Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

LillSnurr82 skrev 2011-08-26 18:04:42 följande:
    Nu ska jag skryta lite. Agnes står nu mera själv utan stöd o kan ställa sig upp utan att hålla i något. Tog i dag sitt första steg :) blir 9 månader den 8/9 :) stolt mamma :)
    Sikken tjej

Nemi har börjat stå lite själv korta stunder...hon blev 9 månader idag, hennes syster började gå när hon var 10 månader så tror det blir nånting åt det hållet här med!
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    ÄlskarNova skrev 2011-08-27 08:57:20 följande:
    du kan ju alltid följa dom på bloggen...
    willesmamma (Cissi) får du fråga efter lösenord till vildawille.blogg.se/
    och Emelle (Martina) har du ju här: ommittpussel.blogspot.com/ 

Jag får inte tag i Cissi om lösenordet

Nemi hade en kanon natt mellan torsdag & fredag, då sov hon som hon brukade!! Men inatt var det samma & inatt lär det inte bli bättre då hon åkt på syskonens förkylning med snor, ögat kletar, slem & hosta!!! Hon har redan varit uppe en vända & fick alvedon så hon kunde slappna av lite....sömn hade varit skönt, hon har hållt på & vakna på nätterna ett bra tag nu!

Idag tog min stora tjej hål i öronen... så duktig var hon & så fin blev hon & lycklig var hon med!!

• Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2011-08-27 23:15:20 följande:
    Två veckor rökfri nu! :)
    WWihha vad duktig du e!!!
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-28 00:51:27 följande:
    ååh så gulligt

Ebba var 11 månader med sina 12 första steg
    Amadeus var 8 månader med hans 4 första steg
    Elias blir 9 månader och inget än han ska börka krypa innan     

Ja alla barn är olika, så kul & se!

Usch med mask, tycker det är äckligt som f-n, fasar för den dagen som det dyker upp här!!

Nemi sov bättre än jag trodde hon skulle göra, vid 20 i 3 väckte lille E mej då sov hon fortf i sin säng....20 över 3 vaknade jag av att hon skrek & pappa gjorde välling, då hade jag somnat i E:s säng
    Sen sov hon till 5 i halv 7 iaf, kunde sovit längre, men men, får vara glad för lite sammanhängade sömn iaf & att det kunde varit värre med tanke på att hon är så täppt & hennes öga kliar.

Nu sover hon i sin säng för det regnade så innan, men nu är det soooool

Idag ska vi kika på ny soffa, en liknande vi har fast mörk! Nån som vill köpa ljus U soffa så finna det här, den är kanon fin, men vill byta innan det blir fula fläckar på den!

• Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-28 10:13:15 följande:
    urk ja fy inte lätt ..
    Vi har ringt och läkaren sa vi inte behöver komma in men medicinen kommer idag redan in till apotecket
    Så idag eller imorgon börjar vi att proppa in tabletter ..
    Elias behövde inte

Vad gjorde ni städade ni överallt har du tips o ge ?      
    Ja grov städning tvätta alla sängkläder!!! & kläder som använts de sista dagarna.
  • Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-28 10:26:46 följande:
    okej så inte annat bara säng kläder o kläder alltså .
    snart ska ja lägga in mer tvätt o tvätta ..
    sen toan + badrum  
    Hygienen är otroligt viktig!!!

Läs på sidan som Sussy länkade till, där kan du nog hitta lite mer!
  • Trollungarnasmamma

2 barnsmamma: Här får de gå till dagis trots ringmask, man ska bara meddela dagis så de kan sätta upp en lapp att det finns på avdelningen.

Moma: Instinkten tar vid direkt, det är jätte läskigt att se dem får panik!! Duktig du var!!

• Trollungarnasmamma

Usch somnade med huvudvärk & vaknade med huvudvärk....släppte lite med alvedon men nu är den tillbaka

Inatt höll lillan låda, pga sin förkylning tror jag, ville inte ens ha välling...nu sover hon em luren....jag passar på att sitta här & ta det lugnt en liiiiiten stund för de stora är rätt lugna idag med, tänk vad lite dagis tid kan göra

När mannen kommer hem ska jag åka & veckohandla lite...knappt jag orkar...

• Trollungarnasmamma

Oj, låter som många kommit in i samma fas som Nemi var i för över en månad sen, men hmmm, den sitter kvar lite ännu tyvärr...+ att det blir juh inte bättre av att hon fick förkylning nu. Men nångång blir hon väl sitt gamla jag, lilla hjärtefisen.

Min tjeja har såååå dåligt tålamod, och det är verkligen från sin pappa det där...så fort det inte går som hon vill bryter hon ihop. Idag försökte hon resa på sej utan stöd, stod på fötter & händer som ett U, men kände att detta går inte & då bröt hon ihop...men hon står allt mer utan stöd från mikrosekund till 1, 2 osv

usch idag har mina barn varit väldigt billiga! Ena efter andra har gnällt & gärna samtidigt!!!! Öronen har de tappat & förnuftet med! Gisses! Tur det är dagis imorgon Då ska jag passa på att ringa CSN.

• Trollungarnasmamma
    sweet86 skrev 2011-08-30 20:55:31 följande:
    Försöker å hänga med här men får sällan tid till att bara sitta å skriva...
    Herregud så snabbt dom små liven utveckas nu, vart tog våra bäbisar vägen..
    Jag har en kille som inte är still en sekund han kryper dit han vill, ställer sig upp, älskar att gå om han får hålla oss i händerna och nu börjar han bli så pass stadig att han törs släppa den ena.. Gunga tillhör också favoriterna.
    Han är dock väldigt kräsen vad det gäller mat, bara mammas hemgjorda och couscous med kyckling på burk går ner..
    Liam sover i eget rum ibland hela natten med mat 1 gång, annars sover han tills ca kl 04 i sin säng å så kommer han över till oss. min plump vägde 10,1 kg och var 75,4 cm lång.
    Tand nr 7 och 8 är påväg upp.. Å han gilla å bitas vill jag lova!!

Just nu njuter jag av varje dag som går, älskar han sååååååå j'vla mycket vårt lilla mirakel..

Mensen har jag inte fått tillbaka än, väntar å väntar.. slutade amma 12 juli. 

<3Lycklig mamma<3
    Härlig uppdatering
Svar på tråden December Bebis 2010 :)