Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

Tim äter följande:

9.00 gröt på 1 dl vatten.
    12.00 gröt på 1½ dl vatten.
    16.00 en stor burk mat ("köpmat" eller egen).
    19.00 gröt på 1½ dl vatten.
    23.00 ersättning 200 ml
    Ibland: 6.00 ersättning 200 ml.

+ att vi försöker få i honom vatten ofta. Det går bra om vi har i lime så den blir jättesur.. Knas, jag vet..

• Karttikeya
    Momalicious skrev 2011-06-03 22:55:47 följande:
    Jag har hört att reaktionen på vaccinet kan komma upp till två veckor efteråt eller nåt sånt, vet inte var jag hörde det.

Alltså min axel är sönder. Vet inte vad som hänt men när jag vaknade i morse hade jag sjukt ont och har det fortfarande. Diklofenak hjälper men har ju ingen lust att ta det hela tiden. Värre än värkar är det här!
    Du har väl överansträngt dig. Akta så du inte får en inflammation.. jag fick det för tre år sedan och fick inte röra axeln på 2 månader...
  • Karttikeya

Tim har två tänder i underkäken och en på g däruppe.. Den verkar vara seg, har bara brutit fram en liten bit och syntes flera dagar innan dom i underkäken - vilka har brutit igenom helt nu. Blir vasst när han "bits" nu, hehe.

• Karttikeya

Nej det är ju inget man kan välja när dom får tänder, haha! Lät det som att jag skröt, det hoppas jag inte.. Cool

• Karttikeya

Min ser ungefär ut sådär också.. Fast med röda bristningar som du skrev om. :) Kan förstå din ångest speciellt när du varit så snygg för inte jättelängesen. Det enda jag kan råda dig är att gilla läget, det blir bättre.. :/ (har jag hört..)

Idag fyller jag 23. Tim fyller 23 veckor idag också, lite lustigt :)
    Nu ska jag ta ut tårtbotten ur ugnen!

• Karttikeya

Får lite ångest när jag läser om alla era framsteg (läs: era bebisars). Tim vänder sig från mage till rygg och rygg till mage, men mycket mer än så är det inte. När han väl har tålamod att ligga på mage så kan han åla sig runt i en cirkel. Och igår började han med "situps". Haha. Han kan sitta själv korta stunder. Okej, han var inte helt passiv fattar jag nu när jag skriver.

• Karttikeya

Tim säger "he he.. he?" till spegeln och flinar. Haha. Så söta dom små liven!

Gawd vad jag är sugen på att bli gravid igen............... Tur man har spiral inne det är då ett som är säkert!

• Karttikeya
    LokesMammi skrev 2011-06-19 00:28:20 följande:
    Häftig bild! Vilka "bilringar" på magen. Så sött! Inte lika sött på en annan. haha. Stor han ser ut! Hur gammal är han?
    Haha, ja han är en matig bit! Precis som sin mamma och jag håller med. Inte lika charmigt på mig.. Cool

Han är 6 månader den 29e juni. Tiden går fortfort........ Förvånad
Svar på tråden December Bebis 2010 :)