Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

Och Tim fullkomligt ÄLSKAR gröt! Men tycker mindre om de olika "maträtterna" som finns på burk. Han tycker 2 är OK (kyckling-rotfrukt och spaghetti-köttfärssås), och han skulle nog kunna äta sig mätt på morotspuré förresten.. Kan man ha det som ett mål, haha?

Han äter 1,5 portion gröt både till lunch och middag, håller sig minst 4 h på det Glad Sen får han gröt igen på kvällen och vi har även börjat med lite välling på kvällen.. Han tycker väl flaskan är sisådär, men äter bättre nu sen vi köpte Nuk-flaskor.

Urk, inatt var det ingen bra natt.. Ska sluta skryta om hans bra nätter.. Somnade 19.30, vaknade 23, 3, 4, 5, 7 och sen ville han upp 8. YAY!!

• Karttikeya

thegoddess: Nuk kan man bara köpa på babyaffärer. De är böjde i nappen uppåt, som esskas nappar om du vet?

Ja Tims ena framtand däruppe sticker ut, när kommer den komma helt tro? Han har nog oturen att få två därnere på samma gång också, ska precis till att spricka igenom.. Skrikandes

Tim äter sin gröt på max 10 minuter.. Man ska mata i räserfart..

• Karttikeya

Tim somnar numera genom att jag lägger honom på valfri plats (soffa, säng, whatever), gör det mysigt för honom med filt och napp, lägger honom på sidan, buffar honom jättelätt i baken eller smeker honom över ryggen i typ 1 minut. Sen somnar han. Det hände på en dag bara.. INnan fick jag alltid bära runt på honom i en kvart för att få honom att somna.. Jag bara testade att lägga honom ifrån mig och nu gör jag alltid så. Ju längre dagen lider ju mer svårsomnad är han, då får jag ibland ta honom i famnen och "buffa" lite först. Och nu snackar vi inte AW-buffar, utan bara små nätta klappar i rompan!

• Karttikeya
    Momalicious skrev 2011-05-26 08:24:41 följande:
    Åh vad kul Majorima!!! :D Blir Tim 5 mån på eran bröllopsdag eller räknar jag heltokigt nu? Skyller isf på sömnbrist haha ;)
    Nej vi gifter oss dagen innan hans 5månadersdag ^^ IH! :P
  • Karttikeya
    Jenni78 skrev 2011-05-26 09:21:15 följande:
    Här har vi en som sover bra på natten men strular fortfarande vid bröstet då och då. Hon har sina idéer. Morr...

Förkyld fortfarande. 39 grader i natt. Blä. Mannen min tvingade mig till en akuttid hos läkaren. Jag är den som inte går till läkaren annars. "Det går över" är min paroll. 
    Jobbigt!

Jag är sådan också.. Tar låång tid innan jag ens överväger att gå. Förra sommaren så var jag förkyld i två veckor, så gick jag till slut till läkaren som skällde ut mig för att jag inte kommit tidigare, då hade jag ju fått penicillin och blivit frisk snabbare haha.. Hade halsfluss, bihåleinflammation och öroninflammation, oops.. Skrattande Var frisk kanske en vecka efter det.
  • Karttikeya
    Mysmamma70 skrev 2011-05-26 09:31:50 följande:
    Åh så roligt med bröllop!!! Jag ska till Köpenhamn imorgon och prova in min brudklänning, den har hängt där sen augusti
    Ja, såå himla kul. Fixar med musiken som ska gå på festen nu, vissa låtar börjar jag grina till haha!

Åh, trevligt! Glad Kommer väl sitta som en smäck nu va ^^
  • Karttikeya

Tack för alla grattis.

Hoppas ni hade en trevlig mors dag igår!

Tim blev ju 5 månader igår, vi "firar" detta idag genom att åka till bvc.. Dags för spruta... Obestämd Som om det inte var nog att få tre tänder på en gång liksom.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)