• Emelle

December Bebis 2010 :)

ÄlskarNova skrev 2010-04-19 21:55:00 följande:
    Idag har jag varit på VUL! =KUL! :t slog så fint på pyret så och blev tillbakaflyttad en dag bara, men som han sa så är det svårt att mäta exakt på så små pyren! Så idag är jag enligt honom 6+6 och mig själv 7+0. Nytt VUL om 4veckor hos en annan läkare i annat syfte. Då ska sambon med också! *längtar!
    KUL!!
    Grattis.
    Kan inte vänta tills det blir vår tur!!
  • Emelle

Godmorgon. Imorse när jag gick på toan fick jag så gud in i helvete ont i sidan och bak i ryggen. Fruktansvärt!!
    Men det släpper sakta och nu känns det inget alls nästan.
    Måste varit något med tarmarna va? inte bebis? Satt mer på sidan och inte fram långt ner på magen.
    Fan att man ska bli så rädd för allt!

Illa mår jag igen...Fy!!

• Emelle

Sååå nu har jag fått prata med min gynläkare och fått tid för VUL den 3 Maj!!
    OM inte allt ser bra åt då så ska vi få ta HCG prov, men det hoppas vi ju då att vi slipper.
    Då önskar vi ju att allt ser bra ut och ett litet hjärta ska slå!!
    Är i vecka 6 idag!! Härligt!

• Emelle
    Minifer skrev 2010-04-20 15:00:07 följande:
    grattis!!!! :D:D:D:D:DD:SJälv har jag just varit på inskrivning och är så jäkla nöjd! Jag blev flyttad från 4+4 till 5+6 så går in i v 7 imorgon, vilket inte gör något eftersom det för mig närmare ul. Just nu ÄLSKAR jag att ha diabetes, fick detta schemat:Såhär kommer det se ut!ögonfoto:v5-8 samt v24läkarbesök: v5,8,32,38v5 även dietist samt ObstetikerProvtagning: Hb, HbA1C, urinodling, Ferritin, TSH, T3, T4 samt Albumin clear (vad det nu är) v. 5,12,20,30Ultraljud: v8 kontroll av viabel graviditet              v12 NUPP+KUB              v18 Rutin 1              v20 hjärtgranskning              v28 tillväxt+flöde              v32 rutin 2+flöde              v36 tillväxt+flöde              v38 tillväxt+flöde              v39 - till partus flöde 1 gång per veckaoch så en massa BM-besök på det såklart. Jag har att göra! :D Behövde ju inte ens be om tidigt ul eller KUB eller någonting, sååå skönt!!
    Vad skönt att bli framflyttad mer än en vecka!!
  • Emelle

Ni som mår illa.
    Är ni bara illamående, el är ni påverkade i magen med?
    Vissa dagar är jag bara illamående. men ibland, som idag är jag så jävla dålig i magen också. Skittråkigt...hehe
    Svullnar upp och får springa på toa.

Nån mer?

• Emelle
    Karttikeya skrev 2010-04-20 15:36:34 följande:
    Fortsätter med min trötthet jag.. Ska ringa BM i morgon, är helt förvirrad och vet inte vad jag ska säga, haha..Är det elakt av mig att vänta med att berätta för mina päron tycker ni? Har ju berättat för mina två närmsta vänner..
    Vi har inte berättat för våra föräldrar ännu heller. Vi har bara berättat för våra närmsta vänner. Ska vänta tills efter VUL om allt ser bra ut då får alla veta!
  • Emelle
    linn78 skrev 2010-04-20 19:52:45 följande:
    Tack! Skrämmande och spännande känns det=) Vi har en son född sept -08 sen innan.
    Grattis! Då får ni lite att göra kommande år, men tre så små
    Mysigt!
  • Emelle
    Ellans skrev 2010-04-20 18:21:30 följande:
    Ni verkar vara många som går på VUL. Finns de någon speciell anledning till varför ni går på VUL? Eller är det bara ändå av nyfikenhet?Funderar också på hur tidigt ni gått på VUL första gången och hur långt man måste gått för att verkligen se att något lever där inne?Funderar själv på boka in ett VUL men tror jag ska vänta tills v.10-11. Om allt går som det ska. Sist så upptäcktes mitt MA i v.12. så jag vill gå och kolla innan det gått så pass långt, även fast de inte har något med den här graviditeten att göra så blir det lätt så att man tänker mycket på vad som hände förra gången.
    Vi ska göra VUL i v6+6 pga MA i förra graviditeten.
  • Emelle
    MajMamman08 skrev 2010-04-20 21:56:06 följande:
    ja de e inte de ja vet,hehe! typ nerstämd ibland....alltså typ några timmar sen kan de gå över....men ja e nog hormonerna som spökar!!! el så e de för jag tänker på mitt förra Mf o rädd för de igen!!
    Det är ju jättevanligt att ha deppsvackor i graviditeten. Jag brukar deppa ihop mellan 30-35. Långt kvar och inte känner man sig särskilt snygg osv.
    För oss som har haft MA/MF tidigare är det ju inte helt lätt att känna 100% glädje över graviditeterna så här tidigt. Även om man är lad vågar iallafall inte jag njuta och glädjas fullt ut ännu...
Svar på tråden December Bebis 2010 :)