Inlägg från: Mama Jessie |Visa alla inlägg
  • Mama Jessie

December Bebis 2010 :)

Cissi7006 skrev 2011-01-09 12:35:50 följande:
    Är det någon mer än jag som alltid bara ammar ur ett bröst vid varje måltid?
    Jag tar också bara ett bröst/måltid. IBland äter han bara ett par minuter sen somnar han så det hinns ju inte med mycket mer:). Man undrar ju hur mycket han egentligen hinner få i sig, ibland håller han sig 3 timmar men ibland vill han ju äta efter en halvtimme igen. Men han kräker ju en del så jag antar att han får tillräckligt med mat ändåObestämd
    Anton 101201
  • Mama Jessie

Suzzy: Jag vet hur det känns när vattnet forsar ut i sängen, man blir liiite chockad:). Lycka till nu!

Anton 101201
  • Mama Jessie

Suzzy: Jag vet hur det känns när vattnet forsar ut i sängen, man blir liiite chockad:). Lycka till nu!

Anton 101201
  • Mama Jessie
    ludicrous skrev 2011-01-12 12:30:38 följande:
    Jag stör mig på att jag fastnat med vikten, men hoppas på att det släpper nästa vecka när jag blir själv o måste gå fram o tillbaka till dagis två gånger och kan få ha tv-speletför mig själv o köra Wii Fit efter morgonpromenaden :) med Nova gick jag upp 25 kg o det tog ca 9 månader att gå ner, vilket kanske e mer hälsosamt.. Så nu känner jag att de 6 (+4-5) kilona som e kvar tar jag med ro :) Emil är ändå bara tre veckor, jag är sjukt sötsugen ( skit oxå att det kom nu, var det inte under graviditeten) o vädret suger :( men dom åker av tids nog :)
    Jag har också fastnat med vikten, har ca 7 kg kvar av 20, men är hyfsat nöjd ändå. Tror att om jag slutar med mitt kak- och bullätande dygnet runt så skulle det nog rinna av några kg till, men är inte riktigt redo för det Flört, får satsa på längre barnvagnpromenader istället :). Man får ju lite extra träning när man puttar fram vagnen genom snömodd och slask och pölar nu när det nästan blivit vanlig västkustvinter igen, usch!
    Jag var heller inte särskilt sötsugen under graviditeten men nu jäklar..
    Anton 101201
  • Mama Jessie

Berätta sen vad du tycker om selen, har också planer på en sån:)

Anton 101201
  • Mama Jessie

Stort grattis Suzzy!

Nu börjar min lilla kille bli stor: 5105g och 56 cm, 6 veckor gammalGlad.  4500g och 54 cm för 2 veckor sen.
    Har vart lite orolig över vikten eftersom jag tycker han äter så korta stunder och sen kräks upp mycket men jag har väl bra sprutt i tuttarna för han verkar ju få vad han behöverFlört
    Inte så långt kvar till jag kan börja använda alla fina kläder jag fått i strl 62Skrattande

Anton 101201
  • Mama Jessie

Här har dom mätt vid varje bvc-besök, de sträcker ut benen.

3 barns mamma84 skrev 2011-01-14 11:37:45 följande:

Snacka om en chockad mamma idag och mycker förvånad men vadå han har haft växtvärk haha !!
    Han är 5 veckor gammal och växer som ogräs ..

Föddes 4150g och 51cm Bf-15
    12 December 4000g
    5 Januari 4300g och 53cm
    14 Januari 4660g och 58cm !!! 5 veckors läkar kontroll

Han växer fint äter som en häst och har oxå fått torsk lite i munnen ..
    Allt annat såg oxå bra ut på honom

Vilken tjockis jag måste ha här hemma då, 5105g och "bara" 56 cmGlad
    Var 3945g och 52 cm när han föddes på bf-16 så han har inte vuxit så himla mycket på längden, mest tjockat på sig :)
    Anton 101201
  • Mama Jessie

Oj då, grattis grattis alberta77Glad

Vår nattrutin är väl att jag matar och försöker lägga honom vid tolv innan dess är det inte lönt då han brukar ha en vakenperiod från 21 ca. Sen äter han vid 3.30-4 sen vid 7-8 men har faktiskt hänt att han sovit 5-6 timmar i sträck också, woho:).

AnnaCL skrev 2011-01-17 10:34:53 följande:
    Här har vi haft en vakennatt. Är galet trött. hon sover men knösar och gnyr och låter väldans mycket. Kan hända att hon harmagknip. Hon lägger sig ofta vid tolv och sover kanske till tre men och vaknar sedan vid åtta, men inatt har hon hållit oss sysselsatta frn typ två till sju i morse. Herregud vad tur att det inte är varje natt! 
    Anton har också såna nätter där han vaknar och gnäller och knorrar, somnar om vaknar igen en stund senare, och så kan det hålla på hela natten, man blir knäpp till slut och inte kan man göra nåt för att hjälpa honom..
    Inatt var det inte fullt så illa men lite magbekymmer hade han, vid amningen på morgonen kom en brakskit och efter blöjbyte och amning igen kom några pruttar sen var han lycklig bebisSkrattande
    Anton 101201
  • Mama Jessie

Annika: Jag sydde också där och kändes nog bra efter ca 2 veckor tror jag. Låter konstigt att du fortfarande ska lida av det, jättejobbigt ju..

Anton 101201
  • Mama Jessie

Ludicrous: Antons mage också, och så har han fortsatt med jämna mellanrum hela morgonen. Sover en kvart åt gången kanske så lite groggy blir man. Han har dessutom ätit varannan timme sen 2.30, igår natt också fy bubblan! Han kanske har nån växtspurt eller nåt, bra om han drar ut några hekto på längden:).

Anton 101201
Svar på tråden December Bebis 2010 :)