Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2011-08-19 23:23:28 följande:
    Det var nåt som hette paravirus (?) tror jag. Väldigt vanligt tydligen.

Vill också att Elliot ska somna i egen säng. Som det är nu så måste vi gunga i en fotölj. Han blir helt uppe i varv om man försöker ha det tyst och lugnt innan läggdags. Känns som att han aldrig kommer somna själv. Måste ha tips nu för annars vet jag inte vad jag ska göra. Han sover ju bra när han väl somnat liksom. Han somnade liksom 19 idag och sover fortfarande
    Okej, han är bara hes ele?
    Nemi är juh med det, har varit det ett tag....kom för över 2 veckor sen, sen slutade det ett par dagar nu har hon det igen...
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2011-08-20 09:36:34 följande:
    Ja, hes och lite gnällig (säkert pga hesheten). Han sa att det kunde hålla i sig ett par månader, och komma och gå lite. Elliot var hes för några veckor sen med, sen försvann det och så har det kommit tillbaka nu. Man behandlar det inte om inte allmäntillståndet är påverkat.
    Jaha, känns som det är det Nemi har med då, fast första omgången tror jag hon hade ont i halsen ett par dagar oxå för hon hade jätte jobbigt att äta....konstigt.....aldrig hört talas om. ska till BVC på onsdag så ska oxå kolla då....
    Momalicious skrev 2011-08-20 09:46:51 följande:
    Fick mens i natt iaf :) tokigt att jag inte haft några symptom på att den var påväg, men trevligt :) nu har jag förresten varit rökfri i över en vecka, och det känns super! :)
    Grattis då

& vad duktig du är som är rökfri nu!! Vet hur tufft det är att sluta, men nu har jag dragit på mej en ännu svårare last Obestämd
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-20 09:54:33 följande:
    Skulle skriva att jag varit rökfri sen 2 aug nu idag 19 dagar
    Jaså? Har för mej att du skrev att du rökte bara för någon dag sen?
    Grattis iaf!!
  • Trollungarnasmamma

Oj jag är själv!!! Ele ja lillan sover, men ändå!! Kan inte minnas när jag var det sist! Var nog inte sen barnen gick på dagis innan sommaren!!!

Skönt e de njuta lite, stanna upp & tänka på nuet!

Fast jag ska snart gå & rensa ut leksaker, f-n vad leksaker de har, som de inte leker med dessutom!

• Trollungarnasmamma
    thegoddess skrev 2011-08-20 10:15:16 följande:
    Ronja älskar oxå att gå. Har gått när vi håller sen länge hon vill upp hela tiden vilket inte våra ryggar fixar. Hoppas hon går snart för hon är så grinig när hon inte får gå. Hon fick gå mellan oss igår och lyckades med ett par steg utan att vi höll. Men hon letar efter våra händer hela tiden . Har har en stå leksak som Jon står mycket vid. Sen kan man hå runt den och leka på olika stationer. Men man får vara beredd på att hon stöper i backen.
    vi har med nåt liknande som vi ska hämta hem från förrådet, sist vi var där sa vi, nej den behöver vi inte ta med ännu, men hoppsan bara veckan efter började hon
  • Trollungarnasmamma
    Mysmamma70 skrev 2011-08-20 10:26:59 följande:
    Packar inför bröllopsresan - shit så mycket kläder Cornelia har
    Mys Vi har inte åkt ännu, men nån gång

Ja de har Nemi med, fast hon kan ha lite av nått & mycket av nått annat
  • Trollungarnasmamma
    thegoddess: Ja det är en sån vi med har fast lite andra saker på ska hämta den imorgon!

Min äldsta vatten vägrade & jag köpte sån babydricka, men spädde ut den jätte mycket så det bara var lite färg & då slank det ner....

Nu är det strax dax att lägga lillan, får se hur det går!!!
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2011-08-20 19:06:15 följande:
    Jäääääklar vad min foglossning spökar!! Brukar känna lite vid mens och äl men detta är värre än när jag var gravid. Fyy. Men jag har storstädat idag med..
    Usch vad jobbigt att ha kvar det, har en vän som oxå har det....

Gick kanon & lägga Nemi ikväll hahaha, typ 10 min....hon lär vakna snart!!! Gick liksom för lätt!
    Skillnaden var att tv:n var på...hon kanske är mörkrädd, hon ville alltid ha på den som bebis när hon skulle sova.....+ att jag inte la henne direkt efter jag tagit på pyamas osv.....får väl göra om proceduren imon & se om hon nu fortsätter sova....

Nu ska jag ta mej ett glas rosé & titta på när gubben min grillar
  • Trollungarnasmamma

Nemi äter mest av 8 månadersburkarna & det är juh lite bitar i dem men inte i alla, på kvällarna får hon av vår mat om den är bebis vänlig Hon älskar oxå att äta själv som mackor, majs, majskrokar, rån, vattenmelon, banan osv. Ris hatar hon om den är hel, hon spottar ut direkt hehe, blomkål & broccoli tycker hon inte heller om.

Här bajsas det en massa i tid & otid, sover lite oroligt på nätterna & vaknar väldigt tidigt, har hållt på i 2 veckor nu...

Nemi sover ca 2 timmar på fm & 1 timme på em, beroende lite på när hon vaknat på morgonen och om hon somnat om osv.

• Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2011-08-21 11:53:34 följande:
    Alltså hur vet man hur stora/små nitar det är okej att ge? Jag är livrädd att han ska kvävas liksom. Han fick smaka russin häromdagen och det delade jag typ 5 gånger haha.

Ang. Burkmat finns det en 8-mån burk som jag tror från semper som heter typ stuvade grönsaker och köttbullar och det är STORA bitar. Hela ärtor och hela små köttbullar. Den älskar Elliot.
    I de flesta nu är det väl hela ärtor, men köttbullarna är gigantiska Nemi spottade ut allt Tungan ute
    Nemi tycker inte om så stora bitar om hon inte får stoppa in det själv då går allt bra!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)