• Emelle

December Bebis 2010 :)

Minifer skrev 2010-04-16 11:11:57 följande:
    idel goda nyheter! puss på er! :)Själv har jag bim idag och tog ett test för att kolla styrkan. Det var staaarkt och fint. Hurraaaa!!!
    Då gratulerar vi till det!!
    No more trouble in da tråd nu!!
    Bara plus, växande magar och lycka! {#lang_emotions_gravid}
  • Emelle

Grattis alla som fått plus idag!!

MajMamman08 skrev 2010-04-16 14:31:12 följande:
    ah ok,ja e i v 6 ( 5+5),så ett digitalt kanske inte e aktuellt då??? hoppas på att få göra hcg prover med då jag gör ett VUL,tror du man får de?? men på ett VUL ser man om de e utomkveds el??, ja hade de inte hänt mig heller så hade ja inte varit så skraj om ja e nu!! nojig med för minsta lilla,kollar trosan säkert 70 gånger om dagen så de inte kommit något. hemskt stressande känner jag jag!!!
    Man kan nog få göra ett om man berättar att man är orolig osv. Men ser allt bra ut när du gör VUL så är det ju inte nödvändigt. Jag vill ju göra testen innan VUL, känns som väntan dit är evig...och vill inte gå i typ 3 veckor till i ovisshet... Men sen kanske jag blir totalnekad. Vi ska ju ha samtal om det på Tisdag som sagt.

Ja jag längtar så tills man verkligen kan börja njuta. Fylla i mammapraktikan och köpa alla gravidtidningar. Har inte gjort ett enda ovanstående än...Vågar inte!
  • Emelle
    Ellans skrev 2010-04-16 16:16:42 följande:
    Jag hoppar med här. Har plussat idag och kan knappt tro det är sant!! Grav-strecket var nästan lika starkt som kontrollstrecket så det kunde inte varit tydligare! :)Äntligen säger vi nu! Hoppas bara att allt ska gå vägen den här gången. Fick MA i v.12 på nyårsafton. Det var fruktansvärt!! Jag ska försöka att inte oroa mig så mycket, även det inte kommer vara jätte lätt. Vill bara att allt ska gå som det ska den här gången!! Ska nog boka in privat VUL runt v.10. Och se så allt är okej. Vi åker utomlands två veckor senare och ska vara borta i 3 veckor så det sista man vill är att behöva få missfall utomlands också, skulle förstöra allt!! Och jag vet inte om vi orkar med ett missfall igen. Fruktansvärt jobbigt! Men... vi får bara hålla tummarna och hoppas på det bästa! Det känns som det kan vara riktigt den här gången! :)
    Grattis till plusset. Är också nygravid efter ett MA i februari.
  • Emelle
    MajMamman08 skrev 2010-04-16 16:39:49 följande:
    Ne de e klart!! Men ska inte göra VUL förrän den 27/april...näst nästa vecka,känns som evigheter dit!!Vem ska du prata med på tisdag?? Berätta gärna hur de går o hoppas du får göra ett blodprov dåe o kolla upp de!!Ja mamma praktikan e bra=) har en men fyllde aldrig i den när jag väntade min son! hade andra böcker o fylla i,så hade den mer som en fakta bok!!har inte heller fyllt i något än!!! GRATTIS TILL ALLA NYA SOM PLUSSAT!!!!
    Köpte också massa saker sist. Allt ligger i en byrålåda som jag inte öppnat än. Efter VUL ska jag plocka upp sakerna om allt går bra...
    Jag ska prata med läkaren vi hade vid MA:t. Hon var förstående och bra. Hoppas på henne, men vi får se!
  • Emelle
    Jenny10 skrev 2010-04-16 17:14:53 följande:
    Hej alla och vad roligt att det är en glad tråd idag! Var ju så lessamt häromdan när alla blödde, hade ont, inte var gravida längre och sån skit.Idag ringde jag till gyn, sket helt enkelt i bm's fian ord om "vanta ut det" osv. fick givetvis komma in på stubberten utan en enda vit lögn, jag har kraftigt ont i ena sidan (helt sant) blöder till och från (också helt sant) och är på lipen hela tiden av psykisk press (verkligen sant). Fick en toppenläkare som gjorde vul och tog blodprover, på vul såg man en liiiiten svart prick som läkaren sa var "en uppklarning på 5mm" vilket kan betyda bebis. Livmodern stängd och fin, blödningen kommer inte därifrån alltså är inget på väg ut precis nu i alla fall. Smärtan kan betyda uotmkveds och jag måste vara uppmärksam på förändring i smärtstyrka ifall det skulle brista.Ska tillbaka på måndag för att ta nya prover och nytt vul, då vill vi såklart se en ökning i hcg, större svart prick på skärmen och inget blod.Tänk vad man kan få bra hjälp ibland! Ville ju bara krama om läkaren och grina i hans famn av glädje, även om beskeden varken var bra eller dåliga, det viktiga var hans bemötande och att det inte var ett glasklart mf just i detta ögonblick.
    Men GUD så skönt attt höra!!
    Vad bra att du åkte. Nu känns det väl bättre!!
    Hur stark är din smärta på sidan? och sitter den i hela tiden?
    Jag har ju imellaåt ont och är öm på ena sidan...Ömmar du när du trycker? Det gör jag på va men inte på hö.
    Är också rädd för ett utomkveds...
  • Emelle
    Minifer skrev 2010-04-16 19:26:58 följande:
    majmamman08: för beckers nya hem, tydligen, tror jag, haha! Går allt vägen får ni se oss på tv om någon månad eller så. Hur sjukt är inte det?? Jag kanske måste fly landet, hahah, hjäääälp!!!
    Spännande!!!!
  • Emelle
    MajMamman08 skrev 2010-04-16 19:09:31 följande:
    ah så skönt att du fick prata med en vettig person=) åh så roligt o höra att du fick tid o kolla upp de trots allt och att allt ser bra ut nu Hoppas så att de kommer o fortsätta gå bra=) verkligen skönt att de finns personal som är förstående o snälla!!! Sånna växer tyvärr inte på träd:(
    Å TACK för att du berättar om din smärta i förra grav!! NU känns det lite bättre
    Skön att höra positiva berättelser och inte  bara läsa om utomkveds...;.)

Var och sola precis och låg och tryckte på magen...på sidaorna upp vid äggledarna, tyckte jag kände en knöl på vä sida och fick panik...Låg stilla och det bubblade till i magen och knölen var borta. Måste ju varit luft i nån tarm. Nu ger jag mig!! Pust!!
    Inte känna klämma eller nojja mer...för idag iallafall....
  • Emelle
    Minifer skrev 2010-04-16 19:54:54 följande:
    ooh spännande!! som tusan! Gud vad besviken jag blir om det inte blir något nu, haha!Wah, jag fick värsta illamåendevågorna nu när jag lagade mat, isch. Försvann när jag åt dock, puh!
    Jag med. Usch för stek os.
    Men jag messade sambon att köpa tacobröd osv på hemvägen från fotbllsträningen så det blir det istället för paj som jag lovat göra
    Lite förståelse måste dom ju ha!!!
  • Emelle
    MajMamman08 skrev 2010-04-16 21:59:15 följande:
    Många frågor här men de bara poppar upp!!!Har man rätt o byta BM?? Kan man få bli inskriven tidigare än v 12??  om man vill??? känner att de e sent,vill göra nupp/KUB o då känns de rätt sent o bli insrkiven v 12?? Här utb de sig nämligen inom de o vänner tilll mig har fått ta de...men hon jag pratade me som skulle bli min BM nämnde inte ens något om de!Känner verkligen jag vill byta tant och då utan o ens träffat henne!!
    Hmmm. Undra om vi går till samma MVC??
    Ja här är det samma sak. Dom utb sig och dom som gör det är de som inte är färdiga BM.
    Vi frågade sist om vi fick vara "försöks"kaniner och det gick bra.

Ett prov för HCG kan man göra på Labb, dit behöver du remiss men besöket kostar 150:-

Alla mina graividteter har varit olika...Vem det nu var som frågade det!!
    Det är nog helt normalt!!
  • Emelle
    MajMamman08 skrev 2010-04-16 21:47:47 följande:
    Vet nån när i vilken vecka man kan göra NUPP test el KUB test el vad de heter?? Och vad är vad???Emelle: Visst skulle du bli erbjuden något sånt va??
    Man gör det i v11-13.
    Nupp mäter man bara nackaspalten, KUB är en mer kombinations undersökning.
    Googla och läs mer!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)