Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Nemi äter vår mat vid 17-18 tiden, sen mellan 19-20 får hon 200ml vatten & 41/4 skopa välling, blir väl ca 220 ml ele vad det är....är det en bra natt äter hon förrens på morgonen igen, men är den dålig får hon lika mycket igen Hon har tjurat lite med gröten på morgnarna nu så hon får välling igen vid 06 tiden sen en macka & lite yoggi när vi andra äter frukost.
    Hon är ibland lite tjurig med lunchen med,  ibland vill hon ha burkmat & ibland våran mat Obestämd skit ungen Bäst är om hon får pilla med nått då slinker det mesta ner

Idag står lillan utan stöd länge & ofta, innan var det bara i vår säng som hon "vågade" det, idag har det varit både i sandlådan & på golvet! Nu får hon lugna ner sej!!
    Om hon vill ha nått så har hon börjat visa det väldigt tydligt, speciellt med maten AH AH AH sitter hon & typ hoppar!! hahaha

Vi har börjat säga till henne aja baja osv om hon tar nått hon inte får, men oftast tar vi bara bort henne ele drar uppmärksamheten mot nått annat, likadant om hon "slåss" så säger vi klappa fint & visar henne Den uppfostringen kör vi just nu

Lät kanske lite väl hårt Sussy för en sån liten men alla gör vi olika

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma

Här kan vi knappt ha haklappar för hon drar av sej dem!!! Förstört mycket kläder men men så e det

De bästa för henne är såna man knyter, de är inte så lätt att få av sej!

Usch inatt var hon såååå snorig, fick suga ut snor, kom hur mycket som helst!! Sen somnade hon gott!

• Trollungarnasmamma

Ja just de Cissi, hur hade ni det

Ludi: ska in & kika, ska med göra det efter allt annat som är påbörjat

• Trollungarnasmamma
    Karttikeya skrev 2011-09-02 22:58:36 följande:
    Och vi firar 3 år den 2 oktober =) Men vi gifte ju oss i år, så man får väl börja räkna det istället hehe.

Tims tänder i överkäken har bråkat lääänge nu.. Snälla, kom ut..

Ja jag tänkte med samma, vi har förlovningsdag 31 okt, vilket ska man fira egentligen? Jag tycker det blir mycket att fira allt, jag tänkte man kunde fira årsdagen man blev tillsammans & bröllopsdagen...

Nemi brukar sova sista luren från 14-15 tiden & en timme ca där, men de två sista dagarna har hon sovit längre pga sin förkylning men ändå varit döds trött vid 19 tiden.

• Trollungarnasmamma
    AnnaCL skrev 2011-09-03 16:38:17 följande:
    Vi har varit ihop i snart fem år. Tiden går så snabbt!

Idag har jag kunnat jogga för första gången på två månader då jag haft en seg inflammation i höften. HUr skönt som helst! Man blir lite sugen att ta tag i kroppen nu när vardagen återvänder och det blir höst. Det är så skönt att dra in höstluften i lungorna. Jag väger osm innan graviditeten men formen är ju minst sagt inte vad den varit. Löst på sina ställen och brösten små nu när jag har slutat ammaFörvånad  
    Hur kände du av den inflammationen, idag fick jag såååå ont höfter på höger sida, kan knappt gå!!
    Mina bröst krymper för varje amning tycker jag & magen är tvärtom Obestämd Men om en vecka ska jag köra igång med träning jag med!!
  • Trollungarnasmamma
    Mysmamma70 skrev 2011-09-03 21:05:42 följande:
    Vi kommer att fira förlovningsdag och bröllopsdag framöver Hjärta

Datumet vi blev tillsammans har vi aldrig firat, för vi vet inte exakt när det blev, det växte fram  
    jaha Ja, vi visste inte riktigt vilket datum vi skulle sätta eftersom det vara fram & tillbaka under lång tid  av olika anledningar Meeen, vi satt nu när det verkligen blev vi
  • Trollungarnasmamma

Här övar vi med på vinka & lite klappa händerna, hon har juh två syskon som hon tittar på mycket så hon kommer nog lära sej både det ena & det andra! Hon tittar upp när vi frågar vart lampan är & vovven vet hon med vad den brukar vara när hon äter

Idag när hennes storasyskon kom hem från sin pappa kröp hon efter Nova som en svans Hon har nog saknat henne

Denna helgen har det sagt PANG, hon babblar på  som bara sjutton, säger hej när hon tar telefonen ele ser oss haha, massa ramsor kommer ut ur hennes söta lilla mun! Hon kryper iväg mer från oss nu & kollar läget lite i de olika rummen, men sen kommer hon snabbt & kollar så man är kvar...klåfingrig har hon med blivit!!

Lillan är så otroligt förkyld, tjockt snor rinner konstant, hon kan knappt sova för hon kan inte ha nappen i munnen för då får hon ingen luft, stackarn...vet inte vad jag ska göra för att underlätta för henne...snart en vecka har gått. Hennes syskon har varit såna i 2 veckor, nu börjar det lugna ner sej för dem....maken börjar nu med. Jag måste ha ett rätt bra immunförsvar för jag blir typ aldrig förkyld.

• Trollungarnasmamma

Med de första hade jag en Britax, kanon! Highway ele nått hette den.
    Nemi har fått en BRIO, funkar juh nu sen vet jag inte

• Trollungarnasmamma
    ludicrous skrev 2011-09-05 20:57:21 följande:
    Den går till 18. Emil följer Nova i strl/ålder rätt precis, skiljer några 100 gram typ. Hon vägde 18 när jon var runt fyra år :)

Vi fick den billigare, den kostade egentligen 4000 men vi fick 500 kr i rabatt ;)
    Min Nova väger inte 18 ännu & hon är snart 5!!! Hon sitter juh framvänt nu så egentligen behöver man juh inte ha 25 kg på den om den bara är bakvänd, men är den både och så är det juh bra om den är till 25.
    3 barns mamma84 skrev 2011-09-05 20:49:55 följande:
    Känns som elias är rätt lång av sig här i tråden .. eller finns det någon annan som oxå har en lång bebbe ?
    Elias var nämligen 75,5 cm på 7 månaders dagen nästa kontroll har jag ju när han är ca 1 år om inte änns då känns lite surt men jag får väl testa själv o se hur han växer --  
    Så han lär nu vara någonstans mellan 80 cm nu   han blir 9 månader snart
    Fast alla våra har varit långa så det är ju normalt för oss  
    Men han var väl rätt lång när han föddes med? Det spelar juh oxå in!
  • Trollungarnasmamma

Uuuuu sitter med en jäkla mensvärk,nästan som lätta värkar!! Tagit Ipren & vetekudde & varm choklad så hoppas det släpper snart!!!

Nemi har alltid somnat i vår famn efter vällingen, men innan hon blev förkyld gick det lättare & lättare att söva henne i hennes säng, men nu när hon är sååååå dunder förkyld så har vi fått testa det mesta bara hon somnar!
    Hon har alltid velat komma över i vår säng efter halva natten, hänt några få tal gånger att hon sovit i sin säng hela natten. Men jag tror på att de sover bättre om de somnar i sin egna säng faktiskt, annars vaknar de till & är inte där de somnade, tänk själv haha hade varit läskigt tycker jag!

antingen pratar vi mycket i telefon ele kommer hon bli telefon försäljare för hon älskar att ta våra telefoner & hålla dem mot örat & säga ej ej ej (hej) hahaha, spelar vi musik i telefonen tar hon den mot örat & dansar!! vår sötfis!Hjärta

Svar på tråden December Bebis 2010 :)