• Emelle

December Bebis 2010 :)

Alla symptom är som bortblåsta idag. Inte ens brösten känns.
    Fyyy vad nervös jag blir. Varför kan inte jag få må illa??
    Ingen molvärk ingenting. Fick ju (och det är standard på mig vid graviditet) finnar eftr vi plussat. Nästan inga kvar nu... Och dom brukar vara kvar till 3.e månaden ungefär.
    Åååå va jobbigt!

• Emelle
    MajMamman08 skrev 2010-04-23 14:39:42 följande:
    hade med finnar med sonen o i förra grav som slutade i MF,fick de direkt, tusentals hela ansiktet.men nu inte alls finnar!!!!!ok nån liten då o då,men de brukar ja alltid få även om ja inte e gravid så att säga!!!heheMen e nog inte o oroa sig för,vissa dagar mår ja super illa,som i går,höll knappt på o ta mig till jobbet,o idag mår jag inte alls lika illa!! Sen e du la rätt tidig än va?? mitt illamående kom i v 7. men behöver ju inte alls komma på alla:)när hade du tid för VUL då?? aha ok=) men har man mer hormoner nu el mer senare i grav?? känner mig sååå blekfis,haha! solar aldrig solarie annars,typ max 3 gånger om året o de brukar bli nu på våren,hehe!!! ja tack för tipsen,ingefära ska jag testa,men menar du sån där rot?? el pulver??
    Jag har VULtid den 3:e Maj.

Sola solarium gör jag. Ingen fara för barnet. Senare i grav kan man ju täcka över mage/rygg för att skydda om man vill. Annars är det bara det här med pigment förändringar som man kan råka ut för. Det har jag aldrig gjort dock..
  • Emelle
    3 barns mamma84 skrev 2010-04-23 16:57:30 följande:
    Att sola solarium är farligt under graviditeten och man får pigmenter som inte går bort.Jag har Vul tid på måndag spännande
    Förutom pigmentfläckar vad är farligt??
    Jag har solat mina graviditeter både i solarium och ute i solen hela sommaren och inte har det hänt något. Jag har haft tur att inte bli påverkad av pigmentförändringar heller...
  • Emelle
    3 barns mamma84 skrev 2010-04-23 17:24:48 följande:
    Man har sagt att sola i fejk sol ør inte bra fær fostret men du gær vad du vill jag sjølv skulle inte våga
    Vem har sagt det?? Har du läst det el?

Är bara nyfiken då jag har frågat både BM och läkare och de sagt att pigmentproblem är de enda riskerna (förutom de vanliga risker som finns även om man inte är gravid)
  • Emelle
    Mopplis skrev 2010-04-23 17:28:53 följande:
    Förutom den "vanliga" ökade risken för hudcancer ska det inte vara farligt för bebisen alls eller extra farligt under grav ( solarium)Va skönt att du slipper pigmentfläckar- jag får dem väldigt lätt
    Precis vad jag hört. UV når inte in till fostret utan det enda som kan skadas är du själv, samma risker som ej gravid.
  • Emelle

Oj vad knasigt FL blev

Kan inte citera el något, men hoppas ni alla har en härlig Fredag kväll.
    Här är det obligatorisk chips och talang. = Barnen bestämmer!
    Dom gillar det ju, talang. Jag är måttligt road. Men tycker det är härligt att sitta och mysa allihopa

Skogsbollen-
    Nu måste jag ju lista ut om jag kan ha en aning om vem du är
    När har du BF?

• Emelle
    MajMamman08 skrev 2010-04-24 18:44:26 följande:
    Nån som bloggar här??? Vore skoj om man fick ta del o läsa era bloggar
    JAPP JAG GÖR!!

HEJ TJEJER!!!

Har haft en superskön dag med en väninnna. Fösta var vi i stallet då det är elittävlingar där i helgen. Satt och drack kaffe och tittade. Man blir såååå sugn på att tävla
    Sen har vi gjort en supergod sallad och barnen har varit ute och lekt. Suttit och pratat gamla minnen och kollat kort medans vära män varit borta på matcher.
    SKÖN Lördag!

Känner av magen mer idag. Skönt.
    Har haft ont i övre delen av magen igen. Tror jag har lite magkatarr.
    Fick ju smärtor i den här tiden i min förra grav och det gick ju inte bra men jag tror inte det är så den här ggn.
    Har fortfarande ont i ryggen. HAr någon mer det??
    Har haft molvärk och isande ilningar över blygbenet och kanske liiite känningar i brösten med.
  • Emelle
    ÄlskarNova skrev 2010-04-24 18:25:20 följande:
    Idag fick jag en beige flytning innan vi åkte iväg till Ikea. Hade en sån i förrgår kväll också innan jag skulle lägga mig. Är det ngt jag bör vara uppmärksam över tror ni?   Vågar nog inte ha sex ikväll som jag annars tänkt ha..är sugen men är skraj nu.
    Säkert ingen fara, men man kan ju ha mer sex än just penetrerande...Kanske skulle rekomendera något sådant ikväll

Minifer skrev 2010-04-24 17:37:32 följande:
    ja det suuuuger vill också ha mage nu! Har fått dra på mig mina gravjeans idag eftersom jag inte kommer i min avanliga jeans men känns så irriterande när det bara är svullnad. Jag är enligt BM i sjunde veckan, 6+3. Enligt mina egna beräkningar är jag bara i v 6 (5+1). Sk abli skönt att göra ul om ett par veckor så man vet vadman ska gå efter
    Jag är också svullen i mellanåt. Men jag vägrar ta på mig gravkläder innan jag sett ett hjärta slå
    Vann dock ett par jeans på tradera idag
    MajMamman08 skrev 2010-04-24 18:20:25 följande:
    Åh jag mår så himla illa nu,på morron o sen på eftermiddgen!!! Äter mariekex i massor o har även köpt mig postafen nu....vad gör ni mot illamåendet??trött e jag med så kl 15 orkar ja bara inte hålla mig vaken,haha!! När ja e på jobbet e så sjukt jobbigt när ja e så himla trött!!Men även om de e jobbigt med illamåendet o tröttheten så e ja ändå glad för då känns de som att de är något där inne i varje fall=)Tog ett digitalt gravtest idag och de visade +3 veckor villket innebär att jag är mer än 5+ Kändes med så himla skönt o se!!
    Skönt med gravtestet. Ska ta ett i veckan jag med
  • Emelle
    MalakiW skrev 2010-04-24 18:40:43 följande:
    har också beige flytningar idag :( hade också tänkt att sexa till det men ska nog vänta precis som du .. Kanske bäst att vänta tills flytningarna är vita igen :P? Hade "brunare" i förgårr och var då jätteorolig. Idag är jag lugnare eftersom det går åt rätt håll. Vågar dock inte chansa ikväll ... Hoppas också på att beige är en ok färg ..  Åh VUL - vill också :). Jag fick ingen vul när jag bad om det de tyckte inte att offentliga medel skulle betala detta... har inte funderat på om jag ska göra det privat eller ej. kostar väl en del. Går du privat eller hur lyckades du få till ett VUL?
    Håller tummarna för att det är ok. Det är det säkert. Färgen verkar ju tyda på att det går ät rätt håll.
  • Emelle
    Momalicious skrev 2010-04-24 19:37:26 följande:
    Jag har ont i ryggen! Och idag har jag ont i brösten med! Konstigt att man blir lycklig av att må dåligt ändå
    JA visst är det. Det enda jag önskar bort är katarrliknande smärtan i övre magen.
    Den borde ju inte vara farlig för graviditeten utan bero på typ magkatarr eller så ju...??
Svar på tråden December Bebis 2010 :)