Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

LokesMammi skrev 2011-06-19 08:24:23 följande:
    Äter han mkt mat el gröt nu?
    Min plutt spottar ut smakisarna. Funderar på o ångkoka lite blomkål o broccoli o ge honom i stavar o se om han vill äta! =)
    Stora killen. Min plutt blir 6mån 11juli! =) Den går riktigt fort! Folk varnade mig för det o det stämmer! Var tog tiden vägen? Var är min bebis? =) Jag var ju nyss höggravid! =)
    Japp, bara mat här nästan..

Gröt 8.00, en stor burk mat 11.30-12.00, en stor burk mat 15.30-16.00, gröt 19.00. Dricker ersättning eller vatten till och IBLAND ersättning/välling vid 23.00. Glad
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2011-06-19 18:55:41 följande:
    Åh vilken härlig dag vi haft! Bara njutit av olika behandlingar och grejer. Ätit en megagod lunch. Såå skönt att komma ifrån en stund och bara slappna av. Är rätt seg nu vill jag lova. Svägerskans vatten gick inte men oj vad roligt det såg ut när bebisen bökade runt där inne. Jag såg det ju liksom bara ovanifrån på mig själv. Nu ska vi äta middag och sen vill jag bara sova ;)
    Sov gott Flört
  • Karttikeya
    nikka skrev 2011-06-19 19:15:52 följande:
    Idag är Tove 6 månader Glad Hon är som en liten mask och fort börjar det gå på golvet! Masar och ålar sig fram Glad Väntar bara på att hon ska resa sig upp snart! Det är så roligt att se vilka framsteg hon gör varje dag. Men ändå galet vad tiden går fort!!
    Ojoj. Här väntar jag på att Tim ska vilja ta sig lite framåt på mage, men känns nästan som att han kommer börja gå innan han börjar krypa hahaha..
  • Karttikeya

TIm har strl 74 och vi har ungefär 6 bodys. Får shoppa helt enkelt! Cool Han kan fortfarande ha 68 dock så sålänge han kan det är det lugnt!

• Karttikeya
    Momalicious skrev 2011-06-20 10:39:17 följande:
    Jag njuter så länge han inte är så rörlig. Idag kunde jag t.ex. Ta upp honom och lägga honom på hans lekfilt medans jag sov vidare på soffan en timme ;)
    En timma själv? Lyckost! Jag är överlycklig om Tim leker själv en kvart...
  • Karttikeya

Åh grattis Lina! Vad kul!! JAG VILL OCKSÅ!! hihi.. Hjärta Ibland undrar jag varför jag ska vänta egentligen..

• Karttikeya

Tja, jag tror bara man måste "kasta" sig in i det, typ.. Jag funderar mer och mer på att ta ut min spiral, men sen påminner jag mig själv om att jag faktiskt bara har ett år kvar i skolan.. Jag tänkte ta ut min spiral lagom till Tim är 2 år, kanske 2,5. Då har jag förhoppningsvis ett jobb eftersom marknaden är god, och sen vet man inte hur lång tid nästa tar att tillverka heller...

• Karttikeya

Tim sover oftast 20-08 + 2 timmar om dagen max. Alltså 14 timmar.

Tim har sovit hela nätter två nätter nu, 21-07. och sen somnat om i min famn till 8.30. Underbart!

Tim blir 6 månader idag förresten, det var väl ingen som sa att tiden går fort........ Skrattande

• Karttikeya

linasmamma: Hoppas allt går bra.. Är jobbigt när man inte vet vad det är!

Uähhhh, träningsvärk!! Haha.. Jag var på mitt första pass på sportlife igår på, jag vet inte hur länge! 2 år kanske? Innan dess var jag ju rätt vältränad, men nu? Herrejösses - jag vet att jag lever idag iaf! Ska träna på söndag igen, snälla snälla håll tummarna att jag kommer igång nu!

• Karttikeya
    thegoddess skrev 2011-06-30 12:45:21 följande:
    dom håller på att bygga gym preces utanför våran balkong. kommer ja nte igång nu gör jag det aldrig haha
    har du nån att gå dit med? då an man ju pusha varandra iaf. you go girl!
    Ja, jag går dit med en annan mamma. Hon har ett tufft jobb med att motivera mig ibland. Men eftersom vi bor så nära är det ju bara för henne att tvinga mig ur soffan. Och då kan man ju inte säga nej. Sen vet jag med mig att dom tre första veckorna är skitjobbiga, kommer man över dom så går det fint sen..

Hoppas du kommer igång! ^^ Det som motiverade mig nu var min syster haha.. Hon har ju gått ner 50 kg efter sin operation! 50 kg!! Jag vill gå ner 30.....
    Momalicious skrev 2011-06-30 13:13:52 följande:
    Heja majorima! Ska börja träna nu i sommar ordentligt, har åtta veckor på mig att komma in i det ordentligt innan sambon börjar jobba så nu jäklar ska fläsket ut och fladdra.
    Ja heja dig! Har DU någon att träna med? Kan vara rätt värdelöst att motivera sig själv.. Men du kanske har mer disciplin än mig Skrattande
Svar på tråden December Bebis 2010 :)