis 2010 :)